Gå til innhold

Samvær med store barn, når slutte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når barna selv tar opp temaet vil jeg si.

''Når barna selv tar opp temaet vil jeg si.''

Min erfaring også. Far sier ofte at det ikke passer av ulike årsaker, og "barna" likeså.

Heilt greit om de er enige om "avtalen" (noe de ofte ikke er, men de om det...)

hidi, the scorpion

Mine to sønner, har hatt samvær til de flyttet til farens hybelleilighet for å studere. Min datter på 17, liker fremdeles å være hos pappa`en sin;)

Jeg har alltid oppfordret mine barn til å ha god kontakt med faren sin;)

Synes det egentlig må være opp til ungdommen!

Annonse

Onsdag1365380628

Grunnen til at jeg spør er at vi har 3 ungdommer i alderen 17 og oppover. De har fått seg kjærester som følger med på samværshelgene og det er ganske trangt om plassen noen ganger. Vi har få helger for oss selv, og jeg blir sliten av å vaske sengeklær og diske opp. Jada, de hjelper til og er kjekke ungdommer, og vi er selvsagt glade for at de trives hos oss, men når de har leilighet og bil og bor ikke langt unna synes jeg et dagsbesøk hadde vært like koselig.

trollemor;o)

Grunnen til at jeg spør er at vi har 3 ungdommer i alderen 17 og oppover. De har fått seg kjærester som følger med på samværshelgene og det er ganske trangt om plassen noen ganger. Vi har få helger for oss selv, og jeg blir sliten av å vaske sengeklær og diske opp. Jada, de hjelper til og er kjekke ungdommer, og vi er selvsagt glade for at de trives hos oss, men når de har leilighet og bil og bor ikke langt unna synes jeg et dagsbesøk hadde vært like koselig.

Kanskje de føler at de MÅ være hos deg disse helgene?

Kommer de på helgebesøk når de har fått seg egen leilighet?

Tror jeg hadde snakket litt med dem og hørt om hvorfor de kommer. (Føler de at de må komme, eller kanskje det er like greit å bare komme på besøk.

Onsdag1365380628

Kanskje de føler at de MÅ være hos deg disse helgene?

Jeg har tenkt tanken. Nå er to av barna min samboers og han"tør" på et vis ikke ta opp dette med barna sine. Vi har vært sammen 3 år og på disse årene har han kun en gang meldt ifra at det ikke har passet for dem å komme hit. Og om det er barna det ikke passer for har de på et vis dårlig samvittighet ovenfor faren sin. Jeg synes det hele er litt unødvendig og kunne kanskje vært unngådd med litt mer åpenhet rundt temaet. Jeg tror ikke barna blir å ta det opp...og det blir ikke rett at jeg skal snakke med dem om det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...