Gjest LindaV Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Kjæresten min har gjort det slutt på tekstmelding etter et forhold i 1,5 år. Vi er begge godt voksne, og jeg skjønner ikke hvordan han kan oppføre seg som en "fjortis". Det er etter min mening bare "fjortiser" som gjør det slutt på en tekstmelding. Jeg har såvidt snakket med han i telefonen etter dette (jeg måtte ringe). Han sier bare at det er sånn, jeg "hemmer" han i forholdet og kommer med noen usaklige grunner (eks.jeg liker ikke å kjøre karuseller, har høydeskrekk, kan ikke stå slalom og liker ikke å fly.) Det var ikke mer å diskutere, fordi det var bare sånn. Når jeg sa at karuseller og høydeskrekk er ubetydelig, så hisset han seg opp. Jeg spurt hvor ofte han kjørte karuseller og svaret var max. 1 gang pr. år. Han må ha mistet både vettet og forstanden, etter min mening. Jeg er sjokkert over uttalelsene - en godt voksen mann som skal kjøre karuseller? Han ser bare det negative og ikke det positive, fordi det er mye jeg er med på (hytteturer, sykkeltur, bading, gå i fjellet osv).Man kan vel heller ikke kreve at en kjæreste skal være med både på nedover- og bortoverski? Fly gjør jeg om jeg må, men liker det ikke, så det er minimalt. Jeg er rystet over uttalelsene at jeg har ikke ord. En kjæreste bør ha forståelse og vise støtte når du ikke liker å fly og ikke oppføre seg som en drittsekk! Vi har vært på en tur tidligere, og han har tidligere hatt forståelse for at jeg ikke liker å fly, men plutselig ble den borte... Han har blitt veldig opptatt av interesser i et forhold etter at det ble slutt mellom kompisen og kjerringa for non mnd. siden. Selv om han tilslutt tok kjerringa tilbake mente x-typen min at kameraten gjorde et feil valg, fordi han hadde datet en som var helt lik han selv når det gjaldt interesser.Det virker som om min x vil ha en "kloning" av seg selv....Jeg synes han er skyldig meg en forklaring og ikke bare en tekstmelding etter 1,5 år. Det er så kjølig og iskladt at jeg har ikke ord. Det kan nevnes at det er ingen nye inne i bildet. Jeg er helt knust- jeg kjenner ikke mannen igjen- og har lyst til å be om en skikkelig forklaring. Jeg fortjener ikke å bli behandlet slik som dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener nå jeg da... Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvorfor trenger du egentlig en forklaring fra denne typen? Han er jo ingen ting å samle på...så hvorfor bruke mer krefter på han? Du kan heller være glad for han har vist deg disse mørke sidene av seg selv...før du kaster bort flere år på han... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg forstår du har det tungt nå, og jeg føler med deg. Jeg forstår også at du gjerne vil ha en forklaring, men tror det kan være lurt å ikke presse han på dette område ennå. Som du sier så tenker han bare negativt. Når dere begge har fått en pause fra det som har vært, vil dere få et annet perspektiv på det som har skjedd, og da kan det være bedre å få en forklaring. Men jeg tror det er lurest å vente til de vonde følelsene har lagt seg. Det er alltid vondt når drømmer går i knas, og den du er glad i plutselig ikke vil mer. Jeg har vært gjennom to vonde kjærlighetssorger, så jeg vet hvor vondt det er. Jeg vet også at det går over, og så tar man verdifulle lærdommer og erfaringer med seg videre i livet. Det jeg tenkte for å kunne takle det vonde var: -så er det ikke meningen at det skal bli han og jeg, jeg har bedre i vente. Og da jeg traff han jeg nå er gift med, så vet jeg at jeg hadde rett. Han var verdt å vente på, og jeg har forlengst tilgitt mine ekser. Trøsteklem til deg i en vanskelig tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaV Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvorfor trenger du egentlig en forklaring fra denne typen? Han er jo ingen ting å samle på...så hvorfor bruke mer krefter på han? Du kan heller være glad for han har vist deg disse mørke sidene av seg selv...før du kaster bort flere år på han... Det er ikke sånn en oppfører seg etter flere år og i en alder som tilsier "godt voksen". Skulle tro jeg har gjort mannen noe, og en sånn oppførsel er helt uforståelig. Hvorfor blir noen bare "så stygge"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Vel... http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7276342.ab Du er ikke alene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være lov å avslutte også Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Slå opp pr sms er fullstendig lavmål. Men jeg synes faktisk at de forskjellene han viser til er såpass store at jeg også kunne gjort det slutt pga det. Jeg tror feks aldri jeg kunne vært sammen med en som ikke ville fly. Det å reise er noe av det som virkelig er viktig for meg, og det ville ikke fungert dersom partneren min ikke turte - eller unngikk så langt som mulig - å sette seg i et fly. Når du i tillegg nevner flere ting du har angst for, og ikke vil prøve (høyder, karuseller, slalom), så virker det på meg som om du har en til dels alvorlig angstproblematikk. Jeg er ikke i tvil om at din ekskjæreste kan ha følt det veldig begrensende, dersom du ikke heller jobber aktivt for å overvinne disse hindringene i livet ditt. Så ja, han har oppført seg som en barnslig tulling! Men jeg synes ikke det er så rart at han har gjort det slutt med deg, dersom angsten din virker så begrensende på ham og deg, som det kan virke som. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LIndaV Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Slå opp pr sms er fullstendig lavmål. Men jeg synes faktisk at de forskjellene han viser til er såpass store at jeg også kunne gjort det slutt pga det. Jeg tror feks aldri jeg kunne vært sammen med en som ikke ville fly. Det å reise er noe av det som virkelig er viktig for meg, og det ville ikke fungert dersom partneren min ikke turte - eller unngikk så langt som mulig - å sette seg i et fly. Når du i tillegg nevner flere ting du har angst for, og ikke vil prøve (høyder, karuseller, slalom), så virker det på meg som om du har en til dels alvorlig angstproblematikk. Jeg er ikke i tvil om at din ekskjæreste kan ha følt det veldig begrensende, dersom du ikke heller jobber aktivt for å overvinne disse hindringene i livet ditt. Så ja, han har oppført seg som en barnslig tulling! Men jeg synes ikke det er så rart at han har gjort det slutt med deg, dersom angsten din virker så begrensende på ham og deg, som det kan virke som. Nå skriver jeg ikke at jeg ikke vil fly, men at jeg ikke er komfertabel i et fly. Det er vel en vesentlig forskjell... Jeg vil ikke reise med fly i 15 timer i strekk og er det en grunn til å gjøre det slutt, så er man ikke interessert, etter min mening. Jeg reiser til Syden og kortere flyturer. Jeg vil gjerne at du utdyper litt hvordan han kan føle det begrensende at jeg ikke vil ta karuseller osv. Det er helt idiotisk å si noe sånn av noen ikke er "fjortiser" eller under 25 år....Det er heller ikke alle som kan kjøre slalom, men det finnes også langrennski? Det har han, men det hadde visst ingen betydning. Er du også av en oppfattelse av at interesser er viktigst i et forhold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Måten han gjorde det slutt på, var helt forkastelig! Det er det ikke tvil om. Men når det er sagt, så har jo alle sine ting som de anser som viktige i et forhold. Og i hans tilfelle, så synes han tydeligvis at dine "begrensninger" var ille nok til å hemme forholdet. Antagelig er det nok ikke dette alene som er årsaken. Kanskje han har mistet følelser? Eller funnet ut at han ikke har lyst til å være i et fast forhold? Hvis man er i et slikt modus, så er det logisk at han kverner rundt det negative. Det er dette han ønsker å fokusere på for å klare å stå ved sin beslutning, og overbevise seg selv om at han har tatt rett avgjørelse. Årsakene han oppgir kan virke som "bagateller." Men som sagt tror jeg det ligger mere bak, men at det er enklere for ham å nevne de konkrete tingene som kanskje har satt ham på tanken om at du ikke er "drømmedama" allikevel.. Jeg skjønner at det er vondt. Men er det egentlig noe han kunne ha sagt eller gjort annerledes som ville gjort det lettere for deg?? Jeg tror det gjør like vondt å bli forlatt uansett hvilken forklaring man får. Det vil alltid være ubesvarte spørsmål og tanker om hva man kunne ha gjort noe annnerledes. Tror du bare må prøve å akseptere situasjonen, og fokusere på å jobbe deg gjennom sorgen. Ønsker deg alt godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaV Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Slå opp pr sms er fullstendig lavmål. Men jeg synes faktisk at de forskjellene han viser til er såpass store at jeg også kunne gjort det slutt pga det. Jeg tror feks aldri jeg kunne vært sammen med en som ikke ville fly. Det å reise er noe av det som virkelig er viktig for meg, og det ville ikke fungert dersom partneren min ikke turte - eller unngikk så langt som mulig - å sette seg i et fly. Når du i tillegg nevner flere ting du har angst for, og ikke vil prøve (høyder, karuseller, slalom), så virker det på meg som om du har en til dels alvorlig angstproblematikk. Jeg er ikke i tvil om at din ekskjæreste kan ha følt det veldig begrensende, dersom du ikke heller jobber aktivt for å overvinne disse hindringene i livet ditt. Så ja, han har oppført seg som en barnslig tulling! Men jeg synes ikke det er så rart at han har gjort det slutt med deg, dersom angsten din virker så begrensende på ham og deg, som det kan virke som. Til opplysning- jeg har ingen alvorlig angstproblematikk. Høydeskrekk er det mange jenter som har og jeg er vel heller ikke den eneste som er ukomfertabel i et fly. Når en mann mann kan ta frem karuseller og høydeskrekk som en årsak til å gjøre det slutt, så virker det på meg som han leter etter grunner. Disse grunnen blir for dumme når man er godt voksen...Jeg har aldri hørt at han har ønske om å hverken hoppe i fallskjerm eller strekkhopp, og i såfall han har lyst til det, så blir det mer som et engangstilfelle. Jeg kan ikke se hvilken "begrensning" jeg er her altså. Hva skal han "gjøre i høyder" som tar så mye tid at jeg "hemmer" han? Han har som sagt heller ikke mye fritid å ta av heller til slike aktiviteter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaV Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Måten han gjorde det slutt på, var helt forkastelig! Det er det ikke tvil om. Men når det er sagt, så har jo alle sine ting som de anser som viktige i et forhold. Og i hans tilfelle, så synes han tydeligvis at dine "begrensninger" var ille nok til å hemme forholdet. Antagelig er det nok ikke dette alene som er årsaken. Kanskje han har mistet følelser? Eller funnet ut at han ikke har lyst til å være i et fast forhold? Hvis man er i et slikt modus, så er det logisk at han kverner rundt det negative. Det er dette han ønsker å fokusere på for å klare å stå ved sin beslutning, og overbevise seg selv om at han har tatt rett avgjørelse. Årsakene han oppgir kan virke som "bagateller." Men som sagt tror jeg det ligger mere bak, men at det er enklere for ham å nevne de konkrete tingene som kanskje har satt ham på tanken om at du ikke er "drømmedama" allikevel.. Jeg skjønner at det er vondt. Men er det egentlig noe han kunne ha sagt eller gjort annerledes som ville gjort det lettere for deg?? Jeg tror det gjør like vondt å bli forlatt uansett hvilken forklaring man får. Det vil alltid være ubesvarte spørsmål og tanker om hva man kunne ha gjort noe annnerledes. Tror du bare må prøve å akseptere situasjonen, og fokusere på å jobbe deg gjennom sorgen. Ønsker deg alt godt! Ja, pratet med meg og ikke kommet med "unnskyldninger", fordi jeg føler det er "unnskyldninger" han kommer med. Om ikke han klarer å leve med at jeg ikke er helt komfertabel i et fly, så er det av ren egoisme. For et halvt år siden, så forstod han dette, mens nå forstår han det ikke lenger. Dette virker for meg litt rart. Min forrige x hadde ingen problemer med dette, og vi var på flere Sydenturer samens. Det er mer viljen det står på.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreiaMelkesjokolade Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Det er ikke sånn en oppfører seg etter flere år og i en alder som tilsier "godt voksen". Skulle tro jeg har gjort mannen noe, og en sånn oppførsel er helt uforståelig. Hvorfor blir noen bare "så stygge"? Tror det ligger litt i hva "Løvinne71" sier, at han enten bare har mistet følelsene for deg, eller så har han en annen grunn som han skjuler bak det han sa. Jeg tror det hjelper å tenke at du garantert fortjener mye bedre enn en voksen mann som slår opp via SMS, og at du neppe har noe å tape annet enn 1,5år som singel. Det finnes flere fisk i havet, og det skal ikke mye leting til før du finner en bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være lov å avslutte også Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Ja, pratet med meg og ikke kommet med "unnskyldninger", fordi jeg føler det er "unnskyldninger" han kommer med. Om ikke han klarer å leve med at jeg ikke er helt komfertabel i et fly, så er det av ren egoisme. For et halvt år siden, så forstod han dette, mens nå forstår han det ikke lenger. Dette virker for meg litt rart. Min forrige x hadde ingen problemer med dette, og vi var på flere Sydenturer samens. Det er mer viljen det står på.... ''Om ikke han klarer å leve med at jeg ikke er helt komfertabel i et fly, så er det av ren egoisme. For et halvt år siden, så forstod han dette, mens nå forstår han det ikke lenger. '' For et halvt år siden var forholdet nytt, han var forelsket, og de negative sidene hadde ikke begynt å "slå inn" ennå. Skjønner ikke at du synes det er rart at det ikke var problem da, men er det nå. Det er jo nå dere skulle teste ut om forholdet var mer enn den første, store forelskelsen. Og fra hans side var det ikke det, sikkert av flere grunner. Blant annet de han har nevnt for deg. Det er ikke egoistisk å vurdere hvilke kvaliteter det er helt nødvendig at en partner har, og så agere i forhold til det. Det er fullstendig rasjonelt og smart. Nok av forhold har havarert fordi man har oversett ulikheter som har vist seg å ende som fellende dom for forholdet, til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Til opplysning- jeg har ingen alvorlig angstproblematikk. Høydeskrekk er det mange jenter som har og jeg er vel heller ikke den eneste som er ukomfertabel i et fly. Når en mann mann kan ta frem karuseller og høydeskrekk som en årsak til å gjøre det slutt, så virker det på meg som han leter etter grunner. Disse grunnen blir for dumme når man er godt voksen...Jeg har aldri hørt at han har ønske om å hverken hoppe i fallskjerm eller strekkhopp, og i såfall han har lyst til det, så blir det mer som et engangstilfelle. Jeg kan ikke se hvilken "begrensning" jeg er her altså. Hva skal han "gjøre i høyder" som tar så mye tid at jeg "hemmer" han? Han har som sagt heller ikke mye fritid å ta av heller til slike aktiviteter.. Når man ønsker å avslutte et forhold er det ikke alltid man har konkrete årsaker til dette. Følelser rår man ikke over og det er lettere å trekke fram konkrete ting enn å fortelle at man kjenner at man ikke har de rette følelsene på plass. Hadde kjæresten din hatt varme følelser for deg, så hadde han ikke brydd seg om begrensningene dine. Nå forsøker han bare å komme med mulige forklaringer på at han gjør det slutt, for du vil jo naturlig nok ha en forklaring.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nå skriver jeg ikke at jeg ikke vil fly, men at jeg ikke er komfertabel i et fly. Det er vel en vesentlig forskjell... Jeg vil ikke reise med fly i 15 timer i strekk og er det en grunn til å gjøre det slutt, så er man ikke interessert, etter min mening. Jeg reiser til Syden og kortere flyturer. Jeg vil gjerne at du utdyper litt hvordan han kan føle det begrensende at jeg ikke vil ta karuseller osv. Det er helt idiotisk å si noe sånn av noen ikke er "fjortiser" eller under 25 år....Det er heller ikke alle som kan kjøre slalom, men det finnes også langrennski? Det har han, men det hadde visst ingen betydning. Er du også av en oppfattelse av at interesser er viktigst i et forhold? Slalom og fly kan være ganske begrensende hvis du ønsker de to tingene i liten grad. Jeg synes man bør være åpen og prøve. Selvfølgelig har du rett til å være sint og det er sårt når det blir slutt. Men menn gjør det nok slutt i alle aldre av mange grunner. Den beste hevnen du kan ta det er å gjøre deg selv gla Og gå videre. Du får han ikke tilbake med sinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være lov å avslutte også Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Når man ønsker å avslutte et forhold er det ikke alltid man har konkrete årsaker til dette. Følelser rår man ikke over og det er lettere å trekke fram konkrete ting enn å fortelle at man kjenner at man ikke har de rette følelsene på plass. Hadde kjæresten din hatt varme følelser for deg, så hadde han ikke brydd seg om begrensningene dine. Nå forsøker han bare å komme med mulige forklaringer på at han gjør det slutt, for du vil jo naturlig nok ha en forklaring.... '' Hadde kjæresten din hatt varme følelser for deg, så hadde han ikke brydd seg om begrensningene dine.'' Er du sikker på det? Det å elske hverandre, er ikke det samme som at man får forholdet til å vare. Finnes mange eksempler på at folk ikke klarer å leve sammen, til tross for sterke følelser. Det er bare kjærlighet til egne barn som "tåler alt". Alle andre forhold, krever mer - i alle fall i lengden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 '' Hadde kjæresten din hatt varme følelser for deg, så hadde han ikke brydd seg om begrensningene dine.'' Er du sikker på det? Det å elske hverandre, er ikke det samme som at man får forholdet til å vare. Finnes mange eksempler på at folk ikke klarer å leve sammen, til tross for sterke følelser. Det er bare kjærlighet til egne barn som "tåler alt". Alle andre forhold, krever mer - i alle fall i lengden. Joda, skjønner hva du mener - men jeg synes (som deg) at grunnene hans var litt tynne. Da tenker jeg at det helst er hans følelser for deg som ikke er helt på plass.. Uansett ønsker du vel ikke å ha tilbake en som egentlig ikke vil ha et forhold med deg? Jeg tror du må velge å se framover og være glad det ble slutt nå og ikke om noen år... Ellers enig med deg i at å gjøre slutt pr SMS var en dårlig måte å gjøre det på. Dette handler nok om en fyr som synes det er litt vanskelig å snakke om følelser?... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaV Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Slalom og fly kan være ganske begrensende hvis du ønsker de to tingene i liten grad. Jeg synes man bør være åpen og prøve. Selvfølgelig har du rett til å være sint og det er sårt når det blir slutt. Men menn gjør det nok slutt i alle aldre av mange grunner. Den beste hevnen du kan ta det er å gjøre deg selv gla Og gå videre. Du får han ikke tilbake med sinne. Jeg sier jo at jeg kan fly, men er ikke komfertabel. Det spørst hva du mener med " i liten grad". Han spurte for noen mnd. siden om jeg ville bli med til ferihuset familien har. Jeg sa kanskje, men han tok aldri opp tråden igjen. Alle vet at de som ikke liker å fly vil ikke gjøre det. Dessuten var det ikke mitt feriehus. Hvorfor tok ikke han opp igjen tråden om det hadde så stor betydning? Jeg fikk meg nylig noen avslappende tabletter for flyreiser. Det visste han at jeg skulle skaffe meg, men alikevel gjør han det slutt 2 mnd. etterpå. Det sier litt om forståelsen....Ingen gjør det slutt for at du ikke er komfertabel i fly. I tillegg så spør jeg igjen siden du nevner slalom- mener du at man skal ha helt like interesser i et forhold? Ikke minst at alle skal beherske både bortover- og nedoverski? Dette er ting han har visst om fra da vi ble sammens, og er ikke noe nytt for han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være lov å avslutte også Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg sier jo at jeg kan fly, men er ikke komfertabel. Det spørst hva du mener med " i liten grad". Han spurte for noen mnd. siden om jeg ville bli med til ferihuset familien har. Jeg sa kanskje, men han tok aldri opp tråden igjen. Alle vet at de som ikke liker å fly vil ikke gjøre det. Dessuten var det ikke mitt feriehus. Hvorfor tok ikke han opp igjen tråden om det hadde så stor betydning? Jeg fikk meg nylig noen avslappende tabletter for flyreiser. Det visste han at jeg skulle skaffe meg, men alikevel gjør han det slutt 2 mnd. etterpå. Det sier litt om forståelsen....Ingen gjør det slutt for at du ikke er komfertabel i fly. I tillegg så spør jeg igjen siden du nevner slalom- mener du at man skal ha helt like interesser i et forhold? Ikke minst at alle skal beherske både bortover- og nedoverski? Dette er ting han har visst om fra da vi ble sammens, og er ikke noe nytt for han. ''....Ingen gjør det slutt for at du ikke er komfertabel i fly. '' Nei, ikke fordi du ikke er komfortabel i fly. Men dersom folk må overtales til å fly, egentlig bare flyr dersom man MÅ eller blir hardt presset, prøver å unngå temaet (som du gjorde ved å ikke svare skikkelig når du ble spurt om å reise til feriehuset, men bare lot det skil og ventet på at det kanskje kom opp igjen), så kan det være god nok grunn til å gjøre det slutt, dersom man ikke er blind av forelskelse. Når man velger å bli i et forhold, gjør man jo det fordi man ser for seg ei fremtid med denne personen, som man ønsker å ha. Dersom fremtida med personen ser ut sånn man IKKE ønsker å ha det, så avslutter man naturligvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaV Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ''Om ikke han klarer å leve med at jeg ikke er helt komfertabel i et fly, så er det av ren egoisme. For et halvt år siden, så forstod han dette, mens nå forstår han det ikke lenger. '' For et halvt år siden var forholdet nytt, han var forelsket, og de negative sidene hadde ikke begynt å "slå inn" ennå. Skjønner ikke at du synes det er rart at det ikke var problem da, men er det nå. Det er jo nå dere skulle teste ut om forholdet var mer enn den første, store forelskelsen. Og fra hans side var det ikke det, sikkert av flere grunner. Blant annet de han har nevnt for deg. Det er ikke egoistisk å vurdere hvilke kvaliteter det er helt nødvendig at en partner har, og så agere i forhold til det. Det er fullstendig rasjonelt og smart. Nok av forhold har havarert fordi man har oversett ulikheter som har vist seg å ende som fellende dom for forholdet, til slutt. Det er helt feil, fordi vi har vært sammens 1 år tidligere. Han gjorde det slutt, men etter noen måneder begynte han å ta kontakt og villa ha meg tilbake. Grunnen til at det ble slutt da var at han hadde blitt likegyldig, sa han. Han visste om "begrensningene" på det tidspkt. Forholdet var dermed ikke "nytt" nå. Derfor mener jeg at det "egoistisk". Når han kom tilbake, så hadde han jo godtatt de... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvorfor vil du være sammen med ham egentlig? Å slå opp pr sms er skikkelig dårlig gjort, det er jeg enig med deg i. Men alt det andre du sier om ham er ikke spesielt pent, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor du ikke bare er glad du er kvitt ham. For øvrig må jeg si at grunnene han oppgir virker som en mer eller mindre tynn unnskyldning. Antagelig føler han at han må oppgi en grunn, og griper da til en hvilken som helst grunn. Nei, prøv å glemme ham og gå videre i livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348572-sjokkert-over-oppf%C3%B8rsel/#findComment-2971923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.