Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd på mandag. Alt var helt fint med bebbi og jeg fikk ny termindato på 9 dager før den jeg hadde. :D

Det eneste var at jeg hadde en muskelknute i magen som gjør vondt når jeg stryker over og fikk også vondt når jordmor gikk over med den ultralyddingsen sin. Hun sa at det var helt vanlig at vi kvinner fikk slike. Jeg tok det som om det ikke var noen big deal, men så begynner man jo å tenke, da.

På skjermen så vi klart at denne muskelknuten tok opp en del plass i "rommet" til bebbi. Noen her inne som har erfaringer å dele om en slik muskelknute???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348456-muskelknute-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en slik en, er 4-5 cm til vanlig. Da jeg ble gravid fikk jeg beskjed om at den sannsynligvis ville vokse, noe den gjorde (til ca 10 cm). Jeg kunne se den på utsiden da magen min ble helt skjev og var høyere på den siden hvor muskelknuten satt.

Det var visst vanlig at de vokste mest i begynnelsen av svangerskapet for å stagnere etterhvert.

Gyn. fortalte at stort sett så hadde de ingen betydning for svangerskapet, men jeg hadde ekstra ultralydkontroller for å kontrollere veksten og hvor den lå. Noen ganger kan muskelknuten ligge foran åpningen slik at man må ta keisersnitt. Det kan også være økt blødningsfare ved fødselen da disse muskelknutene er fulle av blodårer.

Muskelknutene kan gi noe smerter, men jeg fikk beskjed om å kontakte gyn. med en gang hvis jeg fikk veldig store smerter (skjedde ikke).

Skal muskelknuten kontrolleres senere i svangerskapet? Jeg syns det var veldig betryggende å få ekstra kontroller innimellom selv om jeg ble fortalt at det stort sett gikk greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348456-muskelknute-i-magen/#findComment-2969826
Del på andre sider

Jeg har også en slik en, er 4-5 cm til vanlig. Da jeg ble gravid fikk jeg beskjed om at den sannsynligvis ville vokse, noe den gjorde (til ca 10 cm). Jeg kunne se den på utsiden da magen min ble helt skjev og var høyere på den siden hvor muskelknuten satt.

Det var visst vanlig at de vokste mest i begynnelsen av svangerskapet for å stagnere etterhvert.

Gyn. fortalte at stort sett så hadde de ingen betydning for svangerskapet, men jeg hadde ekstra ultralydkontroller for å kontrollere veksten og hvor den lå. Noen ganger kan muskelknuten ligge foran åpningen slik at man må ta keisersnitt. Det kan også være økt blødningsfare ved fødselen da disse muskelknutene er fulle av blodårer.

Muskelknutene kan gi noe smerter, men jeg fikk beskjed om å kontakte gyn. med en gang hvis jeg fikk veldig store smerter (skjedde ikke).

Skal muskelknuten kontrolleres senere i svangerskapet? Jeg syns det var veldig betryggende å få ekstra kontroller innimellom selv om jeg ble fortalt at det stort sett gikk greit.

Glemte en ting.

Datteren min snudde seg ikke og satt i seteleie halvparten av svangerskapet. Gyn. mente at noe av grunnen kunne være at hun hadde for liten plass til å snu seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348456-muskelknute-i-magen/#findComment-2969828
Del på andre sider

Glemte en ting.

Datteren min snudde seg ikke og satt i seteleie halvparten av svangerskapet. Gyn. mente at noe av grunnen kunne være at hun hadde for liten plass til å snu seg.

Hei

Jordmora på sykehuset som tok ultralyden sa ikke noe om at denne skulle sjekkes senere, men gjett om jeg kommer til å ta det opp når jeg skal til min faste jordmor den 25.

Tenkte jo at kanskje det ble trangt der inne når enda en "ting " skal ta opp plass! :(

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348456-muskelknute-i-magen/#findComment-2969953
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...