Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvilken relasjon kan oppstå mellom far og barn før barnet er født? Det er mye større sjangse for at forholdet far/barn blir godt hvis foreldrene samarbeider. Og da tror jeg det er godt at de to er borte fra hverandre noen måneder, så mor får roet seg og får et godt svangerskap, uten å måtte forholde seg til barnefaren. ''Hvilken relasjon kan oppstå mellom far og barn før barnet er født? '' Far får tid til å forberede seg på tanken og evt omstille seg slik at han vokse inn i oppgaven. Å få en fiks ferdig toåring slengt i fanget som en overraskelse er neppe velegnet til å gjøre menn av gutter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2969758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sashimi Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har en venninne som møtte en artig og fin fyr for et par måneder siden. Han hadde vært singel en stund etter et havarert samboerskap, og har rota litt rundt etter dette. En av jentene han hadde "en greie" med begynner nå å være et gnagsår i min venninnes ferske forhold. Hun driver og ringer og sender sms og sier at hun har noe viktig å si, men når han møter henne har hun ikke det. Hun vil bare vite hvorfor han ikke vil være sammen med henne, om han skjønner at han har såeret/ sårer henne etc. Han sletter de fleste sms, tar ikke telefonen, og har tom. møtt henne for å si at han ikke er interessert uten at dette har hatt varig virkning. Min venninne har begynt å føle at hun lever i en film der Glen Close er en av karakterene, og hun vet ikke lenger hva hun skal tro. Jeg håper inderlig at du ikke min venninnes nye kjærestes eks! Det tviler jeg på All medfølelse med eksen hans uansett. Det er ikke særlig godt å føle seg såret og lurt, og i tilllegg bli sammenlignet med Glen Close. Men hvis din venninnes nye kjæreste hadde vært like investert i forholdet som din venninne er, hadde han vel sagt til eksen at han har fått seg dame? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2969855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sashimi Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg ser at flere i tråden fortsatt mener at du må informere ham om graviditeten. Vent i det minste til du har passert 12 uker med god margin, så du slipper å oppleve at han prøver å presse deg til abort. Du kan like gjerne vente til etter at barnet er født, så får du en velfortjent pause fra denne mannen. Kommer til å la det gå en god stund, og ta det som det kommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2969856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Si at du har bestemt at han skal bli far Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det tviler jeg på All medfølelse med eksen hans uansett. Det er ikke særlig godt å føle seg såret og lurt, og i tilllegg bli sammenlignet med Glen Close. Men hvis din venninnes nye kjæreste hadde vært like investert i forholdet som din venninne er, hadde han vel sagt til eksen at han har fått seg dame? Han har sagt at han har kjæreste, hun har sagt at hun ikke tror det varer, så den biten ligner ikke deres forhold i det hele tatt. Men det andre kunne vært hans historie fra eksens side - med min venninne som frustrert tilhører... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2969915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nå har trådstarter gjort mange forsøk på å få kontakt og fortelle ham at hun er gravid. Han har svart at han ikke ønsker å ha noe mer med henne å gjøre. Da har trådstarter strekt seg så langt hun har kunnet, og barnefaren fortjener ikke mer, før etter at barnet er født. ''Nå har trådstarter gjort mange forsøk på å få kontakt og fortelle ham at hun er gravid. '' Herunder én time lang samtale, uten at hun grep sjansen til å si noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2969925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ''Hvis han er typen til å reagere på den måten, så vil nok de reaksjonene du beskriver komme uansett hvilket tidspunkt han får vite om barnet. Og er det virkelig så mye lettere å forholde seg til dette når man har en ett-toåring, tror du?'' Har du vært gravid? Mange gravide blir veldig sårbare pga hormonene som raser. Tar lett til tårene og er "tynnhudede". Når barnet er ute, den nybakte mor har vennet seg til situasjonen og fått rutiner på plass, er hun mye mer rustet til å konfrontere en uvillig far. Hvorfor skal hun gjøre det vanskligere for seg selv enn nødvendig? Ja, jeg har vært gravid. Har to tenåringer nå, og har dermed levd lenge nok til å kunne se litt nyansert på situasjoner, ikke bare se kortsiktige løsninger som tilsynelatende gangner en selv best der og da. Jeg synes det er moralsk forkastelig og med vitende og vilje la være å fortelle en mann at han skal bli far! Selvom han ikke akkurat blir glad for nyheten, så burde det være en menneskerett å få såpass viktig informasjon. Jeg synes ikke det holder som motargument at man ønsker å spare seg selv for eventuelle ubehageligheter, fordi man er sårbar og påvirket av hormoner. Det at noen skal bli far, er ikke akkurat noen bagatell som man uten videre kan unnlate å informere om, for så å slippe bomben et år eller tre senere fordi man synes det passer bedre. Uansett hvor mye drittsekk og umoden dust den vordende far evt. er. Så er jeg sikker på at han vil reagere mye mere negativt på å få vite om et barn i ettertid, enn om han fikk vite det i forkant. Og hvis moren har et ønske / håp om et best mulig forhold, og evt et samarbeid, med barnets far i fremtiden, så bør hun tenke såpass strategisk at hun tilrettelegger best mulig for dette. Det gjør hun neppe ved å gå bak ryggen hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348382-han-svarer-p%C3%A5-mld-men-er-fremdeles-en-%C2%A4%C2%A4/page/4/#findComment-2970107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.