Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Petrus5

Jeg er 66 år og har det siste året hatt vanskelig for å oppnå orgasme. Jeg får reisning under forspillet, og den holder seg under samleiet, men den er ikke så sterk som før. Jeg har tidligere hatt et godt sexliv sammen med min kone, men nå er det et skår i gleden at jeg ikke oppnår orgasme. Heldigvis har jeg en forståelsesfull kone. Tidligere kunne jeg også ha litt problemer, men tror at det var forårsaket av at jeg måtte "holde meg" ganske lenge for at kona skulle få orgasme først. Nå går det altså ikke selv om jeg bare tenker på meg selv. Jeg er i god psykisk og fysisk form. Eneste medisin jeg tar er Levaxin. Det siste året har jeg daglig tatt Rosenrot og har merket at det blir en veldig kraftig stråle, kraftigere enn tidligere. Kan det være noen sammenheng?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348359-f%C3%A5r-ikke-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Kan det være bekkenbunnsmusklene dine har blitt så svake at de ikke får satt i gang den fysiske delen av oragsmen. Den fysiske delen av orgasme skjer ved at bekkenbunnsmusklene går i spasmer og musklene er med på å slynge ut sædvæsken.

Svak muskulatur kan gå ut over orgasmen til både kvinner og menn.Når disse musklene blir for svake, er det vanskelig fysisk å få i gang orgasmen. Eller musklene er så svake at pumpingen knapt kjennes og orgasmen blir knapt merkbar eller uteblir helt både fysisk og mentalt.

Det kan hjelpe at du trener denne muskulaturen og også at du lærer deg å slappe av i disse musklene. Strammer du musklene for kraftige kan det forårsake at du låser orgasmerefleksen, så det kan også være en årsak til at orgasmen uteblir.

Den kraftige stårlen du beskriver er jeg usikker på hva du mener med. Er det urinstrålen som har blitt kraftigere etter at du begynte å ta rosenrot eller om det er sævæaken som har bltt sterkere skjeønner jeg ikke helt. Sistnevnte er neppe det du mener siden du skriver at orgasmen utelblir. Det er imidlertid mulig å få ejakulasjon uten orgasme, så det kan jo være at du ejakulerer, men uten å få orgasme. Manglende orgasme er ikke nevnt som en mulig bivirkning av Levaxinm så dette legemiddelet er neppe en årsak til din manglende orgasme,

Gjest Petrus 5

Kan det være bekkenbunnsmusklene dine har blitt så svake at de ikke får satt i gang den fysiske delen av oragsmen. Den fysiske delen av orgasme skjer ved at bekkenbunnsmusklene går i spasmer og musklene er med på å slynge ut sædvæsken.

Svak muskulatur kan gå ut over orgasmen til både kvinner og menn.Når disse musklene blir for svake, er det vanskelig fysisk å få i gang orgasmen. Eller musklene er så svake at pumpingen knapt kjennes og orgasmen blir knapt merkbar eller uteblir helt både fysisk og mentalt.

Det kan hjelpe at du trener denne muskulaturen og også at du lærer deg å slappe av i disse musklene. Strammer du musklene for kraftige kan det forårsake at du låser orgasmerefleksen, så det kan også være en årsak til at orgasmen uteblir.

Den kraftige stårlen du beskriver er jeg usikker på hva du mener med. Er det urinstrålen som har blitt kraftigere etter at du begynte å ta rosenrot eller om det er sævæaken som har bltt sterkere skjeønner jeg ikke helt. Sistnevnte er neppe det du mener siden du skriver at orgasmen utelblir. Det er imidlertid mulig å få ejakulasjon uten orgasme, så det kan jo være at du ejakulerer, men uten å få orgasme. Manglende orgasme er ikke nevnt som en mulig bivirkning av Levaxinm så dette legemiddelet er neppe en årsak til din manglende orgasme,

Det er urinstrålen som er blitt markert kraftigere.

• 2 uker senere...

Hva er forskjell mellom ejakulasjon og orgasme for menn? Jeg trodde at jeg hadde orgasme hver gang jeg kom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...