pbns Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg byttet partner for ca. et år siden. Jeg har vært sammen med min tidligere partner i mange år og aldri opplevd noen problemer nedentil, men etter at jeg ble sammen med min nåværende partner så har jeg nå og da fått en masse små, røde prikker på penishodet og av og til i underkant av hodet/på forhuden, og disse har en tendens til å klø litt. Noen ganger så har jeg også fått et lite sår på "strengen", dvs den tynne huden som går fra forhuden og over på penishodet, og det er litt smerte forbundet med det noen ganger. Det ser også ut som at den "strengen" holder på å ryke hver gang jeg får et sånt sår der. Hverken jeg eller min partner har hatt kjønnssykdommer tidligere og vi undres litt på hva dette kan være. Hun får som regel også et lignende symptom når dette skjer, i form av sårhet og kløe. Vi har begge lurt litt på om dette kan skyldes irritasjon fra f.eks såper, så vi har prøvd oss litt frem og tilbake med forskjellige typer. Men plutselig så dukker dette opp igjen helt uten grunn, så nå tviler jeg sterkt på at såpe har noe med saken å gjøre. Jeg begynner å bli lei dette da et sånt "utbrudd" betyr et opphold i sexlivet på i hvertfall en ukes tid. Også begynner jeg å bli bekymret for at "strengen" kommer til å ryke helt av, visst disse sårene fortsetter. Hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348538-kj%C3%B8nnssykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Alle mennesker har en masse bakterier i underlivet. Sammensetningen av disse bakterier varierer fra en person til en annen. Det er mulig at du reagerer på bakterier din nye partner har, fordi du har ikke vært i kntakt med slike bakterier tidligere. Det er en mulighet. En annen, og det virker mer sannsynlig for meg, er at dere har fått en soppinfeksjon (gjerne med soppen Candida) og det er dette som forårsaker symptomene. Det kan være et poeng å forsøke med en antisopp salve, f. eks. Canesten, som dere bør bruke samtidig i noen dager. Og vær nøye med hygienen. Hvis det ikke hjelper bør du kanskje snakke med din lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348538-kj%C3%B8nnssykdom/#findComment-2974053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.