Gå til innhold

Gravid - og han tar ikke telefonen...

Anbefalte innlegg

Gjest sashimi

Om du har tatt kontakt så mange gang som man kan få inntrykk av, så tror jeg ikke det.

For han har mottatt "en haug" med SMS, han har flere ubesvarte tlf fra ditt nr- samt du har vært på døra.

Det er ikke tilfeldig at han ikke har svart.

Han oppfatter deg kanskej som desperat. Enten vil han ha slutt på forholdet- eller så vil han få deg helt ned på kne slik at du blir mer føyelig til neste gang?

Nei, reis deg opp. Støtter Sør sine forslag. En melding (gjerne SMS OG email) og så forblir DU taus inntil han tar kontakt.

Tror nok han oppfatter meg som desperat, ja. Jeg har blitt litt fortvilt tidligere når han har oppført seg som en dust. Men nå skal jeg være sterk :)

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Mary Poppins

8

• Sør

3

• 200eek

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sashimi

I går kveld ga jeg det et siste forsøk med "jeg har noe jeg må fortelle"/forsonings-meldinger, og i dag svarte han jammen meg, etter uker med stillhet. Jeg ville vente med å lese meldingen til jeg var alene, i tilfelle han hadde mer dritt å komme med, men så langt kom jeg ikke. Mobilen ble våt, og nå ligger både simkort og mobil på tørk. Så får jeg bare håpe at jeg får den oppe og gå igjen i morgen. Men først skal jeg til byen og se på babyklær :)

Gjest sashimi

Du beholder selvsakt barent hvis det er det du føler er riktig for deg.

Hvis du har sendt 1 melding så send en til, be han ringe deg opp. Hører du ikke noe gang 2 så skriver du på meldingen at du har prøvd å få tak i ham flere ganger for å få fortalt at du er gravid.

Det er tullete å si at "hvis han ikke vil betale barnebidrag så kan han slippe" Det er lover og regler på sånt, og han er pliktig til å betale, enten gjennom privat avtale dere i mellom (som må ha en sum på minst det trygdekontoret fastsetter) eller trygdeetaten fastsetter og krever inn beløp.

Og du har god jobb nå, du vet ikke hvordan ting ser ut om to år, du skal vel ikke da plutselig begynne å kreve bidrag? Sats på å gjøre ting riktig med en gang du.

Hvis du har såpass god råd som du sier så kan du kanskje leie litt barnevakt i ny og ne i steden for å flytte hals over hode? Skjønner at du vil nærmere familie da men det er greit å stå sånn nogenlunde på egne ben også og ikke gjøre seg avhengig av hjelp fra familien i allefall. Du har vel jobb og greier også?

Du får ha lykke til da. Å være alenemor bør ikke være noe negativti det hele tatt. Har selv vært alenemor med flere barn og den minste av de omtrent nyfødt og jeg hadde det aldeles supert de årene det varte, og ungene mine har heller ikke lidt noen nød ;)

Han sitter allerede igjen med ganske lite per mnd etter at faste utgifter er betalt, så å pålegge han å betale barnebidrag når han kanskje ikke engang vil være far, har jeg ikke samvittighet til. Jeg føler også at jeg står friere hvis jeg ikke mottar støtte fra han.

Vil han være involvert, vil jeg heller etterstrebe en 50/50-ordning så langt det lar seg gjøre.

Gjest sashimi

Etter som dette kanskje er din eneste sjanse til å få barn, kan du fort komme til å angre bittert om du tar abort.

Han har ikke tatt kontakt. Er du fast bestemt på å beholde barnet, kan du jo vente til over 12. uke før du informerer han. Så slipper du evt. krangel og press...

Tar han ikke kontakt, må det være helt greit å sende en SMS.

mvh

Jeg lurer litt på om jeg kanskje burde vente 12 uker, ja. Jeg vil heller bruke den nærmeste tiden på å glede meg, enn å ha vondt i magen på grunn av press og krangling.

Gjest sashimi

Jeg har vært sammen med en som brukte the silent treatment når han var sur, og han kunne holde på i laaang tid. Du har allerede tatt kontakt og sagt du har noe viktig du vil snakke med ham om. Siden han ikke har svart, tror jeg jeg hadde sendt en kort melding med "Jeg har prøvd å oppnå kontakt med deg fordi jeg er gravid. Vil du snakke vet du hvor du finner meg." Da har du gitt ham beskjed og gitt ham muligheten til å komme med sitt. Er denne fyren som min x hadde han bedrevet silent treatment en stund til, håpt på at jeg skulle krype og be (fordi han antar at jeg bruker gravidkortet for å oppnå kontakt etter krangelen), men skjønt at jeg mente alvor når jeg ikke tok mer kontakt.

Godt å høre at det er en eks :)

Så frustrert du må ha vært. The silent treatment er jammen meg vondt og unødvendig. Jeg gjør aldri slikt mot andre, så jeg skjønner meg ikke på det en gang. Det har kanskje noe med kontroll å gjøre?

Gjest sashimi

Har han ny kjæreste?

Det vet jeg ikke. Jeg så han på byen med en jente her forleden, men om det var en søster, venninne, date eller kjæreste vet jeg ikke. Det er bare noen uker siden vi møttes sist, så da må de i såfall ha blitt sammen veldig fort.

Annonse

Gjest sashimi

Hvis jeg hadde fått den meldingen, hadde jeg fått inntrykket av at jeg kunne forhindre det som skulle skje om ni måneder hvis jeg ringte (= være med på å avgjøre at hun skulle ta abort).

Jeg tror ikke jeg hadde oppfattet SMSen som at det bare var overaskelsesmomentet som forsvant hvis jeg tok kontakt..

Jeg tror personen vet hva det dreier seg om, og håper å slippe å forholde seg til det så lenge som mulig, ved å ikke besvare telefonene.

En mer effektiv måte er å skrive

"Hei, jeg har prøvd å få tak i deg lenge for å fortelle noe viktig. Det ser ikke ut som du er tilgjengleig på denne telefonen lenger? Jeg prøver videre å få tak i deg / ditt nye nummer ved å kontakte foreldrene dine. Vennlig hilsen sashimi"

Og svarer han ikke på denne, så kontkater hun foreldrene hans med beskjed om at de skal bli besteforeldre og at hun ikke får kontakt med barnefaren.

Det hadde nok vært effektivt :)

Det får bli en siste utvei. Jeg skal gi det litt tid til, og roe meg helt ned så jeg ikke skaper unødige konflikter.

Han sitter allerede igjen med ganske lite per mnd etter at faste utgifter er betalt, så å pålegge han å betale barnebidrag når han kanskje ikke engang vil være far, har jeg ikke samvittighet til. Jeg føler også at jeg står friere hvis jeg ikke mottar støtte fra han.

Vil han være involvert, vil jeg heller etterstrebe en 50/50-ordning så langt det lar seg gjøre.

''Vil han være involvert, vil jeg heller etterstrebe en 50/50-ordning så langt det lar seg gjøre.''

Skal noe slikt fungere krever det et veldig godt samarbeid. Da må han slutte med valpefakter som silent treatment.

mvh

Jeg lurer litt på om jeg kanskje burde vente 12 uker, ja. Jeg vil heller bruke den nærmeste tiden på å glede meg, enn å ha vondt i magen på grunn av press og krangling.

Det er nok ikke strategisk lurt heller å gi ham gleden av at du tigger etter hans oppmerksomhet.

Du kan jo la være å ta kontakt før han gjør det. Finner han da ut på bygda at han er iferd med å bli far, blir det kanskje en god kur mot å sutre i det tause hjørnet...

mvh

Gjest sashimi

''Vil han være involvert, vil jeg heller etterstrebe en 50/50-ordning så langt det lar seg gjøre.''

Skal noe slikt fungere krever det et veldig godt samarbeid. Da må han slutte med valpefakter som silent treatment.

mvh

Det er jeg helt enig i :)

Gjest sashimi

Det er nok ikke strategisk lurt heller å gi ham gleden av at du tigger etter hans oppmerksomhet.

Du kan jo la være å ta kontakt før han gjør det. Finner han da ut på bygda at han er iferd med å bli far, blir det kanskje en god kur mot å sutre i det tause hjørnet...

mvh

Sjansen for at han får høre om det er tilnærmet lik null. Vi har bare fjerne felles bekjente. Det er bare mine nærmeste venner som vet om forholdet vårt, og jeg har ikke akkurat tenkt å annonsere på facebook at NNN er far til barnet, heller :)

Dessuten bor vi i en stor by, og møter aldri tilfeldigvis på hverandre her.

Det er jeg helt enig i :)

Et ektepar var ikke på bølgelengde og gav hverandre den tause kuren.

Neste dag skulle han rekke et tidlig fly for å dra til et møte med en viktig forretningsforbindelse.

Han skrev en lapp til kona: "Vekk meg klokken seks i morgen tidlig så jeg rekker flyet."

Neste morgen våknet mannen klokka ni, ganske rasende på kona som ikke hadde vekket han. Så fant han en lapp på nattbordet. "Klokken er seks. Du må stå opp så du rekker flyet!"

mvh

Annonse

Sjansen for at han får høre om det er tilnærmet lik null. Vi har bare fjerne felles bekjente. Det er bare mine nærmeste venner som vet om forholdet vårt, og jeg har ikke akkurat tenkt å annonsere på facebook at NNN er far til barnet, heller :)

Dessuten bor vi i en stor by, og møter aldri tilfeldigvis på hverandre her.

Vet han det fortsatt ikke?

mvh

Gjest sashimi

Et ektepar var ikke på bølgelengde og gav hverandre den tause kuren.

Neste dag skulle han rekke et tidlig fly for å dra til et møte med en viktig forretningsforbindelse.

Han skrev en lapp til kona: "Vekk meg klokken seks i morgen tidlig så jeg rekker flyet."

Neste morgen våknet mannen klokka ni, ganske rasende på kona som ikke hadde vekket han. Så fant han en lapp på nattbordet. "Klokken er seks. Du må stå opp så du rekker flyet!"

mvh

Hehe... Dagens :)

Nei. Kanskje har han gjettet det iom. at han svarte til slutt, men jeg vet ikke enda hva han har svart.

Jeg vurderer seriøst å vente til 12-uker'n dersom han fremdeles ikke har luktet lunta.

Om du er fast bestemt på at du vil ha barnet, kan det være like greit. Da sparer du deg selv for eventuelle krangler og press.

Babyklær er bare så søtt. Sukk...

mvh

Godt å høre at det er en eks :)

Så frustrert du må ha vært. The silent treatment er jammen meg vondt og unødvendig. Jeg gjør aldri slikt mot andre, så jeg skjønner meg ikke på det en gang. Det har kanskje noe med kontroll å gjøre?

Det handler om maktkamp, manipulasjon, straff og å tvinge den andre i kne. Etter mitt syn omtrent like modent og konstruktivt som å kaste sand etter hverandre i sandkassen.

mvh

Gjest Ulvinnen

I går kveld ga jeg det et siste forsøk med "jeg har noe jeg må fortelle"/forsonings-meldinger, og i dag svarte han jammen meg, etter uker med stillhet. Jeg ville vente med å lese meldingen til jeg var alene, i tilfelle han hadde mer dritt å komme med, men så langt kom jeg ikke. Mobilen ble våt, og nå ligger både simkort og mobil på tørk. Så får jeg bare håpe at jeg får den oppe og gå igjen i morgen. Men først skal jeg til byen og se på babyklær :)

Kos deg! Å titte på babyklær og forestille seg det lille nurket inni er veldig hyggelig. Det hjelper deg også til å holde fokuset på det viktigste oppe i all frustrasjonen over kjæresten din: nemlig barnet som er underveis :)

Nåvel, en 50/50 ordning er jo kanskje bra for mange, hvis den fungerer.

Som sakt så er det ikke du som bestemmer om han skal betale eller ei, det er norsk lov at vi bidrar etter evne når vi er voksne nok til å knulle på oss barn ;) Han må i det minste betale minstebidraget.

OG, selv om du føler deg friere for at han ikke betaler noe bidrag så ER du ikke det altså. Du har også lover og regler du må følge og han har visse rettigheter uansett hvordan dere skulle ønske å stille dere.

Men du gjør som du vil selvsakt. Eller nesten da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...