Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Salena

Jeg har hatt en kjæreste et halvt år nå. I dette forholdet har jeg to problemer som jeg gjerne vil ha hjelp til å løse: Det ene er at han har flere damevenner.Han ringer og treffer, et par av dem jevnlig. De treffes hjemme hos hverandre eller på byen. Flere av disse damene er gift eller i et forhold. Jeg vet at en av dem tidligere var hans elskerinne. Hun var gift mens de hadde et forhold. I følge ham er de nå bare venner. De snakker med hverandre jevnlig og møtes hjemme hos ham. Da drikker de , i følge ham kaffe og prater. Jeg ringte henne og hun sier at de ikke har noe forhold. Hun virket troverdig. En annen dame er også gift og ifølge ham treffes de også hjemme hos hverandre for å drikke kaffe. Andre damer sender han meldinger eller ringer. Han sier at det må være lov å ha venner. Det er jeg enig i men dette er blitt et stort problem for meg. Når jeg har forklart ham hva dette gjør med meg blir jeg affeid med at sjalusi er en stygg følelse. Det er jeg jo enig i. Nå har jeg mest lyst til å be ham kuttte kontakten med disse damene. Men jeg er usikker på om jeg overeagerer? Uansett kan jeg jo ikke kontrollere hvor han er og hvem han treffer. Det andre problemet er at han stadig gjentar at han ikke ønsker å være i et fast forhold. Jeg tror at han sier dette fordi han ble "brent" i det siste forholdet. Han er skilt og har sagt at han ikke orker et nytt brudd. Han ringer meg daglig og vil stadig treffe meg. I perioder bor jeg nesten hos ham. Adferden hans tyder på at vil være sammen med meg mens ordene sier det motsatte. Allikevel tærer dette på tålmodigheten min. Jeg tror også at "alle" disse venninnene hans er et utrykk for en grunnleggende usikkerhet. Det virker noe febrilsk med alle disse damene. Jeg har snakket med to av dem og begge sier at de kun snakkes på telefon og ikke er ute etter noe forhold. De er riktignok begge gifte men virket veldig troverdige. Det virker på meg som han liker å omgås gifte damer. Kort oppsummert så er jeg i et forhold med en mann som vil treffe meg nesten daglig samtidig som at han sier at han ikke vil ha et forhold. Han treffer damevenner men reagerer veldig raskt hvis jeg skal treffe noen av det annet kjønn. Jeg vil ikke lenger ha et slikt forhold men jeg er usikker på om jeg vil klare å bryte. Kan jeg gi ham et ultimatum med en tidsfrist? Hvor lang frist bør jeg gi ham. Hvordan skal jeg evt. klare å bryte når jeg faktisk er glad i ham?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348521-sjalu-p%C3%A5-kj%C3%A6restens-damevenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

'' Det andre problemet er at han stadig gjentar at han ikke ønsker å være i et fast forhold.''

Dette hadde vært grunn nok for meg til å droppe fyren. Du kan ikke nekte ham å treffe venner, og det at du allerede fremstår (for ham) som veldig sjalu, gjør at jeg neppe tror han har mer lyst til å inngå noe fast forhold til deg. Sånn det er nå styrer han hele showet. Han har deg i armkroken når det passer ham, men når han føler det blir trangt om plassen sier han at han ikke ønsker noe fast forhold. Han vet at du kommer tilbake hver gang, dermed lar du han fortsette dette opplegget.

Dropp ham.

'' Det andre problemet er at han stadig gjentar at han ikke ønsker å være i et fast forhold.''

Dette hadde vært grunn nok for meg til å droppe fyren. Du kan ikke nekte ham å treffe venner, og det at du allerede fremstår (for ham) som veldig sjalu, gjør at jeg neppe tror han har mer lyst til å inngå noe fast forhold til deg. Sånn det er nå styrer han hele showet. Han har deg i armkroken når det passer ham, men når han føler det blir trangt om plassen sier han at han ikke ønsker noe fast forhold. Han vet at du kommer tilbake hver gang, dermed lar du han fortsette dette opplegget.

Dropp ham.

Jeg har faktisk brutt med ham et par ganger men hver gang er det han som vil prøve på nytt. Når det er sagt så har jeg akkurat ringt og gitt ham et ultimatum nå. Jeg har sagt at vi ikke skal ha kontakt før han sier at han vil ha et fast forhold. Jeg orker faktisk ikke mere.

Du har sikkert rett i at jeg framstår som sjalu på ham. Det er jeg jo også men jeg klarer ikke leve lenger med alle disse damene som svirrer rundt ham. Muligens er det meg det er noe galt i men slik er jeg nå engang skrudd sammen.

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har bestemt meg for at det er bedre å ha det det vondt noen uker framover enn å ha det slik årevis framover.

Aldri i livet om jeg hadde godtatt dette. Så kan det være så egoistisk det bare vil å ønske det annerledes. Men hvis jeg skal ha en kjæreste så er det ikke fordi jeg ønsker å dele han med all verdens ekser og damevenner. Så det hadde vært kort prosess for mitt vedkommende. Et sted må grensen gå!

Gjest oxolittsjalu

Min mann hadde en ekskjæreste som var veldig på'n om å fortsatt være venner, og det var jo greit nok det,

men jeg sa tidlig fra både til han og henne at jeg ikke likte om de møttes

for seg selv, hjemme hos henne eller ham...

og det var faktisk greit. Og hun ville være venn med meg og.

Men det ble for rart til slutt, hun snakket bare om han til meg, nesten som hun savnet han.

Nå har både jeg og han kuttet kontakten med henne. Like greit.

Nå er jo tillit grunnpilaren i et forhold,

men jeg ville hatt litt problemer med å godta en mann som hadde

mange damevenner han møtte alene, hjemme hos dem/hos seg... spesielt hvis han hadde vært elsker med en av dem før.

Gjest oxolittsjalu

Jeg har faktisk brutt med ham et par ganger men hver gang er det han som vil prøve på nytt. Når det er sagt så har jeg akkurat ringt og gitt ham et ultimatum nå. Jeg har sagt at vi ikke skal ha kontakt før han sier at han vil ha et fast forhold. Jeg orker faktisk ikke mere.

Du har sikkert rett i at jeg framstår som sjalu på ham. Det er jeg jo også men jeg klarer ikke leve lenger med alle disse damene som svirrer rundt ham. Muligens er det meg det er noe galt i men slik er jeg nå engang skrudd sammen.

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har bestemt meg for at det er bedre å ha det det vondt noen uker framover enn å ha det slik årevis framover.

også minner det litt om en jeg datet (og kastet bort tiden på) i et halvt år.

Jeg fant ut senere at han bare brukte meg, jeg var liksom en sikkerhet i tilfelle han ikke fikk seg noe følte jeg....

han hadde flere damevenner jeg fant ut han traff utenom meg, påstod det ikke var noe men...

men han ville ikke ha noe fast, ikke ennå, vi måtte jo bli bedre kjent osv, men det var egentlig pga han var i tvil om følelsene sine.

Vel, etter et halvt år orka jeg ikke kaste bort tida på en som ikke visste hva han ville...

og det er jeg glad for nå.

Et halvt år senere møtte jeg drømmemannen og han er jeg gift med den dag i dag.

Annonse

Gro Isachsen, Sexolog

Kombinasjonen av at han sier han ikke ønsker et fast forhold, samtidig som han omgir seg med flere kvinner er ikke god for deg. Det at han i tillegg har hatt et forhold til en av dem, gjør deg neppe tryggere på ham, selv om det er godt mulig han ikke går bak ryggen din og er noe annet enn venn for dem.

Det virker som om du er interessert en helt annen type forpliktende forhold enn det han er. Dere er på to forskjellige steder i livet, selv om han sender doble signaler til deg, bør du ta ham på ordet og kutte forbindelsen, når han sier han ikke er interessert i et fast forhold og det nettopp er det du ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...