Gå til innhold

Hormonforstyrrelser selv etter Provera

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hormonforstyrrelser,og fikk i Provera av gynekolog.Disse har jeg gått på i 3 sykluser,men nå har mensen uteblitt helt.Jeg har et sterkt ønske om å bli gravid,så jeg håpet kanskje at det var årsaken til at den uteble,men det var det ikke....har tatt 2 tester,men begge er negative.

Hvorfor uteblir mensen selv etter bruk av Provera?Har ennå noen tabletter igjen,bør jeg starte på de igjen?

Vil det ta lang tid å få ting i system igjen?Kan vi fortsette å prøve å få barn selv om mensen har uteblitt?Hvordan er sjansene for at jeg kan bli gravid når situsjonen er som den er?

Hvorfor skjer dette?Vil ting kunne bli"normalt"igjen?

Er ganske så fortvilet nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34796-hormonforstyrrelser-selv-etter-provera/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Provera kan gi deg blødninger, men retter ikke opp hormonforstyrrelser så du kan få eggløsning og bli gravid!

I slike tilfeller må du (etter utredning av dine hormoner) så eggløsningstimulering med pergotime. Be om henvisning til gynekolog så du kan få målrettet hjelp. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...