Gå til innhold

Kjæresten min er fotballslave

Anbefalte innlegg

Nei, et norskt et. Men jeg har ikke lyst til å skrive hvilket. Takk og lov har han bare vært interessert i norsk fotball, så i vintersesongen hadde vi det bra.

Nei, jeg trenger ikke vite noe mer.

Godt dere slapp den lange engelske sesongen, med bl.a. kamper 2. juledag.

Fortsetter under...

• Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

25

• laban

23

• morsan

13

• Colette

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Hvis han var så fanatisk som du beskriver ovenfor her, var det kanskje like greit at det ikke fulgte alkoholinntak med.

Jeg liker heller ikke øl og har et - eh -avslappet forhold til fotball. Jeg har en mann som er veldig glad i TV, men som ikke er sportsidiot. Dermed er det lettere å få plass til andre ting.

Sønnen vår derimot... Begynner nesten å tro på en variant av astrologi når det gjelder ham og fotballen. Han er avlet under VM i 1998 og sto og pekte på skjermen og forsøkte å si en hel masse allerede under EM i 2000.

''Han er avlet under VM i 1998 ''

Nå fikk jeg et underlig flashback. Under VM i 98 (France, n'est-ce pas?) hadde jeg annen kjæreste. Jammen godt jeg ikke drev med avl på den tiden.

*ute på viddene*

Gjest Kayia

Hvordan henger det sammen, det at han er fantastisk på alle måter, men forholdet deres henger i en tynn tråd fra før av?

Du kan ikke helbrede en fotballslave. Kjøp eller lån Pondus-bøkene og forsøk å få et litt mer galgenhumoristisk syn på saken. Tenk på dem som en egen art som har enkle handlingsmønstre som er felles for dem på tvers av alle kulturforskjeller.

Du kan prøve å få en avtale om at han dropper kamper i gruppespillet som ikke har betydning. Det vil antakelig bli noen slike etter hvert, men ikke så veldig mange. Og så bør han love å bruke de delene av kveldene / helgene når det IKKE er kamp, sammen med deg. Tips: Finn ut når det virkelig er avspark, kampen varer ikke mer enn 90 minutter selv om det settes av mye mer tid i TV-sendingen. Tullpratet før kampen (også kalt analyser) trenger han ikke se.

Ellers er det best å benytte anledningen til å gjøre ting han misliker (som å se en klissen film på kino) eller noe man gjør helt alene, f.eks. lese en god bok. Ikke heng rundt i samme rom mens det er kamp, det er bare gjensidig irriterende.

Når det endelig nærmer seg finaler om en snau måned, kan det bli noen kamper som faktisk er verd å se på, hvis du vil prøve å moderere hatet ditt litt. Det er enklere å mobilisere litt interesse hvis du finner et lag å holde med, f.eks. en outsider.

Veldig enig i det meste du skriver utenom det med å forhandle om at han skal bortprioritere gruppespill. Det er jo en måned hvert fjerde år (evt annenhvert om man er like hekta også på em) det er snakk om - burde være en smal sak å lla han sitte å se kamper da egentlig. Her i huset ses det også masse fotball denne måneden, og vi får iallefall tid til annet også dersom vi har lyst til det... ;-)

Gjest Kayia

Med den holdningen til kjærestens tidsbruk og til valg av interesse, så bør du vurdere å se etter nye beitemarker. Man går bare ikke inn i et forhold med forventning om å endre det man ikke liker ved kjæresten, eller å stille krav om begrensning i forhold til yndlingshobbyen. Det er en del av pakken. Enten kan man leve med det, eller så kan man ikke. Og det valget er må du ta selv.

''Man går bare ikke inn i et forhold med forventning om å endre det man ikke liker ved kjæresten, eller å stille krav om begrensning i forhold til yndlingshobbyen. Det er en del av pakken. Enten kan man leve med det, eller så kan man ikke. Og det valget er må du ta selv.'' Godt sagt.

Dakar liten. Tenke seg til at du går glipp av hvert minutt med fyren i 4 uker annet hvert år.

Ta med deg et råd fra en som også skal benke seg foran skjermen i en måned: Hvis du ikke vil risikere at han dumper deg bør du være forsiktig med å stille krav i det hele tatt. I hvert fall hvis du med "krav" antyder at du ikke vil tillate at han ser alt han vil se.

Jeg kødder mye, men jeg kødder ikke nå: Du bør gå særdeles varsomt i dørene hva fotballturneringene angår hvis du ser for deg en fremtid med mannen.

Tåler du ikke VM, EM, ligaen han følger og CL, er det ikke håp om noen fremtid sammen uansett.

Du skriver at du er "den nye kjæresten hans". Kødd aldri med hans gamle kjærlighet. Den vil være der resten av hans liv. Det er det ikke sikkert du vil, og kvinner kan byttes ut. Det kan ikke fotballag, eller høydepunktet for enhver fotballfan: VM.

"Dakar liten. Tenke seg til at du går glipp av hvert minutt med fyren i 4 uker annet hvert år."

Og i neste avsnitt skriver du:

"Tåler du ikke VM, EM, ligaen han følger og CL, er det ikke håp om noen fremtid sammen uansett."

Og da snakker vi plutselig om adskillig mere en 4 uker annet hvert år, gjør vi ikke?

Jeg skjønner godt at trådstarter blir frustrert og oppgitt nå som hun har kjent ham en stund og fått muligheten til å oppdage hvilken vei dette bærer.

"Fotball-idioter" og andre fanatiske "sports-elskere" er utvilsomt en pest og en plage for sine omgivelser, og for pårørende som ikke deler fanatismen.

Det er jo "alltid" fotball eller sport på TV. Så de som virkelig er engasjert, har anledning til å bruke BETYDELIG mye tid foran TV.

Men problemet oppstår når fotballen prioriteres høyere en andre plikter/aktiviter og tid med familien. Det er ikke særlig attraktivt for fotball- Uinteresserte at alle planer må tilpasser etter TV sendinger, og tidspunkter for fotball - arrangementer.

Jeg hadde aldri giddet å bo med en fyr som måtte se fotball i tide og utide, og som syntes dette var så viktig at alt annet ble nedprioritert.

Så jeg synes absolutt at trådstarter har all grunn til å bli skeptisk. Man skal være langt over snittet tålmodig og forståelsesfull for å være villig til å innrette seg, kanskje år etter år, etter fotball-idiotens behov for å dyrke sin interesse.

Så jeg er enig med de som råder henne til å dumpe ham. Det hun har opplevd hittil, er antagelig bare toppen av isfjellet, og det vil bare bli et større og større irritasjons-moment i årene fremover.

Gjest Kayia

Jeg har trua på Spania, men jeg håper litt på Argentina. Jeg har dog ikke trua grunnet trenerklovnen. Likevel håper jeg at jeg tar feil. Det hadde vært kult hvis min tidligere helt (nå klovn) ble helt igjen. Dessuten elsker jeg Messi.

Men jeg er relativt objektiv, så jeg håper egentlig bare på mye fantastisk fotball, og at det beste laget vinner.

Ja - det hadde vært kult hvis Danmark overrasket. Og et afrikansk lag.

Det eneste laget jeg virkelig ikke unner noe som helst er Italia. La mafiafolket gå ut i skam så tidlig så mulig, og med så mye skam som mulig. :)

England: Tja. Det er jo spillerne jeg kjenner best, og de bør kunne nå langt. Men England har det med å ryke etter en eller annen idiotopptreden på banen, noe som sikkert skjer nå også. Det store spørsmålet er vel ikke om England er i stand til å vinne, men hvem syndebukken blir i år.

Selv håper jeg på Rooney. :)

På den annen side unner jeg tre Liverpool-spiller et VM-gull.

Jeg har også trua på Spania, men heier alltid på England til de går ut. Spania er second best, tungt inn i 'pool som de er :)

Annonse

Veldig enig i det meste du skriver utenom det med å forhandle om at han skal bortprioritere gruppespill. Det er jo en måned hvert fjerde år (evt annenhvert om man er like hekta også på em) det er snakk om - burde være en smal sak å lla han sitte å se kamper da egentlig. Her i huset ses det også masse fotball denne måneden, og vi får iallefall tid til annet også dersom vi har lyst til det... ;-)

Ikke gruppespill. Gruppespill-kamper som ikke har noen betydning, fordi det allerede er avgjort hvem som går videre.

Men det monner nok ikke så veldig uansett.

''Han er avlet under VM i 1998 ''

Nå fikk jeg et underlig flashback. Under VM i 98 (France, n'est-ce pas?) hadde jeg annen kjæreste. Jammen godt jeg ikke drev med avl på den tiden.

*ute på viddene*

Joda, det var det mesterskapet med bl.a. "scoringen i Marseille".

"Dakar liten. Tenke seg til at du går glipp av hvert minutt med fyren i 4 uker annet hvert år."

"Tåler du ikke VM, EM, ligaen han følger og CL, er det ikke håp om noen fremtid sammen uansett."

Og da snakker vi plutselig om adskillig mere en 4 uker annet hvert år, gjør vi ikke?

Jeg skjønner godt at trådstarter blir frustrert og oppgitt nå som hun har kjent ham en stund og fått muligheten til å oppdage hvilken vei dette bærer.

"Fotball-idioter" og andre fanatiske "sports-elskere" er utvilsomt en pest og en plage for sine omgivelser, og for pårørende som ikke deler fanatismen.

Det er jo "alltid" fotball eller sport på TV. Så de som virkelig er engasjert, har anledning til å bruke BETYDELIG mye tid foran TV.

Men problemet oppstår når fotballen prioriteres høyere en andre plikter/aktiviter og tid med familien. Det er ikke særlig attraktivt for fotball- Uinteresserte at alle planer må tilpasser etter TV sendinger, og tidspunkter for fotball - arrangementer.

Jeg hadde aldri giddet å bo med en fyr som måtte se fotball i tide og utide, og som syntes dette var så viktig at alt annet ble nedprioritert.

Så jeg synes absolutt at trådstarter har all grunn til å bli skeptisk. Man skal være langt over snittet tålmodig og forståelsesfull for å være villig til å innrette seg, kanskje år etter år, etter fotball-idiotens behov for å dyrke sin interesse.

Så jeg er enig med de som råder henne til å dumpe ham. Det hun har opplevd hittil, er antagelig bare toppen av isfjellet, og det vil bare bli et større og større irritasjons-moment i årene fremover.

SDD glemte dessuten OL-fotballen.

Gjest Elextra

Tore André Flo, utlikningsmålet mot Brasil, før Rekdals straffe.

Arne Scheie hylte "Vi har scoret i Marseille!" Og verre skulle det bli.

Kampen ble sendt i reprise 10 år etter. Det sier litt.

''Tore André Flo, utlikningsmålet mot Brasil, før Rekdals straffe''

Ah, selvfølgelig *dunker meg i hodet*, tror til og med jeg hørte en gammel avspilling derfra av Scheie & Co. på radioen i bilen i morges.

Jeg tror ikke du kan endre han, ei heller synes jeg du skal forsøke.

Jeg har vært sammen med en fotballfan i fire år. Grunnen til at jeg holdt ut i fire år er at jeg involverte meg til en viss grad. Jeg så kamper sammen med han, jeg kjøpte fotballstæsj til jul og bursdag og jeg aksepterte at dette var en side ved han jeg aldri fullt ut kunne forstå. Det var aldri dumpegrunn, da jeg ikke har stort behov for å bli holdt i hånda hver eneste kveld/helg.

Min nye samboer har også en tidkrevende hobby og med mindre det tar helt av, så har jeg ingen problemer med det. Jeg nyter alenetiden og involverer meg så mye det passer meg.

Uansett - det jeg prøver å si er følgende: Om denne livsstilen ikke er riktig for deg, så burde du avslutte forholdet nå. Men husk at tilnærmet alle potensielle kjærester kommer til å ha en fritidsaktivitet som tar noe tid og mer tid i perioder. Om de ikke har det, så er sjansene store for at de er så uinteressante at du ikke kommer til å forelske deg i de uansett ;)

Annonse

Jeg tror ikke du kan endre han, ei heller synes jeg du skal forsøke.

Jeg har vært sammen med en fotballfan i fire år. Grunnen til at jeg holdt ut i fire år er at jeg involverte meg til en viss grad. Jeg så kamper sammen med han, jeg kjøpte fotballstæsj til jul og bursdag og jeg aksepterte at dette var en side ved han jeg aldri fullt ut kunne forstå. Det var aldri dumpegrunn, da jeg ikke har stort behov for å bli holdt i hånda hver eneste kveld/helg.

Min nye samboer har også en tidkrevende hobby og med mindre det tar helt av, så har jeg ingen problemer med det. Jeg nyter alenetiden og involverer meg så mye det passer meg.

Uansett - det jeg prøver å si er følgende: Om denne livsstilen ikke er riktig for deg, så burde du avslutte forholdet nå. Men husk at tilnærmet alle potensielle kjærester kommer til å ha en fritidsaktivitet som tar noe tid og mer tid i perioder. Om de ikke har det, så er sjansene store for at de er så uinteressante at du ikke kommer til å forelske deg i de uansett ;)

Klokt :-)

ShitDiddelyDo

Jeg er også enig med dere som mener hun bør dumpe ham. Jeg ville heller ikke vært sammen med noen som f.eks. satt nagla til diverse realityshows på ukedagene.

Jeg skrev:

''Tåler du ikke VM, EM, ligaen han følger og CL, er det ikke håp om noen fremtid sammen uansett.''

Du svarte:

''Og da snakker vi plutselig om adskillig mere en 4 uker annet hvert år, gjør vi ikke? ''

CL er i høyden et par kamper i måneden deler av høsten og deler av vinteren.

Følger han f.eks. PL (noe de fleste gjør) er det snakk om en kamp eller to i uka og et par kamper i helgene.

EM er en måned annen hvert år. Samme som VM.

Følger han tippeligaen er det også et par kamper i uka i sesongen.

Selv om han ser alt dette ser han sannsynligvis mindre på tv enn gjennomsnittsnordmannen.

Laban: Det er knapt noen fotballfans som ser OL-fotball. Det er b-fotball. ;)

Men noen av oss ser det de sender fra prøve-VM, året før VM. ;)

ShitDiddelyDo

''Hvis parteneren har problemer med fotballen hans allerede et par måneder ut i forholdet - er virkelig dette en person hun vil gå inn i framtiden med? ''

Veldig godt poeng. Jeg ville tatt skrekken og dumpet denne personen med en gang. Ikke tale om at jeg hadde ønsket å bli nedprioritert på denne måten.

Jeg har alt en venn som stiller i den kategorien. Han dropper hytteturer og MC-turer når det kolliderer med fotballkamper - noe det selvsagt ofte gjør. Resultatet ble selvsagt at vi andre har sluttet å invitere ham. Men han er sikkert lykkelig der forann TV-en sin.

Jeg også. Dvs - jeg ville ikke dumpet en fotballgalning, men jeg ville dumpet en som prioriterte hobbyer og diverse jeg ikke forstår.

Det å satse på noen med interesser som plager en, virker ikke spesielt lurt i mine øyne. ;)

ShitDiddelyDo

''Det store spørsmålet er vel ikke om England er i stand til å vinne, men hvem syndebukken blir i år.

''

Hehe, akkurat det samme sa kjæresten min i går. Men vi håper fortsatt. Det er alltid gøy med England i VM. :)

Det som er så kult med England er at det er kult med dem i VM, men det er også gøy når de ryker. Det blir så ufattelig mye støy og oppvask og nær sagt lynsjestemning, der en eller annen stakkars spiller er nummeret før å bli erklært som landssviker og miste passet. :)

Jeg skal få med meg en del kamper på Kontraskjæret. Der pleier det å være stemning ut av en annen verden. Spesielt disse afrikanerne har det med å lage et utrolig liv med trommer og verre. Ja - og England. Det er mange engelskmenn i Norge, for ikke å snakke om alle anglofile fotballfans. :)

Gjest Megler Smekk

Ja nettopp, det også!

Det finnes vel knapt noen annen "underholdning" som er så over-eksponert som fotball!

''Det finnes vel knapt noen annen "underholdning" som er så over-eksponert som fotball!''

Tuller du? Det er jo nesten ikke forball på tv om kvelden. To-tre kamper om dagen burde vært minimum. Resten av tiden kan man sende høydepunkter fra tidligere mesterskap.

morsan var nemlig på en semifinale i Eurosong, som var identisk lik finalen - og som ved nærmere ettertanke viste seg å være generalprøven.

Det er jo strengt tatt en bronsefinale i VM, og diverse semi-, kvart- og åttendelsfinaler hvis man vil betrakte dem som det. Men det er vel helst typer som trådstarters kjæreste som kan ha behov for å definere alle disse som finaler, i evt. avtaler om å se "bare finalene"...

''Det er jo strengt tatt en bronsefinale i VM, og diverse semi-, kvart- og åttendelsfinaler hvis man vil betrakte dem som det. Men det er vel helst typer som trådstarters kjæreste som kan ha behov for å definere alle disse som finaler, i evt. avtaler om å se "bare finalene"...''

Og, ordet FINALE får dermed en ny betydning for de uinvidde, finale for meg er den endelige, siste, avgjørende kampen :-)

Finale kan strekkes ganske langt tydeligvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...