Gå til innhold

Cellulitter og sprengte blodkar

Anbefalte innlegg

Gjest Teskjekjerringa1

Jeg har alltid vært i overkant opptatt av hvordan jeg ser ut. Cellulitter har jeg vært hysterisk for allerede fra 20-års alderen, og har brukt flere tusen kroner på behandlinger i salong - uten nytte. Nå er jeg 36, og cellulittene har ikke akkurat blitt redusert med årene, snarere tvert imot. Jeg har hatt spiseforstyrrelser (bulimi) siden jeg var 18, men alltid hatt en relativt grei BMI. Nå veier jeg 53 kg (er 163 cm høy). Endelig har jeg kommet til kort med at cellullittene er der for å bli. Jeg får ikke fjernet dem, selv om jeg er ganske aktiv og holder meg slank. Det er da jeg oppdager sprengte blodkar - spesielt på lårene. Når et onde er over så kommer et annet. Hva skyldes dette? Jeg røyker ikke (sluttet for 7 år siden) og drikker sjeldent alkohol. Bortsett fra bulimien, som kommer og går i bølgedaler, så lever jeg ganske sunt. Jeg lurer imidlertid på; uansett hvor mye jeg trener så må jeg nødvendigvis ha utrolig dårlig blodsirkulasjon nettopp i rumpa. Jeg har spurt lege om dette uten å få noe godt svar. I alle år har jeg vært plaget av "kald rumpe", og den kan virkelig være iskald noen ganger. Såpass at det er ubehagelig og jeg ikke får sove. Selv etter en hard treningsøkt hvor svetten renner av hele meg kan rumpa være kald. Hva er dette for noe? Finnes det noe jeg kan gjøre for å forbedre blodsirkulasjonen nettopp der? Jeg antar også at det ikke går an å utføre fettfjerning får å ta bort cellulitter? Jeg har tatt fettfjerning tidligere ("håndtak"), og kirurgen sa da at å fjerne noe på rumpa mi ville bare gjøre den dvask og flat. Jeg SKAL jo ha fett på stussen, og det er egentlig ikke noe jeg vil fjerne. Cellulittene kan jeg imidlertid ønske dit pepper'n gror. Og disse sprengte blodkarene; kan det komme av at jeg har blitt knadd og massert til de grader i forbindelse med å fjerne cellulitter? Nå er jeg ganske lei. Uansett hvor hardt jeg trener blir rumpa mi ikke fast, og cellulittene bare hoper seg opp uansett hva jeg putter i meg - eller ei. Kan disse cellullittene også ha med å gjøre at kroppen min er "panisk" når jeg får i meg mat og beholder alt som er (grunnet spiseforstyrrelsen)? Genetisk kan jeg vel heller ikke finne noen grunn til at kroppen min er slik den er. Verken mor eller søster har verken cellulitt eller sprengte blodkar. Håper du kan svare meg (på skribleriene mine). På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348299-cellulitter-og-sprengte-blodkar/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Fornøyd med kroppen sin

Når det gjelder cellulitter er jeg arvelig disponert. Moren min har mye og vi har i utgangspunktet ganske lik kroppsfasong. Cellulittene mine begynte å komme allerede i ungdomsårene. For ca 7 år siden begynte jeg å trene (jeg er nå 42). Først gikk jeg lange turer, deretter gikk jeg mye på ski og til slutt meldte jeg meg inn på et treningssenter. Jeg er ingen treningsnarkoman men begynte med sturketrening kombinert med intervalltrening. Intervalltreningen gikk mye ut på å gå i oppoverbakke på tredemølle. Jeg varmer opp, går 4 min opp, tre minutter nede, 4 min opp osv. Denne prosedyren gjentar jeg 4 g. Tar også noen spinningtimer. Dette kombinere jeg med styrketrening og da trener jeg progresivet med tyngre og tyngre vekter og færre og færrerepitisjoner. Holder på i 6 uker, tar ei ukes pause og begynner på nytt igjen.

Nå kommer jeg til poenget. Cellulittene er nesten helt borte og i tillegg til en definert, fast kropp har jeg fått flat mage og verdens flineste rumpe. Må vel også nevne at jeg spiser sunn mat og mye proteiner. Jeg har blitt litt tyngre - er 164 cm høy og veier i underkant av 60 kg. Tremner sjelden mer enn 3 g i uka og blir jeg lei, har jeg ikke dårlig samvittighet for å ta ei ekstra ukes pause. Stå på! jeg tror det er håp for alle og hvis ekspetisene sier at det ikke er mulig å trene bort cellulittene, er jeg et eksempel på dt motsatte. Lykke til!

Gjest fortsatt fornøyd med kroppen

Det nytter ikke å være på slankern hvis man vil ha mer muskler. Jevn tilførsel av mat er HELT nødvendig i tillegg til at man bør spise sunt.

Mange jenter tror de blir klumpete av styrketrening, men i moderate mengder er dette feil. Skal man ha en fast figur er det helt nødvendig å bytte ut noe av kroppsmassen med muskler fordi "konsistensen" på musklene er fastere enn fett. Du kan vel også med fordel legge på deg noen kilo. Sprengte blodkar kan bahndles med laser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...