Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest varsity
Skrevet

Jeg har lagt meg til en (u)vane å drikke mange kopper med forskjellig grønn te hver kveld, for å prøve å stagge kveldssøtsuget. Med et par suketter. Men så kom til å lure - er det egentlig kalorier i te? Kan det på noen måte være uheldig å drikke mye grønn te?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet at det er mye koffein i grønn te og så virker det drivende. Men jeg tror ikke det er noe særlig kalorier i det.

Skrevet

Nei, det er ikke kalorier i te. Det er langt mindre koffein enn i kaffe.

Hvis du blir grønn, og får små blinkende antenner som vokser ut på hodet, bør du kanskje redusere litt! ;-)

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Er det ikke grønn te som er så sunt da? Prøv å kutte ned på suketter så tror jeg hvertfall ikke det er usunt.

Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 26.5.2010 den 21.46):

Er det ikke grønn te som er så sunt da? Prøv å kutte ned på suketter så tror jeg hvertfall ikke det er usunt.

Grønn te inneholder masse antioksidanter

Skrevet

Det er vel det sunneste du kan finne på på kvedstid. Jeg må nesten *dåne* over at du kan spørre om det er usunt.

Annonse

Skrevet
  Dorthe skrev (På 26.5.2010 den 21.50):

Grønn te inneholder masse antioksidanter

Er det store kalorier i slike antioksidanter?

Skrevet
  Elis31 skrev (På 26.5.2010 den 22.13):

Er det store kalorier i slike antioksidanter?

Store klaser ;o)

Skrevet

Sikkert ikke. Har bare hørt gode ting om grønn te.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

grønn te har endel antioksidanter. Ville ikke vært redd for å drikke endel kopper av det. Jeg ville heller redusert på bruk av suketter.

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg har hørt at to kopper er bra, men ikke mer.

Samme med kaffe.

Gjest Skal ned 60 kg -65
Skrevet

Jeg drikker mange kopper grønn te hver dag - nydelig. Jeg bruker ikke noen form for søtstoff i teen. Det har aldri falt meg inn at det skulle være usunt, men vet egentlig ikke så mye om det. Det jeg vet er at jeg får vondt i magen av kaffe, og også hvis jeg drikker mye svart te. Det er nok koffeinet jeg reagerer på. Det er koffein i grønn te også, men det må være mindre enn i svart te, siden jeg ikke har noen ubehagelige reaksjoner selv om jeg drikker mye av det. Jeg tror du trygt kan kose deg med din grønne te.

Annonse

Skrevet

Kutt heller ned på raske karbohydrater og sukker til daglig. Jeg har ikke spist det på en uke nå og har ikke søtsug lenger. Før måtte jeg ha to suketter i teen min, nå er det mer enn søtt nok med bare en. :o)

Skrevet
  Dolores77 skrev (På 27.5.2010 den 13.24):

Jeg har hørt at to kopper er bra, men ikke mer.

Samme med kaffe.

Anbefaling er jo å drikke 4-5 kopper så det skjønner jeg ikke. Det er det de minst drikker i andre land hvor de har forsket på sunnhetseffekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...