Gå til innhold

Kjæresten min er fotballslave

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''Det finnes vel knapt noen annen "underholdning" som er så over-eksponert som fotball!''

Tuller du? Det er jo nesten ikke forball på tv om kvelden. To-tre kamper om dagen burde vært minimum. Resten av tiden kan man sende høydepunkter fra tidligere mesterskap.

Med mindre du velger det selv er det knapt fotball på tv. Med unntak av et par tippeligakamper i sesongen har alt blitt betal-tv.

De som ikke liker fotball burde enkelt klare å droppe Canal+ Sport, TV2 Sport, TV2 PL og betalingskanalene til Viasat.

Selv mye av VM går store deler av landet glipp av.

I tillegg tror jeg det er noe kvinnfolkfotball på gratis-tv, men her får jeg si som Mr. Hoff: Kvinnefotball? Ikke er det kvinnfolk og ikke er det fotball.

Fortsetter under...

• Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

25

• laban

23

• morsan

13

• Colette

11

Mest aktive i denne tråden

''Det er jo strengt tatt en bronsefinale i VM, og diverse semi-, kvart- og åttendelsfinaler hvis man vil betrakte dem som det. Men det er vel helst typer som trådstarters kjæreste som kan ha behov for å definere alle disse som finaler, i evt. avtaler om å se "bare finalene"...''

Og, ordet FINALE får dermed en ny betydning for de uinvidde, finale for meg er den endelige, siste, avgjørende kampen :-)

Finale kan strekkes ganske langt tydeligvis!

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Men jeg ser ikke bort fra at begrepet kan redefineres ved spesielle behov.

ShitDiddelyDo

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Men jeg ser ikke bort fra at begrepet kan redefineres ved spesielle behov.

Det som omtales som "finalen" er kampen som vil kåre turneringens vinner.

Men i finalene før ryker også lag ut, altså er de særdeles viktige. Det gjelder for øvrig også mange av kampene i gruppespillet.

Dette er uansett en måned hvert fjerde år (pluss EM hvert fjerde år - noe som er like viktig for de fleste europeere).

Nei, da ville jeg vært langt mer skeptisk til folk som sitter foran boksen i flere timer hver eneste kveld. De er det mange av der ute.

Men det er meg: Jeg har full forståelse for at en fotballhater ikke vil ha meg, dog skal det sies at dette aldri har vært noen problemstilling, og ingen jeg har vært sammen med har vært interessert i fotball (tror det er det beste - to fotballfanatikere må bli for mye av det gode ...).

Det er begrenset hvor mye tid fotballinteressen tar, selv om mange fotballhatere vil ha det til at det tar utrolig mye tid.

Noen vil sikkert få fnatt av en som bruker 1 time på treninga hver dag - altså 7 timer i uka, pluss dusjing, tid til og fra, osv. Da snakker vi fort mer enn 10 timer i uka. Det er langt mer tid enn jeg bruker på fotball en vanlig uke.

Så problemet er nok for mange interessen - ikke tiden som brukes på den.

Jeg er også enig med dere som mener hun bør dumpe ham. Jeg ville heller ikke vært sammen med noen som f.eks. satt nagla til diverse realityshows på ukedagene.

Jeg skrev:

''Tåler du ikke VM, EM, ligaen han følger og CL, er det ikke håp om noen fremtid sammen uansett.''

Du svarte:

''Og da snakker vi plutselig om adskillig mere en 4 uker annet hvert år, gjør vi ikke? ''

CL er i høyden et par kamper i måneden deler av høsten og deler av vinteren.

Følger han f.eks. PL (noe de fleste gjør) er det snakk om en kamp eller to i uka og et par kamper i helgene.

EM er en måned annen hvert år. Samme som VM.

Følger han tippeligaen er det også et par kamper i uka i sesongen.

Selv om han ser alt dette ser han sannsynligvis mindre på tv enn gjennomsnittsnordmannen.

Laban: Det er knapt noen fotballfans som ser OL-fotball. Det er b-fotball. ;)

Men noen av oss ser det de sender fra prøve-VM, året før VM. ;)

"Selv om han ser alt dette ser han sannsynligvis mindre på tv enn gjennomsnittsnordmannen."

Ikke nødvendigvis. Det forutsetter at han KUN ser fotball på TV, noe som er lite trolig.

Antagelig ser fotball-idioten også filmer, følger med på nyhets- sendinger, og ser på enkelte tv serier og reality programmer, akkurat som gjennomsnitts-nordmannen. Derfor er det nærliggende å tro at mye av fotball-glaningen kommer i tillegg.

( Hvem andre en fotball fantaster gidder f.eks.å sitte oppe flere netter på rad for å se direktesendinger fra andre siden av kloden, eller kaste bort en varm sommerdag inne foran TV fremfor å dra på stranda? )

Dessuten er det en vesentlig forskjell på å se på noe sammen med familien som flere har interesse av, enn å okkupere stua og Tv apparatet alene med fotball.

Dessuten vil den gjennomsnittlige nordmann sjelden/aldri droppe andre avtaler, helgeturer eller ferier for å prioritere TV-titting.

Han vil antagelig heller ikke få panikk og bli i dårlig humør fordi han går glipp av en episode av "Robinson," eller prioritere "Hotel Cæser" fremfor skoleavlutningen til sønnen sin.

Kort sagt, er det ikke bare antall timer foran TV som er det avgjørende her, men prioriteringen i at tv-tid kommer i første rekke når det vises fotball...

Det som omtales som "finalen" er kampen som vil kåre turneringens vinner.

Men i finalene før ryker også lag ut, altså er de særdeles viktige. Det gjelder for øvrig også mange av kampene i gruppespillet.

Dette er uansett en måned hvert fjerde år (pluss EM hvert fjerde år - noe som er like viktig for de fleste europeere).

Nei, da ville jeg vært langt mer skeptisk til folk som sitter foran boksen i flere timer hver eneste kveld. De er det mange av der ute.

Men det er meg: Jeg har full forståelse for at en fotballhater ikke vil ha meg, dog skal det sies at dette aldri har vært noen problemstilling, og ingen jeg har vært sammen med har vært interessert i fotball (tror det er det beste - to fotballfanatikere må bli for mye av det gode ...).

Det er begrenset hvor mye tid fotballinteressen tar, selv om mange fotballhatere vil ha det til at det tar utrolig mye tid.

Noen vil sikkert få fnatt av en som bruker 1 time på treninga hver dag - altså 7 timer i uka, pluss dusjing, tid til og fra, osv. Da snakker vi fort mer enn 10 timer i uka. Det er langt mer tid enn jeg bruker på fotball en vanlig uke.

Så problemet er nok for mange interessen - ikke tiden som brukes på den.

Jeg vet det der med finalene, det var egentlig en litt intern fleip mellom morsan og meg.

Ellers er jeg i stand til å se saken litt fra begge sider og er bare glad til så lenge ikke VM foregår et sted som gjør at man (altså guttungen) helst må være oppe om natten for å følge med.

Annonse

Med mindre du velger det selv er det knapt fotball på tv. Med unntak av et par tippeligakamper i sesongen har alt blitt betal-tv.

De som ikke liker fotball burde enkelt klare å droppe Canal+ Sport, TV2 Sport, TV2 PL og betalingskanalene til Viasat.

I tillegg tror jeg det er noe kvinnfolkfotball på gratis-tv, men her får jeg si som Mr. Hoff: Kvinnefotball? Ikke er det kvinnfolk og ikke er det fotball.

Nå er det vel gjerne sånn at de ekstreme "fotballslavene" sørger for å ha alle disse ekstrakanalene som fotballkampene er på...

Det er ikke nødvendigvis resten av husstanden så overbegeistret for :Þ

Prøv å åpne en avis, eller høre på en nyhetssending uten at det nevnes fotball-resultater, eller fotball relaterte nyheter som f.eks trenere som går av, spillere som er skadet eller kjøpt opp av en ny klubb, tidligere spillere som har gjort en eller annen skandale, eller fått seg ny kjæreste etc. etc....

Hvis du begynner å legge sammen, så vil du nok bli forbauset over hvor mye spalteplass og sendetid som faktisk brukes til fotball-relaterte nyheter, og dette er nok ikke enestående for Norge...

Så jeg tror jeg har god grunn til å kalle fotball for over-eksponert...

ShitDiddelyDo

Jeg vet det der med finalene, det var egentlig en litt intern fleip mellom morsan og meg.

Ellers er jeg i stand til å se saken litt fra begge sider og er bare glad til så lenge ikke VM foregår et sted som gjør at man (altså guttungen) helst må være oppe om natten for å følge med.

Ja, enig med deg der. VM om natta ødelegger litt av moroa. For ikke å snakke om VM tidlig om morgenen, som da det ble arrangert i Asia. Det funka i helgene - man kommer seg jo opp, men de færreste har muligheten til å se kamper klokken 09.00 om morgenen midt i uka. :)

ShitDiddelyDo

Nå er det vel gjerne sånn at de ekstreme "fotballslavene" sørger for å ha alle disse ekstrakanalene som fotballkampene er på...

Det er ikke nødvendigvis resten av husstanden så overbegeistret for :Þ

Man har jo ikke så mye valg lenger, så for enkelte blir det i tillegg svært kostbart. Spesielt hvis man ikke bor i et borettslag der i hvert fall dekoderen og grunnpakka (uten fotball, dog), er dekket.

ShitDiddelyDo

Prøv å åpne en avis, eller høre på en nyhetssending uten at det nevnes fotball-resultater, eller fotball relaterte nyheter som f.eks trenere som går av, spillere som er skadet eller kjøpt opp av en ny klubb, tidligere spillere som har gjort en eller annen skandale, eller fått seg ny kjæreste etc. etc....

Hvis du begynner å legge sammen, så vil du nok bli forbauset over hvor mye spalteplass og sendetid som faktisk brukes til fotball-relaterte nyheter, og dette er nok ikke enestående for Norge...

Så jeg tror jeg har god grunn til å kalle fotball for over-eksponert...

Nå skal jeg gi deg et par tips som kommer til å få deg til å elske meg:

Hvis du leser VG - kast den rosa delen.

Hvis du leser de andre avisene (som ikke har egne deler) - hopp over sporten.

Hvis du ikke vil se fotball på nyhetene - skru av nyhetene før sporten starter. Både NRK og TV2 advarer dere i god tid. Advarselen høres omtrent sånn ut: - Og nå er det tid for sport.

Når de sier disse ordene bytter du kanal.

Jeg skjønner at dette er vanskelig for enkelte, men det er ikke verre. I tillegg har de fleste fjernkontroller en knapp (den er gjerne rød) som faktisk skrur av tv-en.

Med mindre du har tvangshandlinger hvor en stemme hindrer deg fra å bruke røde knapper eller bytte kanal før reklamen (da kan det bli tøft), eller du er en av dem som aldri skrur av tv-en så lenge det er program på, bør du klare å lære dette med litt øving.

Nå skal jeg gi deg et par tips som kommer til å få deg til å elske meg:

Hvis du leser VG - kast den rosa delen.

Hvis du leser de andre avisene (som ikke har egne deler) - hopp over sporten.

Hvis du ikke vil se fotball på nyhetene - skru av nyhetene før sporten starter. Både NRK og TV2 advarer dere i god tid. Advarselen høres omtrent sånn ut: - Og nå er det tid for sport.

Når de sier disse ordene bytter du kanal.

Jeg skjønner at dette er vanskelig for enkelte, men det er ikke verre. I tillegg har de fleste fjernkontroller en knapp (den er gjerne rød) som faktisk skrur av tv-en.

Med mindre du har tvangshandlinger hvor en stemme hindrer deg fra å bruke røde knapper eller bytte kanal før reklamen (da kan det bli tøft), eller du er en av dem som aldri skrur av tv-en så lenge det er program på, bør du klare å lære dette med litt øving.

He he...

Alle disse triksene har jeg lært for lenge siden! Det kan jeg love deg!

Så dette er ikke noe problem for meg personlig.

Men selv om jeg ikke ser det selv, så vet jeg jo at det eksisterer - i et betydelig omfang!

ShitDiddelyDo

"Selv om han ser alt dette ser han sannsynligvis mindre på tv enn gjennomsnittsnordmannen."

Ikke nødvendigvis. Det forutsetter at han KUN ser fotball på TV, noe som er lite trolig.

Antagelig ser fotball-idioten også filmer, følger med på nyhets- sendinger, og ser på enkelte tv serier og reality programmer, akkurat som gjennomsnitts-nordmannen. Derfor er det nærliggende å tro at mye av fotball-glaningen kommer i tillegg.

( Hvem andre en fotball fantaster gidder f.eks.å sitte oppe flere netter på rad for å se direktesendinger fra andre siden av kloden, eller kaste bort en varm sommerdag inne foran TV fremfor å dra på stranda? )

Dessuten er det en vesentlig forskjell på å se på noe sammen med familien som flere har interesse av, enn å okkupere stua og Tv apparatet alene med fotball.

Dessuten vil den gjennomsnittlige nordmann sjelden/aldri droppe andre avtaler, helgeturer eller ferier for å prioritere TV-titting.

Han vil antagelig heller ikke få panikk og bli i dårlig humør fordi han går glipp av en episode av "Robinson," eller prioritere "Hotel Cæser" fremfor skoleavlutningen til sønnen sin.

Kort sagt, er det ikke bare antall timer foran TV som er det avgjørende her, men prioriteringen i at tv-tid kommer i første rekke når det vises fotball...

Du virker så bitter og sint at jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal svare deg. Noe sier meg at noen med fotballdrakt har vært skikkelig slemme med deg, og at det sitter hardt i ennå.

Dette er tross alt ikke så vanskelig: Hold deg unna fotballfolk. Ikke date dem. Er du gift med en som ser så mye fotball at du må ty til antidepressiver - be om skillsmisse.

Jeg fatter bare ikke at det er mulig å la seg provosere over at mange ser på fotball.

Det er jo ikke sånn at vi fotballfansa løper rundt og plager folk som ikke liker fotball. Det er så utrolig enkelt å holde seg unna oss. Vi må ikke bare betale ekstra for egne kanaler, men vi har egne puber. Det er heller ikke sånn at alle er interessert i fotball, så hvor vanskelig er det å finne interessante mennesker som gir en god faen i alt av idrett? De fleste jeg kjenner er av denne typen. Jeg plager ikke dem fordi de ikke liker fotball. De plager ikke meg fordi jeg liker fotball.

Men en ting lurer jeg på: Kan du fortelle meg hvilke ligaer det er vanlig å følge med på i Europa der kampene sendes midt på natta, og ikke minst hvilke kanaler her til lands som sender fra disse ligaene?

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''If a woman over 40 doesn’t want to watch the game, she doesn’t sit around whining about it. She does something she wants to do. And, it’s usually something more interesting.''

Når det er sagt, er jeg jammen glad jeg ikke har en fotballgal mann! Jeg hadde fått fnatt dersom han bare måtte se en masse kamper helg etter helt, året rundt.

Men akkurat VM synes jeg er litt annerledes, da, da sitter selv jeg og ser på kamper på TV!! *he he* Ikke alle innledende, da, men ihvertfall alle finalene.

''Når det er sagt, er jeg jammen glad jeg ikke har en fotballgal mann! Jeg hadde fått fnatt dersom han bare måtte se en masse kamper helg etter helt, året rundt''

Samme her. Jeg er glad jeg har en mann som liker sportslige aktiviterer isteden for å sitte i sofaen og se på sport.

En gang i blant er selvsagt greit. Selv synes jeg det er morsommere med vintersport.

Gjest Elextra

''Når det er sagt, er jeg jammen glad jeg ikke har en fotballgal mann! Jeg hadde fått fnatt dersom han bare måtte se en masse kamper helg etter helt, året rundt''

Samme her. Jeg er glad jeg har en mann som liker sportslige aktiviterer isteden for å sitte i sofaen og se på sport.

En gang i blant er selvsagt greit. Selv synes jeg det er morsommere med vintersport.

''Jeg er glad jeg har en mann som liker sportslige aktiviterer isteden for å sitte i sofaen og se på sport.

''

Som en amerikansk venn betrodde meg:

"I love sports. I can watch it for hours...!"

Gjest Nickløsheletia

Du virker så bitter og sint at jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal svare deg. Noe sier meg at noen med fotballdrakt har vært skikkelig slemme med deg, og at det sitter hardt i ennå.

Dette er tross alt ikke så vanskelig: Hold deg unna fotballfolk. Ikke date dem. Er du gift med en som ser så mye fotball at du må ty til antidepressiver - be om skillsmisse.

Jeg fatter bare ikke at det er mulig å la seg provosere over at mange ser på fotball.

Det er jo ikke sånn at vi fotballfansa løper rundt og plager folk som ikke liker fotball. Det er så utrolig enkelt å holde seg unna oss. Vi må ikke bare betale ekstra for egne kanaler, men vi har egne puber. Det er heller ikke sånn at alle er interessert i fotball, så hvor vanskelig er det å finne interessante mennesker som gir en god faen i alt av idrett? De fleste jeg kjenner er av denne typen. Jeg plager ikke dem fordi de ikke liker fotball. De plager ikke meg fordi jeg liker fotball.

Men en ting lurer jeg på: Kan du fortelle meg hvilke ligaer det er vanlig å følge med på i Europa der kampene sendes midt på natta, og ikke minst hvilke kanaler her til lands som sender fra disse ligaene?

''men vi har egne puber''

Hvorfor er jeg ikke overrasket? ;-)

ShitDiddelyDo

He he...

Alle disse triksene har jeg lært for lenge siden! Det kan jeg love deg!

Så dette er ikke noe problem for meg personlig.

Men selv om jeg ikke ser det selv, så vet jeg jo at det eksisterer - i et betydelig omfang!

Hvis det er nok å vite at fotballen eksisterer for å provosere deg, forstår jeg jo problemet. Selv liker jeg ikke Golf, jeg er ikke spesielt begeistret for skiidrett (som det f.eks. er mye mer av på tv enn fotball), skøyter synes jeg er kjedelig, håndball ser jeg ikke på med mindre noen presser en pistol til hodet mitt og tvinger meg, og alle disse tullete amerikanske idrettene der hormonklumpene løper rundt med en ball som ikke engang er rund og meier hverandre ned, kunne ikke interessere meg mindre, men selv om jeg vet at alle disse merkverdige idrettene eksisterer, utgjør det ikke noe stort problem for meg, ei heller synes jeg det er spesielt plagsomt at mange pakistanere liker noe så snodig som cricket.

Bra for dem!

Det som er så kult med England er at det er kult med dem i VM, men det er også gøy når de ryker. Det blir så ufattelig mye støy og oppvask og nær sagt lynsjestemning, der en eller annen stakkars spiller er nummeret før å bli erklært som landssviker og miste passet. :)

Jeg skal få med meg en del kamper på Kontraskjæret. Der pleier det å være stemning ut av en annen verden. Spesielt disse afrikanerne har det med å lage et utrolig liv med trommer og verre. Ja - og England. Det er mange engelskmenn i Norge, for ikke å snakke om alle anglofile fotballfans. :)

Jeg tror kanskje vi hadde hatt utbytte av å bytte land mens VM pågår. Makan til fotballhysteri har jeg aldri opplevd før og jeg er allerede drittlei. Det er VM-potetgull og VM-farsdagsgaver og VM-toalettpapir og fotball-diskusjonsprogrammer som debatterer spillere, taktikk, røde kort for banning og om boxershorts eller truser er best når man skal ta straffe.

Så du kan få England i noen uker om du vil. Jeg skulle kastet det etter deg om jeg kunne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...