Gå til innhold

Sitter identiteten i hva man gjør eller tenker?

Anbefalte innlegg

Gjest Hetrofil på 51.

Sodomi har været straffbart helt frem til på 70 tallet.Men hvem er homofil? Sitter dette i tankene eller hva man faktisk gjør? Jeg hadde de første årene etter min skillsmisse lyst til å drepe min x-kone.Er jeg da en morder? Hvis nei,hvorfor ikke? Kan dette i så fall overføres til legning? Jeg er hetrofil,men ble en gang veldig forelsket i en pen mann på trikken,dette var den første og eneste gangen.Jeg har aldri vært sammen med en mann.Jeg våger den påstand at det er mange homofile der ute som lever i sølibat,eller har kun ett platonisk kjærlighetsforhold til menn.Jeg vil påstå at de er hetrofile om de aldri har vært sammen med en mann.De er jomfruer per definisjon om de aldri har hatt sex uansett kjønn.Hva mener dere?

Fortsetter under...

Man må drepe noen for å være morder, men man må ikke ha vært sammen med/hatt sex med en av samme kjønn for å være homofil. Man trenger heller ikke være homofil selv om man har hatt sex med en av samme kjønn.

Mord er en konkret handling og sitter ikke i hva man føler eller tenker, mens homofili (og andre 'filier') er legninger og sitter nettopp i hodet.

Gjest Hetro på 51.

Eller kanskje du ikke er hetrofil før du har prøvd guttesex og funnet ut at du IKKE liker det? ;)

Hele problemet er at jeg elsker jentesex.Jeg liker ikke hverken gutter eller menn.Jeg synes mannskroppen er utrolig stygg med hår både her og der,mens kvinnekroppen er mye mer hårløs.

Kvinnekroppen er utrolig sexy,og 90% av alle kvinner mellom 16 og 46 er hva jeg anser vakre eller normale.Har bare truffen 1-2 utrolig stygge kvinner i løpet av mine 50 år,så jeg anser vel ca 9,99% til å være litt stygg.Jo tynnere og lengre en kvinne er jo mer mister hun de kvinnelige former som gjør henne vakker.DERFOR anser jeg meg for å være 100% hetrofil.(Hvorfor må jeg egentlig unskylde for at jeg er hetro?)Men selvfølgelig ser jeg at mange unge menn er vakre,uten at jeg blir kåt av den grunn.Didrik er en pen ung mann.

Hele problemet er at jeg elsker jentesex.Jeg liker ikke hverken gutter eller menn.Jeg synes mannskroppen er utrolig stygg med hår både her og der,mens kvinnekroppen er mye mer hårløs.

Kvinnekroppen er utrolig sexy,og 90% av alle kvinner mellom 16 og 46 er hva jeg anser vakre eller normale.Har bare truffen 1-2 utrolig stygge kvinner i løpet av mine 50 år,så jeg anser vel ca 9,99% til å være litt stygg.Jo tynnere og lengre en kvinne er jo mer mister hun de kvinnelige former som gjør henne vakker.DERFOR anser jeg meg for å være 100% hetrofil.(Hvorfor må jeg egentlig unskylde for at jeg er hetro?)Men selvfølgelig ser jeg at mange unge menn er vakre,uten at jeg blir kåt av den grunn.Didrik er en pen ung mann.

Prøver du å fortelle at du tenner på Didrik?

marlenexxx27

Man må drepe noen for å være morder, men man må ikke ha vært sammen med/hatt sex med en av samme kjønn for å være homofil. Man trenger heller ikke være homofil selv om man har hatt sex med en av samme kjønn.

Mord er en konkret handling og sitter ikke i hva man føler eller tenker, mens homofili (og andre 'filier') er legninger og sitter nettopp i hodet.

Helt enig.

I tillegg vil jeg si at selv om man er grunnleggende heterofil, så kan man likevel fantasere om noen av samme kjønn. Mange menn friker helt ut hvis de tar seg selv i å bli betatt av en annen mann, og skremmer seg selv med tanker om "hva om jeg egentlig er homo". Slike tanker er helt unødvendige. Vi mennesker er allsidige og komplekse, det må vi akseptere.

Annonse

Gjest hetro på 51.

Prøver du å fortelle at du tenner på Didrik?

Nei,men jeg har da øyne i hodet,og ser at han er en vakker mann.

Det er veldig mange vakre menn her i verden,men jeg mistanker at 50% av de aller vakreste er gay.Jeg tenner på lesbiske butche jenter,sånne kraftige typer med store (.)(.).De er så utrolig sexy med sine kraftige kropper.Elsker faktisk bare kvinner mellom 70 og 100 kg.Erna Solberg er ei flott dame,men jeg tror hun er gift.Anne Lindmo og Marianne Antonsen er også meget flotte damer.

Alle _har_ dragning mot det de tenker, ikke nødvendigvis mot det de gjør (noen handlinger kan være litt motvillige eller lite lystbetonte.)

Alle _er_ det de gjør, ikke det de tenker. Den seksuelle identiteten ligger i det folk gjør, fordi det hva andre ser. Seksuell identitet er også en slags sosial "merkelapp" som omgivelsene må regulere sin adferd etter. Andres tanker er sjelden lett å vite hva er og kan derfor ikke ha noe med seksuell identitet å gjøre.

Helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...