Gå til innhold

Ekstrem og langvarig hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest Lloyd Frysedisk

Hei, jeg lurer på hva jeg skal gjøre med hodepinen min. I perioder sliter jeg med intense smerter i hodet. Jeg har fra jeg var 8 år fått diagnosen at jeg har sterk migrene og har prøvd mange forskjellige migrenemedisiner som f.eks. Sumatriptan teva og imigran, dette har bare funket fåtall ganger og har aldri tatt vekk all smerten. Har fått tramadol en gang på grunn av sterke brannsmerter, dette har derimot funket litt-men igjen ikke tatt vekk all smerten, fortsatt sengeliggende. Hodepinen min kan vare i ukesvis til måneder! Har fått vite at det ikke er noe "GALT" med hode mitt utover det vanlige(migrene osv) og ingen medisin jeg noen sinne har prøvd har gjort noe særlig med hodepinen min, bare dempet den kanskje 15% i noen timer..

Hva skal jeg gjøre? dette er umulig å leve med!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348064-ekstrem-og-langvarig-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg er foresten 18 år nå og blir 19..

Kjipt at du skal slite med det der, særlig i en tid hvor du sikkert ønsker et mye mer aktivt liv! Hvis du har denne hodepinen daglig, så vet jeg nå ikke om det er migrene. Men jeg er ikke ekspert utover at jeg har slitt mye med migrene tidligere i livet. Jeg vant en blant de såkalte triptanene som virket mot anfallene mine. Medisiner i samme gruppe som Sumatriptan/Imigran (dette er samme type medisn - sumatriptan er virkestoffet i Imigran).

Jeg synes ikke du skal ha det sånn, så jeg ville avgjort anbefale deg å kreve henvisning til nevrolog. Vet ikke hvor du bor i landet, men Sandvika nevrosenter er bra. Dessverre lang ventetid, men der blir du tatt vare på. Også er det migreneklinikken på Sjølyst. Her er det dessverre ikke noe refusjon, så der koster det nok litt.

Hvis det er en hissig migrene du har, så ville det være naturlig å gi deg forebyggende medisn som du tar daglig. Gjør det selv, og har blitt veldig mye bedre. Behandling hos kiropraktor har og redusert hodepineproblemer for meg.

Håper virkelig du finner noen som kan hjelpe deg, og at hjelpen virker! Sånn hodepine ødelegger jo fullstendig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...