Gå til innhold

Sterilisering, eller andre alternativer

Anbefalte innlegg

Gjest Thildemor

Hei Moen

Jeg er en kvinne på 32 år som har et barn.

Vi har bestemt oss for at vi ikke ønsker oss flere barn, og jeg har nå vanlig kobberspiral, siden jeg har litt trøbbel med hormonene fra hormonspiral.

Jeg har alltid vært plaget av veldig sterke mens blødninger, og veldig smertefulle menstruasjoner, og ønsker nå å få gjort noe med dette.

En sterilisering, vil det avhjelpe dette? Hvilke andre muligheter er det? Jeg mener å ha hørt noe om noen "ballonger" som blåses opp i livmoren, og "brenner" ett eller annet, slik at det ikke blir så mye menssmerter?

Kan legge til at jeg rett og slett har problemer med å fungere normalt i 2-3 dager under mensen.

P-piller hjalp meg før, men tok knekken på alt som het sex lyst, samt at hormoner gjør at jeg går opp i vekt ganske fort, og det ønsker jeg ikke.

Håper på noen tips.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34851-sterilisering-eller-andre-alternativer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan prøve den nye p-pille Yasmin som har mindre tendens til vektøking.

P-sprøyte vil gi mindre blødning, ofte vil den stoppe mensen helt (etter noen tid med småblødning>)

Sterilisering endrer ikke på blødningsmengden.

Man kan fjerne/redusere slimhinnen i livmoren med varme eller koagulasjon, det vil sannsynligvis gjøre det umulig å bli gravid, men anses ikke som sterilisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...