PieLill Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Han er "snill" når vi er sammens. Det er bare det som gjør det så enormt vanskelig å innse det... Kanskje er han ikke en fillefyr. Men dere har åpenbart helt ulike ønsker, krav og mål for denne relasjonen. Etter som du vil mer enn han, vil du alltid ende opp som masekråke, drittkjerring, hysterisk og tigger. - Og den som føler seg avvist, avspist og forsmådd. Finn deg heller en som har ønsker for relasjonen som harmonerer bedre med dine. Alternativ må du gjøre deg kostbar. Avlyse avtaler og gjøre deg utilgjengelig. Dra hjem tidlig. Ring en halv time før å si at du fikk besøk av en venninne du ikke har sett på lenge. Vise at du ikke sitter der å venter til det passer ham som en annen "jeg-er-den-du-veit". Men slikt funker best når du faktisk mener det og ikke bare forsøker å late som. Det er ikke usannsynlig at han tar som en selvfølge at du skal stille når det passer ham. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenny32 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eksempelet var over en 6-ukersperiode, der jeg tipper ting har toppet seg. Problemet har slik jeg har forstått trådstarter vært en gjennomgangstone hele tiden. Tre brutte avtaler på rad synes jeg er mye, særlig når ikke vedkommende ser ut til å legge to pinner i kors for å reparere og sørge for at det blir tid sammen. I tillegg tar han seg ikke bryet med å avlyse før rett før. Det er vel slik man behandler personer man egentlig ikke synes er så viktige og som man ikke bryr seg så mye om. Alternativt tar som en komplett selvfølge. Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det. Jeg hadde nok valgt å dumpe fyren. Min hverdag trenger forutsigbarhet, og jeg vil ha en kjæreste som satser på meg eller ingen kjæreste i det hele tatt. mvh Du forstår meg 100 prosent, ser jeg. Det er nettopp slik jeg også tenker og det er skuffende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenny32 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja se det hehe Ja, og du er en av de få rette.De tror jeg ikke det finnes mange av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eksempelet var over en 6-ukersperiode, der jeg tipper ting har toppet seg. Problemet har slik jeg har forstått trådstarter vært en gjennomgangstone hele tiden. Tre brutte avtaler på rad synes jeg er mye, særlig når ikke vedkommende ser ut til å legge to pinner i kors for å reparere og sørge for at det blir tid sammen. I tillegg tar han seg ikke bryet med å avlyse før rett før. Det er vel slik man behandler personer man egentlig ikke synes er så viktige og som man ikke bryr seg så mye om. Alternativt tar som en komplett selvfølge. Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det. Jeg hadde nok valgt å dumpe fyren. Min hverdag trenger forutsigbarhet, og jeg vil ha en kjæreste som satser på meg eller ingen kjæreste i det hele tatt. mvh ''Eksempelet var over en 6-ukersperiode, der jeg tipper ting har toppet seg.'' Jeg leser ikke mellom linjene, jeg leser det hun skrev i hovedinnlegget. ''Problemet har slik jeg har forstått trådstarter vært en gjennomgangstone hele tiden.'' Det er mulig du har rett i det, men igjen leste jeg bare 6-ukers perioder med eksempler på hva som da hadde foregått fra hans side. Og jeg synes ingen av de episodene tilsa at dette er noe å fare opp over. Hektisk, overtid og prioritering av datteren er da ikke noe å lage baluba over, eller? ''Tre brutte avtaler på rad synes jeg er mye, særlig når ikke vedkommende ser ut til å legge to pinner i kors for å reparere og sørge for at det blir tid sammen. I tillegg tar han seg ikke bryet med å avlyse før rett før.'' Brutte avtaler kan være så mangt, og jeg synes ikke at han har brutt avtaler bare for å bryte dem. Hun skriver om en episode hvor han har "sullet". Det er mulig det var feil av ham, men heller ikke det noen krise om det var den eneste tiden han faktisk hadde til "sulling". ''Det er vel slik man behandler personer man egentlig ikke synes er så viktige og som man ikke bryr seg så mye om. Alternativt tar som en komplett selvfølge. Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det.'' Han har truffet henne i løpet av disse 6 ukene om jeg forstod henne rett. Hun synes det var for få ganger i forhold til hva hun ønsket. ''Jeg hadde nok valgt å dumpe fyren. Min hverdag trenger forutsigbarhet, og jeg vil ha en kjæreste som satser på meg eller ingen kjæreste i det hele tatt.'' Vi har forskjellige ønsker og vi burde derfor velge en partner som tilfredstiller disse i størst mulig grad. Hvis ikke blir det lett krøll på tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja, og du er en av de få rette.De tror jeg ikke det finnes mange av. Hvorfor er du så opptatt av hvor få han passer sammen med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 - som ikke har barn eller jobb som krever overtid. Helt klart! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg er helt enig med deg og jeg ser at hans definisjoner er helt anerledes enn mine. "Wiggeno" har også samme definisjonen som han- noe jeg synes er litt utrolig. Jeg har i hvertfall litt andre forventninger av et forhold om det er seriøst. Jeg har tenkt utrolig mye på det du sier. Jeg er helt enig, men det er utrolig, utrolig vanskelig. Jeg "leker" meg ikke med folk, men hadde jeg gjort det, så hadde ikke valget vært vanskelig. Det er en viss mulighet for at han leker seg med deg. Ikke lett å bryte det mønsteret du har kommet inn i. Kan det hjelpe deg å se for deg et bilde av deg selv som en nedbøyd tigger i fillete klær. Eller en av mange som står med bedende øyne og håper på å få en liten flik av oppmerksomhet fra den store stjernen. Spa fram stoltheten din! Det er en del ting man ikke vil ha om man må tigge eller krangle seg til det. Når du gir uttrykk for din skuffelse, gir du ham mulighet til å sette det inn i en kontekst der det er deg det blir noe galt med. Et annet sted i denne tråden har du fått tips om å svare "Synd, jeg savner deg. Gleder meg til vi treffes." Bruk den som fast replikk, også i eventuelle kommende forhold. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg er helt enig med deg og jeg ser at hans definisjoner er helt anerledes enn mine. "Wiggeno" har også samme definisjonen som han- noe jeg synes er litt utrolig. Jeg har i hvertfall litt andre forventninger av et forhold om det er seriøst. Jeg har tenkt utrolig mye på det du sier. Jeg er helt enig, men det er utrolig, utrolig vanskelig. Jeg "leker" meg ikke med folk, men hadde jeg gjort det, så hadde ikke valget vært vanskelig. Wiggeno er ikke så kravstor Neida, men wiggeno ser at ting kan komme i veien. Hun mener at 6-uker er en kort periode i livet. Wiggeno ser også at det dere holder på med ødelegger kjærligheten mellom dere og at dere trolig vil ha det bedre med andre partnere som kan være noe mer slik dere begge ønsker for at et forhold skal fungere. Wiggeno har også erfaring med hva som fungerer og ikke fungerer i forhold. "Furting" og dårlig kommunikasjon fungerer ikke. Overtidsarbeide og prioritering av datter i form av vinterferie og en viktig prat og hensyn til at hun er redd for å være alene om natten er sier ingenting om dårlige egenskaper hos din partner. At du krever mer er så sin sak, da er han neppe den rette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eksempelet var over en 6-ukersperiode, der jeg tipper ting har toppet seg. Problemet har slik jeg har forstått trådstarter vært en gjennomgangstone hele tiden. Tre brutte avtaler på rad synes jeg er mye, særlig når ikke vedkommende ser ut til å legge to pinner i kors for å reparere og sørge for at det blir tid sammen. I tillegg tar han seg ikke bryet med å avlyse før rett før. Det er vel slik man behandler personer man egentlig ikke synes er så viktige og som man ikke bryr seg så mye om. Alternativt tar som en komplett selvfølge. Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det. Jeg hadde nok valgt å dumpe fyren. Min hverdag trenger forutsigbarhet, og jeg vil ha en kjæreste som satser på meg eller ingen kjæreste i det hele tatt. mvh ''Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det.'' Og det gjorde han også. De møttes jo 2-3 ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenny32 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Helt klart! Da kan jeg gi deg en opplysning om at mannen ikke tok ansvar for sin datter før hun var 6 år! Kanskje du forandrer litt mening nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Da kan jeg gi deg en opplysning om at mannen ikke tok ansvar for sin datter før hun var 6 år! Kanskje du forandrer litt mening nå... Jeg vet ikke hva som er grunnen til at han ikke gjorde det, så jeg dømmer han ikke ut i fra det. Jeg leser at han nå prioriterer sin datter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 ''Eksempelet var over en 6-ukersperiode, der jeg tipper ting har toppet seg.'' Jeg leser ikke mellom linjene, jeg leser det hun skrev i hovedinnlegget. ''Problemet har slik jeg har forstått trådstarter vært en gjennomgangstone hele tiden.'' Det er mulig du har rett i det, men igjen leste jeg bare 6-ukers perioder med eksempler på hva som da hadde foregått fra hans side. Og jeg synes ingen av de episodene tilsa at dette er noe å fare opp over. Hektisk, overtid og prioritering av datteren er da ikke noe å lage baluba over, eller? ''Tre brutte avtaler på rad synes jeg er mye, særlig når ikke vedkommende ser ut til å legge to pinner i kors for å reparere og sørge for at det blir tid sammen. I tillegg tar han seg ikke bryet med å avlyse før rett før.'' Brutte avtaler kan være så mangt, og jeg synes ikke at han har brutt avtaler bare for å bryte dem. Hun skriver om en episode hvor han har "sullet". Det er mulig det var feil av ham, men heller ikke det noen krise om det var den eneste tiden han faktisk hadde til "sulling". ''Det er vel slik man behandler personer man egentlig ikke synes er så viktige og som man ikke bryr seg så mye om. Alternativt tar som en komplett selvfølge. Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det.'' Han har truffet henne i løpet av disse 6 ukene om jeg forstod henne rett. Hun synes det var for få ganger i forhold til hva hun ønsket. ''Jeg hadde nok valgt å dumpe fyren. Min hverdag trenger forutsigbarhet, og jeg vil ha en kjæreste som satser på meg eller ingen kjæreste i det hele tatt.'' Vi har forskjellige ønsker og vi burde derfor velge en partner som tilfredstiller disse i størst mulig grad. Hvis ikke blir det lett krøll på tråden. Tar jeg ikke feil har trådstarter mange tidligere tråder her omkring samme tema. Om jeg hadde en avtale med kjæresten min om å gå ut å spise en søndag med ubestemt tidspunkt. Og han ikke gidder å ta kontakt før 5 på ettermiddagen, og da for å avlyse hele avtalen, hadde jeg vært ganske irritert. Men jeg hadde nok ikke i utgangspunktet akseptert en avtale der jeg skulle sette av en hel søndag til å lure på når og om det blir noe fordi han har vært på fylla kvelden før med kompiser. Synes igrunn det er ganske ego å ha slike forventninger til andre. Så jeg kan godt forstå at det oppleves sløvt og respektløst. At man bør finne en kjæreste som har ca sammenfallende mål med relasjonen som en selv er vi nok helt enige om. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 ''Om han hadde ønsket å treffe henne i løpet av disse 6 ukene, hadde han klart det.'' Og det gjorde han også. De møttes jo 2-3 ganger. Sorry det fikk ikke jeg med meg. Synes likevel det blir i meste laget. Også mhp hvordan avtalene ble brutt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenny32 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Wiggeno er ikke så kravstor Neida, men wiggeno ser at ting kan komme i veien. Hun mener at 6-uker er en kort periode i livet. Wiggeno ser også at det dere holder på med ødelegger kjærligheten mellom dere og at dere trolig vil ha det bedre med andre partnere som kan være noe mer slik dere begge ønsker for at et forhold skal fungere. Wiggeno har også erfaring med hva som fungerer og ikke fungerer i forhold. "Furting" og dårlig kommunikasjon fungerer ikke. Overtidsarbeide og prioritering av datter i form av vinterferie og en viktig prat og hensyn til at hun er redd for å være alene om natten er sier ingenting om dårlige egenskaper hos din partner. At du krever mer er så sin sak, da er han neppe den rette. Fremdeles har du ikke forstått hva furting er. Ja, da er det ikke rart at du vet hva som er dårlig kommunikasjon..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenny32 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg vet ikke hva som er grunnen til at han ikke gjorde det, så jeg dømmer han ikke ut i fra det. Jeg leser at han nå prioriterer sin datter. Hans versjon er at moren nektet han kontakt, men om han ville ta ansvar så har han vel sine rettigheter.... Han bodde sammens med moren kun 4 helger og da "klarte han ikke mer". Grunn: Hun skulle alltid ha rett og hun ga seg ikke på noe. Hans versjon det også. Ansvarsfull og tillittsvekkende? Litt mer som får jeg det ikke som jeg vil, så gir jeg faen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Fremdeles har du ikke forstått hva furting er. Ja, da er det ikke rart at du vet hva som er dårlig kommunikasjon..... I hans øyne furting og dramaqueen. I dine øyne skuffet og såret. Jeg ser fortsatt ikke at du har så mye å være hverken "furtete" eller såret og skuffet for i de eksemplene du har nevnt. Har du skrevet dette innlegget for å få sympati eller for å svartmale din partner, så var jeg altså ikke den rette til å lese det. Men jeg har lest og jeg har svart. Så da har du kun fått mitt syn på saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hans versjon er at moren nektet han kontakt, men om han ville ta ansvar så har han vel sine rettigheter.... Han bodde sammens med moren kun 4 helger og da "klarte han ikke mer". Grunn: Hun skulle alltid ha rett og hun ga seg ikke på noe. Hans versjon det også. Ansvarsfull og tillittsvekkende? Litt mer som får jeg det ikke som jeg vil, så gir jeg faen... Kom deg vekk fortere enn..............................Du er så til de grader fokusert på alt det negative at du kan ikke fortsette slik. Glem hvem som har gjort hva og sagt hva til bestemte sekunder av døgnet her og der....................kom deg bare vekk og tenk på andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hans versjon er at moren nektet han kontakt, men om han ville ta ansvar så har han vel sine rettigheter.... Han bodde sammens med moren kun 4 helger og da "klarte han ikke mer". Grunn: Hun skulle alltid ha rett og hun ga seg ikke på noe. Hans versjon det også. Ansvarsfull og tillittsvekkende? Litt mer som får jeg det ikke som jeg vil, så gir jeg faen... ''Hans versjon er at moren nektet han kontakt, men om han ville ta ansvar så har han vel sine rettigheter.... Han bodde sammens med moren kun 4 helger og da "klarte han ikke mer". Grunn: Hun skulle alltid ha rett og hun ga seg ikke på noe. Hans versjon det også. Ansvarsfull og tillittsvekkende? Litt mer som får jeg det ikke som jeg vil, så gir jeg faen...'' Og du er sammen med denne mannen av hvilken grunn/grunner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Fremdeles har du ikke forstått hva furting er. Ja, da er det ikke rart at du vet hva som er dårlig kommunikasjon..... Hvorfor er du så opptatt av å "ta" enkelte som svarer deg i denne tråden? Det er ikke disse personene som har såret deg og eventuelt gjort deg urett! Som ung hadde jeg selv et forhold til en mann som var dårlig på oppfølging/tilbakemelding til meg, så jeg vet hvor vondt det er å føle seg nedprioritert! Men cluet var å slutte å tro på at han ville endre seg - det var det beste for oss begge at det tok slutt. For alt jeg vet kan han ha vært en mye bedre kjæreste for damer som kom etter meg inn i hans liv, rett og slett fordi han var mer glad i dem og generelt sett passet bedre sammen med dem. Jeg smilte litt gjenkjennende da jeg senere så en scene fra "Da Han møtte Henne", der Meg Ryan gråter fordi eksen skal gifte seg. Billy Crystal spør om hun ønsker han tilbake, hvorpå hun svarer "No!! But why didn't he want to marry ME??!!" Bottom line er det bare du selv som kan bestemme hva som er akseptabelt. Men ut fra ting du sier i denne tråden virker det som om grensen for det akseptable forlengst er overskredet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Da kan jeg gi deg en opplysning om at mannen ikke tok ansvar for sin datter før hun var 6 år! Kanskje du forandrer litt mening nå... Da er det ihvertfall fint at han prioriterer henne NÅ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348323-kan-man-bare-godta-dette-i-et-forhold/page/4/#findComment-2968934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.