Gjest Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 Skrevet 30. mai 2010 jeg blir veldig sår i huden akkurat i åpningen av vagina ved samleie . Har to punkter hvor huden ser veldig sår og irritert ut ( men ikke åpent sår såvidt jeg kan se ) . Jeg har behandlet mot sopp og bakterieinfeksjon uten at dette har hjulpet . Disse problemene begynte for 6-8 mnd siden og jeg har ikke hatt lignende problemer tidligere . Dette er selvfølgelig veldig plagsomt og gjør det smertefullt å gjennomføre samleie .Har prøvd med glidekrem og forskjellig uten at dett gjør noen forskjell . Er ikke uvanlig tørr i skjeden heller Har ingen andre symptomer eller plager . Går på p-pille jasmin og har gjort det de siste 3 årene. Lurer veldig på hva årsaken til dette problemet kan være ? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mai 2010 Skrevet 30. mai 2010 Det kan være det som betegnes som ’fissur’ hvor det er en svakhet i huden som lett sprekker opp. Det har ikke noe med infeksjon å gjøre. Du kan forsøke å smøre med hemoroidesalve, for eksempel Scheriproct eller Xyloproctsom kan kjøpes uten resept. Bruk den 2-3 ganger daglig, effekten skulle komme ganske raskt, så hvis det ikke har hjulpet etter 1-2 uker bør du stoppe. For smerter ved samleie kan du bruke xylocain liniment eller salve (uten resept) eller gel (på resept). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.