Gå til innhold

Slutte på p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest p-pilleguri

Jeg er ikke fornøyd med p-pillene mine, har prøvd en del forskjellige merker og får en del bivirkninger. Nå er jeg blitt singel og vet ikke om jeg gidder å prøve så mye mer akkurat nå. De jeg går på nå er noen av de "verste", har mest lyst til å slutte NÅ og ikke vente til jeg går til legen for å få noen nye.

Så lurer på om jeg bare skal kutte de ut for en periode (et par måneder regner jeg med, til jeg event får meg ny kjæreste).

Jeg lurer litt på om det er bra med noen pauser av og til uten hormoner, eller om det er bedre å ikke ha det av-på med hormonene hele tiden? Noen synspunkt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347859-slutte-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke pause

Det er ikke sunt med pauser i p-pillebruken. De aller fleste bivirkninger, både alvorlige (blodpropp) og mindre alvorlige, oppstår den første tiden man bruker pillene (enten første gang eller etter en pause). Så hvis du tror du kommer til å begynne igjen om en stund, er det sunnere å gå på pillene konstant.

Jeg ville snakket med legen før jeg sluttet, slik at dere kan vurdere ulike pilletyper, annen prevensjon osv. Så unngår du å slutte for så å begynne igjen om fire måneder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...