Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig forvirret og fortvilet om dagen.

Har en mann som har slitt med psykisk sykdom i snart 3 år nå, og det sliter på forholdet.

Han går bare hjemme om dagen da han ikke "føler" at det er noe håp om og begynne og jobbe igjen. Han var ute i tiltak her rundt påske tider, men det varte bra 3-4 uker så ble han sykemeldt.

Er også mye hjemme selv da jeg har en nakkeskade og pga den er på arbeidsavklaringspenger.

Merker veldig at det sliter og gå oppå hverandre hver dag. Men det som plager meg aller mest er at vi komuniserer veldig lite. Føler at jeg må dra ordene ut av han og alt jeg får til svar er ja, nei eller kansje.

Har snakket med han om eventuelt familieterapi, men han stilte seg litt negativ til det. Vi har jo to fagpersoner vi snakker sammen med, men de har ikke noe utdannelse innen familieterapi.

Denne uken her har han dratt og skal være en uke hos moren sin mens jeg er hjemme alene med barna våre. Og jeg storkoser meg alene her hjemme. Vet han ikke trives med å være borte, men nå vil jeg bare ha litt tid for meg selv på dag tid før ungene kommer hjem fra skolen.

Føler veldig at jeg har lagt livet mitt på vent i 3 år nå og tankene på eventuelt en separasjon er der, men...

Det er ikke bare bare og ta ungene og gå heller når han er syk. Er selv skilsmissebarn, og det er jo ikke det jeg ønsker for ungene mine, men hva gjør man.

Merker jo at jeg er sur og grinete om dagen og er livredd for at det går utover ungene.

Har også tenkt på separasjon nå i flere mnd. Men det og gå til det steget er ikke lett.

Vet egentlig ikke helt om følelsene er der for han lengre heller, eller om det er det at jeg bare er sliten av alt.

Hva skal jeg gjøre, er det noe håp for forholdet, eller er det likegreit og gjøre slutt på det?

Ble litt rotete, men måtte bare få det ut

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347814-forvirret-og-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest szhim

Går mannen din til behandling? Jeg syns det bør være et krav. Hvordan er det med inntekt når mannen din ikke jobber? Gjør han noe som helst annet for å aktivisere seg? Nå vet jeg ikke hvilken diagnose mannen din har, men når du sier at han ikke "føler" for å jobbe, antar jeg at det mulignes kan være en depresjon. Få mannen din til lege og ta det derifra.

Går mannen din til behandling? Jeg syns det bør være et krav. Hvordan er det med inntekt når mannen din ikke jobber? Gjør han noe som helst annet for å aktivisere seg? Nå vet jeg ikke hvilken diagnose mannen din har, men når du sier at han ikke "føler" for å jobbe, antar jeg at det mulignes kan være en depresjon. Få mannen din til lege og ta det derifra.

Han går til behandling og har gjort det siden han ble dårlig for tre år siden. Noen diagnose har han merklig nok ikke fått, men de mente det var en slags psykose.

Inntekten er jo ikke bra, da han også går på arbeidsavklaringspenger.

Det er ikke umulig at det er en depresjon oppi alt sammen nei, Han er jo veldig tiltaksløs, men nå har jeg mast på han, leger, og de innen psykiatrien i 2 år om at det må skje en forandring. Og ingen reagerer. Er ganske så fortvilende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...