Knotten Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Hei og takk for svar nettopp ('Hold eller kynnere'). Jeg har tenkt en hel del over dette i dag, og da jeg gikk en liten tur med hunden merket jeg meg følgende: Holdet begynner raskt, gir seg _ikke_ ved å knuge en sten allikevel og magen hardnet til og forble hard frem til jeg var vel hjemme igjen. Holdet er vondt - så vondt at man føler man ikke kan gå rakrygget, men det dempes så snart man roer ned tempoet og det gir seg snart etter at man setter seg ned. Du bruker betegnelsen 'ofte'; Jeg får dette holdet flere ganger for dagen under bevegelser, men jeg vet ikke om det er spesielt ofte? Har også merket meg at jeg har fått hyppige 'vanlige' kynnere den siste tiden, altså slike der livmora blir hard men uten at det følger smerter med. Ved støvsuging, trappegåing etc. kommer de lett nå. Har også fått en 'tung' følelse i underlivet og mye press i nedre mageregion (som om man har for mye luft som ikke vil ut) de siste dagene. Jeg ble litt engstelig nå, og lurer på om du synes jeg bør oppsøke jordmor før neste ordinære kontroll om 13 dager? Nærmeste dag hun er tilgjengelig her i kommunen er til onsdag. Setter stor pris på svar igjen ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34783-oppf%C3%B8lgingssp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 8. september 2001 Del Skrevet 8. september 2001 Eftersom smärtorna försvinner direkt efter vila, så höres de inte farliga ut.Antagligen så får du onda kynnere som ändå avtar och detta är ett bra tecken då de annnars inte hade försvunnit. Din kropp signalerar nu att du bör at det mera med ro. Du bör dra ned på tempot och inte gå några långa turer som gjer dessa smärtor. Speciellt med tanke på att du nu har kjännt ett ökat tryck nedåt. Detta kan dock bero på att huvudet har sjunkit ned i bäckenet och fixerat/festet sig. Kommer dessa onda kynnere trots att du nu skall ta det mera med ro och undvika stress, skall du kontakta doktor/förlossningsavdelning innan onsdag. Det är alltid bättre att i så fall få kontrollerat detta en gång för mycket än för lite, speciellt om du kjänner dig orolig för detta. Avvakt alltså och kjänn efter om det blir bättre under dagen, med intensiv vila . Kontakta annars sjukhuset om det är under helgen. Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34783-oppf%C3%B8lgingssp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-jordmor/#findComment-133969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 8. september 2001 Forfatter Del Skrevet 8. september 2001 Eftersom smärtorna försvinner direkt efter vila, så höres de inte farliga ut.Antagligen så får du onda kynnere som ändå avtar och detta är ett bra tecken då de annnars inte hade försvunnit. Din kropp signalerar nu att du bör at det mera med ro. Du bör dra ned på tempot och inte gå några långa turer som gjer dessa smärtor. Speciellt med tanke på att du nu har kjännt ett ökat tryck nedåt. Detta kan dock bero på att huvudet har sjunkit ned i bäckenet och fixerat/festet sig. Kommer dessa onda kynnere trots att du nu skall ta det mera med ro och undvika stress, skall du kontakta doktor/förlossningsavdelning innan onsdag. Det är alltid bättre att i så fall få kontrollerat detta en gång för mycket än för lite, speciellt om du kjänner dig orolig för detta. Avvakt alltså och kjänn efter om det blir bättre under dagen, med intensiv vila . Kontakta annars sjukhuset om det är under helgen. Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34783-oppf%C3%B8lgingssp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-jordmor/#findComment-133994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.