40kvinnen Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Lang historie, saken er at min mann snakker i skjul med en annen kvinne fra ungdomstiden sin, jeg har aldri hvert sjalu før, men har blitt det nå. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet, de har også møttest på cafe, det slutter ikke her, men jeg fikk mailer og tlf oppringninger fra henne, og tilslutt fikk jeg henne i tale og hun sier hun er betatt av min mann, men han sier at han liker å snakke med henne. Jeg vil at han skal slutte og snakke med henne, jeg har blitt dødens sjalu, jeg kan egentlig ikke forstå det, men dette liker jeg ikke. Han respekterer meg ikke og det mener jeg han burde gjøre, vi har holdt sammen i ca 19 år og har kranglet en del det siste året, mange grunner, han er arbeidsledig osv. Han sitter på nettet hele dagen og chatter med ett par andre venninner også, hvorfor skal jeg godta dette tenker jeg. Så lenge han ikke vil respektere meg og slutte å snakke/møte disse jentene, hva er poenget med å være gift da ?? Han sier han vil jobbe for ekteskapet, men viser det ikke. Han sier også at han er glad i meg, men når jeg spør om han elsker meg, så sier han jeg er glad i deg. det er flere andre ting også, men akkurat denne sjalusigreia takler jeg overhodet ikke. Jeg sjekker mobilen hans, pc osv, blir helt mansik på det her. Jeg ser på meg selv som en meget oppegående kvinne på alle områder, men dette takler jeg ikke... noen som har noen gode råd ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348117-skille-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det eneste rådet jeg har i slike tilfeller er å sette makt bak ordene. Når han ikke endrer adferd når du sier at dette godtar du ikke, og at du vil gå. Men ikke gjør det. Så fortsetter han bare. Det er en maktkamp mellom dere fordi du frykter å bli alene. Dermed kan han tillate seg å holde på. Hva er verst, å bli behandlet slik, eller måtte stå på egne bein? Det er vel hva maktkampen egentlig dreier seg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348117-skille-meg/#findComment-2965485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg er helt enig i at det han gjør er respektløst. For øyeblikket er det vel du som er tiggeren i relasjonen med din mann. Kom deg ut av den rollen, hva du enn gjør. Det er drastisk å avskrive 19 års samliv. Har du andre alternativer? Er du møkk lei gubben og ønsker et brudd eller vil du helst berge forholdet. Mannen din er ganske sikkert svært sulten på anerkjennelse. Arbeidsledighet kan ta kraftig på selvbildet. Kunne du ta opp kampen og starte en sjarmoffensiv der du viser at du synes han er atraktiv og minner han om hvilken grepa dame du er? Alternativt kan du stille krav, men så må du også ta de drastiske konsekvensene om han ikke infrir. Hva er kjernen i konflikten mellom dere? At du synes han har falt sammen og blitt slabedask etter at han mistet jobben? At han synes du er en missfornøyd masekjerring? (Unnskyld den blunte språkbruken.) Kan hende ligger løsningen i å jobbe med kjernen i konflikten. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348117-skille-meg/#findComment-2966865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.