Gå til innhold

Smerter i brystet

Gjest munies som er meget bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest munies som er meget bekymret

Dattera mi på 15 år plages med at hun har smerter i brystet som varer noen minutter. Smertene kommer som oftest i forbindelse med oppvarming før f.eks. fotballtrening. Har også hatt smerter i brystet sånn plutselig mens hun bare har vært i en avslappet sittestilling. I forbindelse med smerter i brystet har hun i noen tilfeller følt at disse går mot armene. Hun sier at smertene gjør skikkelig vondt og er ubehagelig. Er redd dem.

Hun vil helst ikke snakke om smerter i brystet, siden hun er redd før å ta blodprøver ol. Hun vil helst ikke til lege.

Burde jeg bestille time til fastlege? Eller er det bare hysteri? Blir så usikker hva jeg skal gjøre, siden hun selv sier at hun vil ikke til lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348537-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det behøver jo ikke å være noe galt med hjertet, men det kan jo også være det.

Jeg synes du bør forklare henne at det er lurt å få sjekket det ut. De vil antagelig ta en EKG av henne - dette involverer ikke noen sprøyter. De vil nok også ha en blodprøve - som nødvendigvis innebærer ett stikk.

Om de ser nødvendigheten av det kan de også ønske ultralyd av hjertet - uten sprøyter :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348537-smerter-i-brystet/#findComment-2970759
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...