Gå til innhold

Samværsordninger/samarbeid mor og far.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke bruke nicket mitt nå

Har to barn med en eks, de er 7 og 11 år. Det er over 2 år siden vi skilte lag. Vi har barna like mye, dvs. annenhver uke. Det blir mer og mer krig mellom meg og eksen. Grunnen, i mine øyne, er at han prøver å "kjøpe" ungene med ting, få dem over på sitt parti hele tida, mot meg. Han bruker også ungene, han kan f.eks. be eldstemann ringe meg og spørre meg om jeg kan kjøpe noe til han, fordi "pappa ikke har råd". Sånt vil jeg ikke ha fra barna, da mener jeg han som voksen får kontakte meg selv.

Han lager også avtaler direkte med barna når de er hos meg, uten å informere meg, f.eks. han avtaler med eldstemann at han skal hente dem da og da på søndag, uten å si fra til meg. I tillegg svarer han ikke på telefoner, meldinger, mailer fra meg som har med ungene å gjøre. Han har også nektet eldstemann å ta sin egen mobiltelefon når/hvis jeg ringer for å snakke med han når han er hos faren.

Kontakten jeg har med eksen dreier seg kun om praktiske ting vedr. ungene. Det begynner å irritere meg veldig at han ikke svarer meg, for det krever et visst samarbeid når vi begge har ungene like mye.

Jeg har lyst til å innkalle ham til møte på et familiekontor. Er dette noe det går an å få til?

Fortsetter under...

Ja. Det er bare å ringe og bestille time. Sånt /#&%#¤#¤#=#` tull skal man ikke finne seg i!

Ja, dette begynner å bli litt vel provoserende og jeg føler jeg begynner å miste litt taket på ungene mine nå også. Jeg er usikker på om et møte på et familiekontor egentlig vil hjelpe, han driter jo i hva jeg sier, mener og synes. Men jeg må prøve.

Ja, dette begynner å bli litt vel provoserende og jeg føler jeg begynner å miste litt taket på ungene mine nå også. Jeg er usikker på om et møte på et familiekontor egentlig vil hjelpe, han driter jo i hva jeg sier, mener og synes. Men jeg må prøve.

Ungene skal du ikke bekymre deg så mye om. Husk at barn slett ikke er dumme. De kan la seg forlede av glitter der og da.Men når det kommer til stykket trekker de dit de føler seg trygge, elsket og sett! Før eller siden ser barna at dette handler om hans følelser for deg. Og ikke at han synes det er så morro å kjøpe ting til dem.

Og når de føler seg brukt, da har han et problem!

Saken gjelder deg og han! Det er respektløst å bruke deg på denne måten. Det er smålig av ham å innvolvere barna slik. Og det bør han få høre!

mariaflyfly

Gjør det, men ikke ha for høye forventninger til at det skal komme så mye utav det. Mine positive erfaringer med familiervernkontoret er i høyeste grad begrensede.

For øvrig er det lite du kan gjøre. Fortsett å være saklig, skriv mailer om ting du mener er viktige. Om han ikke svarer er det hans problem. Spar på alt av kommunikasjon mellom dere. Du kan få bruk for det i en evt barnefordelingssak dersom det skulle gå så langt.

En 50/50 løsning for barna når foreldrene ikke samarbeider, er helt idiotisk. Jeg snakker av erfaring.

Lykke til videre! :)

Ungene skal du ikke bekymre deg så mye om. Husk at barn slett ikke er dumme. De kan la seg forlede av glitter der og da.Men når det kommer til stykket trekker de dit de føler seg trygge, elsket og sett! Før eller siden ser barna at dette handler om hans følelser for deg. Og ikke at han synes det er så morro å kjøpe ting til dem.

Og når de føler seg brukt, da har han et problem!

Saken gjelder deg og han! Det er respektløst å bruke deg på denne måten. Det er smålig av ham å innvolvere barna slik. Og det bør han få høre!

"Men når det kommer til stykket trekker de dit de føler seg trygge, elsket og sett!"

Jeg tviler ikke på at de er trygge, elsket og sett hos faren sin, men han hater meg og jeg hater han.

Jeg takler bare ikke at han bruker ungene til å høre med meg om ting, som han selv som voksen skulle ha gjort. Det er så feigt og umodent. Barna skal slippe å ta del i slike voksenproblemer!

Annonse

Gjør det, men ikke ha for høye forventninger til at det skal komme så mye utav det. Mine positive erfaringer med familiervernkontoret er i høyeste grad begrensede.

For øvrig er det lite du kan gjøre. Fortsett å være saklig, skriv mailer om ting du mener er viktige. Om han ikke svarer er det hans problem. Spar på alt av kommunikasjon mellom dere. Du kan få bruk for det i en evt barnefordelingssak dersom det skulle gå så langt.

En 50/50 løsning for barna når foreldrene ikke samarbeider, er helt idiotisk. Jeg snakker av erfaring.

Lykke til videre! :)

"En 50/50 løsning for barna når foreldrene ikke samarbeider, er helt idiotisk. Jeg snakker av erfaring."

Er enig med deg og det er mange som sier dette, men hva er alternativet? Jeg ønsker ikke å ha barna 100 % og det tror jeg ikke han gjør heller, jeg mener det ikke vil være det beste for barna....

mariaflyfly

"En 50/50 løsning for barna når foreldrene ikke samarbeider, er helt idiotisk. Jeg snakker av erfaring."

Er enig med deg og det er mange som sier dette, men hva er alternativet? Jeg ønsker ikke å ha barna 100 % og det tror jeg ikke han gjør heller, jeg mener det ikke vil være det beste for barna....

Alternativet kan f.eks være en 70/30-løsning. En 100 % løsning er jo i tilfeller der den ene forelderen overhodet ikke er inne i bildet.

"Men når det kommer til stykket trekker de dit de føler seg trygge, elsket og sett!"

Jeg tviler ikke på at de er trygge, elsket og sett hos faren sin, men han hater meg og jeg hater han.

Jeg takler bare ikke at han bruker ungene til å høre med meg om ting, som han selv som voksen skulle ha gjort. Det er så feigt og umodent. Barna skal slippe å ta del i slike voksenproblemer!

Jeg er fullstendig enig med deg i at han ikke bør bruke barna som mellomledd i saker som ikke angår dem, og som hovedsakelig er kommunikasjon til deg.

På en annen side, så begynner jo barna å bli større. Så det at han avtaler ting med dem direkte - tidpunkter for henting etc. kan kanskje være en fordel når dere tilsynelatende har et så dårlig forhold.

Kanskje han gjør det bevisst for å begrense kontakten med deg og dermed mulighetene for konfrontasjoner?

Jeg er fullstendig enig med deg i at han ikke bør bruke barna som mellomledd i saker som ikke angår dem, og som hovedsakelig er kommunikasjon til deg.

På en annen side, så begynner jo barna å bli større. Så det at han avtaler ting med dem direkte - tidpunkter for henting etc. kan kanskje være en fordel når dere tilsynelatende har et så dårlig forhold.

Kanskje han gjør det bevisst for å begrense kontakten med deg og dermed mulighetene for konfrontasjoner?

Kan hende du har helt rett i det du skriver der. Jeg skal tenke litt mer på det. Takk.

Alternativet kan f.eks være en 70/30-løsning. En 100 % løsning er jo i tilfeller der den ene forelderen overhodet ikke er inne i bildet.

Jeg ser ikke at vi unngår de problemene vi har ved å endre fra 50/50 til 70/30 egentlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...