Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Min kjære har vert hos legen og fått bekreftet graviditeten, noe vi syns er kjempe flott :)

Men jeg har mer eller mindre nett avsluttet kreftbehandling, var ferdig med cellegift i aug/sept og ferdig med stråling i desember.

Fikk da beskjed om at det burde gå minimum 1 år (helst 2 år) før vi prøvde og få barn.

Nå er det jo bare gått 4 mnd'er siden jeg sluttet med stråling da hun ble gravid.

Er det etter cellegift eller stråling man skal vente ca 1 år?

Når det nå er blitt slik at det er komt til dette punktet dukker det jo opp en del spørsmål og bekymringer rundt dette.

Er det etter cellegift eller stråling man skal vente ca 1 år?

Hvorfor skal man egentlig vente så lenge med og få barn? (regner kansje med det har noe med skader og gjøre?)

Hva slags skader/misdannelser kan man forvente seg?

Er det slik at alle som har hatt kreft er like utsatt for og få barn med misdannelser/skader?

Hvilke typer misdannelser/skader kan man forvente seg?

Slik vi tenker på det så er det ingen av oss som har lyst til og ta abort, men samtidig må man jo tenke på barnets beste dersom komplikasjonene blir store.

Er desverre ingen som har kunnet gi meg et godt svar på dette, eneste forklaring jeg fikk på sykehuset var at man burde vente.

Finner heller ingen eksakt studie på dette eller generelle svar på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347801-graviditet-etter-kreftbehandling-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...