Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 77-cc

Hei. Jeg har foretatt en brystforstørrelse for ca 2 månder siden som jeg er langt fra fornøyd med og lurer på om du kan fortelle meg hvilke rettigheter jeg har. Jeg ga utrykkelig beskjed om at jeg ønsket en moderat økning og ikke noe større en en normal B-cup. Kirurgen forsikret meg om at 260 cc ville bli perfekt. Jeg sa at for meg hørtes det altfor mye ut, men fikk beskjed om å stole på han. Det er jo dere som kan dette best. Skrev og en mail til han og ga utrykkelig beskjed om at jeg ikke ville ende på en C-cup. Nå 2 månder senere har jeg en C/liten D cup. Dette klarer jeg ikke leve med og lurer på om hvilke rettigheter jeg i den forbindelse har. I følge garantien til klinikken kan jeg jo fjerne dem kostnadsfritt, men synes det er urimelig at jeg skal sitte igjen med å ha betalt over 30 000 kr, gjennomgått ett svært smertefult inngrep og ha redusert følsomhet i brystene når jeg ga utrykkelig beskjed om at jeg ikke ønsket så store bryster. Jeg ga og beskjed om at jeg synes de var for store rett etter operasjonen, fikk da bare beskjed om at de var jo hovne og jeg ville bli puppe-blind etterhvert (!). Har og sendt mail og utrykt min missnøyde, fikk svar tilbake at jeg kunne komme til kontroll om 6 månder og eventuelt bekoste ny operasjon om 1 år. Jeg kommer uansett til å fjerne dem, og nye innlegg er ikke aktuelt for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348447-brystforst%C3%B8rrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Jeg hadde også denne følelse en stund etter inngrepet. Nå la jeg inn 315 ml (selv om vi ble enige om 285 (tror jeg det var).

Jeg har endt på en c-cup.

Det tok mange mnd. før jeg følte at de endelig "falt på plass", og nå er jeg fornøyd med størrelsen (selv om det hadde vært like greit om de var noe mindre)

Så jeg vil anbefale deg å i hvert fall vente til 6. mnd. kontroll for å se hva du synes da.

Hvorfor er det forresten ikke aktuelt å bytte til mindre? Nå sier du jo at det eneste aktuelle er å fjerne dem? Hvorfor ville du ha større i utgangspunket når du nå har endret mening totalt?

Jeg hadde også denne følelse en stund etter inngrepet. Nå la jeg inn 315 ml (selv om vi ble enige om 285 (tror jeg det var).

Jeg har endt på en c-cup.

Det tok mange mnd. før jeg følte at de endelig "falt på plass", og nå er jeg fornøyd med størrelsen (selv om det hadde vært like greit om de var noe mindre)

Så jeg vil anbefale deg å i hvert fall vente til 6. mnd. kontroll for å se hva du synes da.

Hvorfor er det forresten ikke aktuelt å bytte til mindre? Nå sier du jo at det eneste aktuelle er å fjerne dem? Hvorfor ville du ha større i utgangspunket når du nå har endret mening totalt?

Vel, grunnen til at jeg ikke vil bytte dem i nye er mange, bla økt sjanse for kapsel. Hadde størrelsen vært rett i utgangspunktet hadde jeg klart å leve med alle de negative sidene ved å ha silikon. Men nå når de ikke ble slik jeg ville har jeg funnet ut at dette ikke er noe for meg. Har hatt masse komplekser med puppene mine siden jeg synes de var for små. Og store bryst har aldri vært noe for meg. Jeg ønsket bare en LITEN økning, og var i hovedsak interessert i fetttransplantasjon. Dette sa kirurgen at jeg var for tynn til, men lovte at man med silikon og kunne få en moderat og naturlig økning. Med klær på ser det ok ut, men jeg orker ikke synet av meg selv uten klær, så da er jeg like langt som før operasjonen...

Gjest tenker jeg

Vel, grunnen til at jeg ikke vil bytte dem i nye er mange, bla økt sjanse for kapsel. Hadde størrelsen vært rett i utgangspunktet hadde jeg klart å leve med alle de negative sidene ved å ha silikon. Men nå når de ikke ble slik jeg ville har jeg funnet ut at dette ikke er noe for meg. Har hatt masse komplekser med puppene mine siden jeg synes de var for små. Og store bryst har aldri vært noe for meg. Jeg ønsket bare en LITEN økning, og var i hovedsak interessert i fetttransplantasjon. Dette sa kirurgen at jeg var for tynn til, men lovte at man med silikon og kunne få en moderat og naturlig økning. Med klær på ser det ok ut, men jeg orker ikke synet av meg selv uten klær, så da er jeg like langt som før operasjonen...

Kommer du til kirurgen og sier at du nå ikke vil ha i det hele tatt, vil du nok bli sett på som en som bare angrer seg uavhengig av størrelsen. Det vil nok gjøre saken din tynnere enn om du sier du vil ha dem i den størrelsen du gang på gang presiserte før inngrepet.

Gjest 77-cc

Kommer du til kirurgen og sier at du nå ikke vil ha i det hele tatt, vil du nok bli sett på som en som bare angrer seg uavhengig av størrelsen. Det vil nok gjøre saken din tynnere enn om du sier du vil ha dem i den størrelsen du gang på gang presiserte før inngrepet.

Mulig det, men dette handler om lege etikk og hvilke rettigheter man har i forbindelse med en kosmetisk operasjon. Jeg bryr meg svært lite om hva kirurgen måtte mene. Han har etter mine øyne feilbehandlet meg, og det bør det være lover og regler mot. Akkurat som ved hvilke som helst andre behandlinger. Og det er jo det jeg er interessert i å vite og har sendt forespørsel om.

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Hvilke rettigheter du har avhenger helt av hvilken formell avtale du har med kirurgen og er derfor vanskelig å uttale seg om. Det er også viktig i hvilken grad dere har diskutert dette igjennom på forhånd. Personlig bruker jeg en del tid på dette før inngrepet sammen med pasienten, for det er din egen smak og preferanse som er avgjørende!!

Det er ikke så uvanlig at brystene føles litt for store til å begynne med. Gi det derfor minst 6 måneder før du tar noen avgjørelse, dels fordi brystene endrer seg, dels fordi det kan hende du føler det anderledes. Forsøk å tenke positivt! Hvis du da ikke er fornøyd, får du ta det opp med kirurgen. Uansett får vi håpe han gjør hva han kan for at du skal bli fornøyd. Eventuelle kostnader avhenger altså av din avtale, men du må nok regne med noe. Du er hjertelig velkommenn til en second opinion!!

Annonse

Gjest Nye pupper - here I come

Hvilke rettigheter du har avhenger helt av hvilken formell avtale du har med kirurgen og er derfor vanskelig å uttale seg om. Det er også viktig i hvilken grad dere har diskutert dette igjennom på forhånd. Personlig bruker jeg en del tid på dette før inngrepet sammen med pasienten, for det er din egen smak og preferanse som er avgjørende!!

Det er ikke så uvanlig at brystene føles litt for store til å begynne med. Gi det derfor minst 6 måneder før du tar noen avgjørelse, dels fordi brystene endrer seg, dels fordi det kan hende du føler det anderledes. Forsøk å tenke positivt! Hvis du da ikke er fornøyd, får du ta det opp med kirurgen. Uansett får vi håpe han gjør hva han kan for at du skal bli fornøyd. Eventuelle kostnader avhenger altså av din avtale, men du må nok regne med noe. Du er hjertelig velkommenn til en second opinion!!

Ja, man skulle jo tro at det er pasientenst preferanser som teller.

Jeg opplevde at kirurgen la inn 315 ml da vi hadde blitt enige om 285. Argumentet var at det var så mange som ønsket seg større etter at inngrepet ble tatt. Så da "justerte" han litt for det.

Vel - det gjelder ikke alle...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...