Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Maja40

Hvor lenge mener dere at det er "normalt" å vurdere hvilke følelser man har for en kjæreste om man er usikker på om denne personen er "den rette"? La oss si at vi treffest 2 ganger pr. uke- hvor lang tid vil man bruke for å ta en "sikker" avgjørelse? Jeg skjønner at dette kan variere fra person til person, men bare spør generelt. I tillegg lurer jeg på om det kan være enkeltårsaker til følelser avtar eller tror dere at de er mest sammensatte årsaker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348007-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

Dette er det nesten umulig å svare på, fordi det er så individuelt. Noen sier "de trenger litt tid" selv om de egentlig vet at forholdet er dødsdømt, de tør bare ikke ta en avgjørelse. Andre "trenger litt tid" fordi det skjer så mye på en gang (også utenomliggnede forhold) som gjør at de ikke klarer å ta en avgjørelse når det gjelder forholdet akkurat nå.

Det sies at "er du i tvil, så er det ingen tvil." Da er det ikke noe poeng å hale det ut mer enn nødvendig. Tidsaspektet er mao uvesentlig. Du/dere bør heller fokusere på -hva- det er som gjør deg/h*n usikker. Er dette usikkerhetsmomentet så stort at det ikke er til å leve med?

For min del går jeg som regel etter magefølelsen, den har rett så og si hver gang. :-) Føler jeg at ting ikke er helt som de skal, og jeg ikke kan sette fingeren nøyaktig på hva, lytter jeg til magefølelsen. Uansett kan man aldri være 110% sikker. Det er mange "drømmeforhold" som har gått i vasken, selv om ingen hadde trodd det på forhånd.

'' I tillegg lurer jeg på om det kan være enkeltårsaker til følelser avtar eller tror dere at de er mest sammensatte årsaker?''

Jeg tror det som regel er sammensatte årsaker. I utgangspunktet kan det selvsagt være én enkelt årsak, men det baller på seg fordi man prøver å se gjennom fingrene en stund, før det viser seg at det bare blir verre. Når man har kommet så langt at følelsene har kjølnet, har man som regel glemt hva det var som startet det i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348007-f%C3%B8lelser/#findComment-2964010
Del på andre sider

Gjest Maja40

Dette er det nesten umulig å svare på, fordi det er så individuelt. Noen sier "de trenger litt tid" selv om de egentlig vet at forholdet er dødsdømt, de tør bare ikke ta en avgjørelse. Andre "trenger litt tid" fordi det skjer så mye på en gang (også utenomliggnede forhold) som gjør at de ikke klarer å ta en avgjørelse når det gjelder forholdet akkurat nå.

Det sies at "er du i tvil, så er det ingen tvil." Da er det ikke noe poeng å hale det ut mer enn nødvendig. Tidsaspektet er mao uvesentlig. Du/dere bør heller fokusere på -hva- det er som gjør deg/h*n usikker. Er dette usikkerhetsmomentet så stort at det ikke er til å leve med?

For min del går jeg som regel etter magefølelsen, den har rett så og si hver gang. :-) Føler jeg at ting ikke er helt som de skal, og jeg ikke kan sette fingeren nøyaktig på hva, lytter jeg til magefølelsen. Uansett kan man aldri være 110% sikker. Det er mange "drømmeforhold" som har gått i vasken, selv om ingen hadde trodd det på forhånd.

'' I tillegg lurer jeg på om det kan være enkeltårsaker til følelser avtar eller tror dere at de er mest sammensatte årsaker?''

Jeg tror det som regel er sammensatte årsaker. I utgangspunktet kan det selvsagt være én enkelt årsak, men det baller på seg fordi man prøver å se gjennom fingrene en stund, før det viser seg at det bare blir verre. Når man har kommet så langt at følelsene har kjølnet, har man som regel glemt hva det var som startet det i utgangspunktet.

Det skal mye til for at et forhold er "dødsdømt". Dess eldre man blir, dess mer skulle man bli villig til å jobbe for at et forhold skal fungere, så lenge det er "noe" der. Min erfaring er at enkelte gir opp for tidlig, ser ikke sine feil og vil ikke jobbe med et forhold. De velger den "enkleste" utveien....

Du skriver at er man i tvil, så finnes det ikke tvil. Ja, men det forutsetter vel at man ser begges parter sine feil, har vurdert om man kan leve med de eller om det er mulig å endre på noe av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348007-f%C3%B8lelser/#findComment-2964355
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...