Gå til innhold

Ømtålig punkt med seksualitet mellom pasient og

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helsevesnet

hjelper. Jobber i helsevesnet. En psyk pasient som jeg har jobbet med ei stund spurte om jeg kunne tenke meg ett seksuelt forhold til vedkommende. Jeg ble så paff. Var usikker på hva jeg skulle si. Svarte til slutt på en krass måte at det var uaktuelt (det datt ut av meg). Vedkommende ble sint og sur på meg. Relasjonen og tilliten som var er satt på prøve. Hva gjør jeg? Lurer på hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde med å svare så krass. Jeg skal jo være fagperson.

Seksualitet føler jeg er nedprioritert tema. slik at en muligens ikke vet hvordan man skal opptre når en blir utsatt for slikt.

Fortsetter under...

Du reagerte nok som du gjorde fordi du ble så paff. Om du kommer i en lignende situasjon vil du nok klare å handle anderledes.

Dette er problemstillinger det burde snakkes mer om. Personlig tror jeg det ville være greit å høflig men bestemt forklare at det er uolovlig for helsepersonell å ha seksuelle forhold med pasienter. Og så bare latt det være med det - så sant pasienten ikke fortsatte å snakke om emnet.

Det viktigste tror jeg er å være veldig tydelig, uten å bli sint eller latterliggjøre pasienten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...