Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LindaV

''....Ingen gjør det slutt for at du ikke er komfertabel i fly. ''

Nei, ikke fordi du ikke er komfortabel i fly. Men dersom folk må overtales til å fly, egentlig bare flyr dersom man MÅ eller blir hardt presset, prøver å unngå temaet (som du gjorde ved å ikke svare skikkelig når du ble spurt om å reise til feriehuset, men bare lot det skil og ventet på at det kanskje kom opp igjen), så kan det være god nok grunn til å gjøre det slutt, dersom man ikke er blind av forelskelse.

Når man velger å bli i et forhold, gjør man jo det fordi man ser for seg ei fremtid med denne personen, som man ønsker å ha. Dersom fremtida med personen ser ut sånn man IKKE ønsker å ha det, så avslutter man naturligvis.

Han vet jeg ville ha blitt med om han hadde spurt om en eksakt uke. Han gjorde det til og med slutt etter at jeg hadde fått meg avslappende tabletter for at jeg skulle ha en bedre flytur! Det fikk jeg meg for noen mnd. siden.

Han sa for noen mnd. siden at jeg var hysterisk og han skulle aldri ut å fly med meg. Jeg ble sjokkert over uttalelsene hans. Det eneste jeg gjør er å se på klokken, liker ikke turbulens og er glad når jeg er fremme dit jeg skal. Jeg kan sove på et fly om det er helt rolig i luften. Hysterisk? Jeg ble ganske overrasket over uttalelsene hans, fordi han har fløyet med meg før. Han så at jeg ikke var komfertabel, men jeg satt da rolig. Om ikke dette er egoistisk, så vet ikke jeg...Ikke bare egoistisk, men "stygt" sagt også...

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• morsan

6

• Glimtipper

6

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest LindaV

''....Ingen gjør det slutt for at du ikke er komfertabel i fly. ''

Nei, ikke fordi du ikke er komfortabel i fly. Men dersom folk må overtales til å fly, egentlig bare flyr dersom man MÅ eller blir hardt presset, prøver å unngå temaet (som du gjorde ved å ikke svare skikkelig når du ble spurt om å reise til feriehuset, men bare lot det skil og ventet på at det kanskje kom opp igjen), så kan det være god nok grunn til å gjøre det slutt, dersom man ikke er blind av forelskelse.

Når man velger å bli i et forhold, gjør man jo det fordi man ser for seg ei fremtid med denne personen, som man ønsker å ha. Dersom fremtida med personen ser ut sånn man IKKE ønsker å ha det, så avslutter man naturligvis.

Jeg prøvde vel ikke å unngå temaet da han spurte om å reise til ferihuset. Han spurte: Kanskje du vil bli med en gang. Jeg svarte: Kanskje.

Men er du at han spurte "skikkelig" og at jeg bare ventet på at temaet skulle dukke opp igjen? Han kom da ikke med eksakt uke eller tidspunkt altså.

Gjest LindaV

Han vet jeg ville ha blitt med om han hadde spurt om en eksakt uke. Han gjorde det til og med slutt etter at jeg hadde fått meg avslappende tabletter for at jeg skulle ha en bedre flytur! Det fikk jeg meg for noen mnd. siden.

Han sa for noen mnd. siden at jeg var hysterisk og han skulle aldri ut å fly med meg. Jeg ble sjokkert over uttalelsene hans. Det eneste jeg gjør er å se på klokken, liker ikke turbulens og er glad når jeg er fremme dit jeg skal. Jeg kan sove på et fly om det er helt rolig i luften. Hysterisk? Jeg ble ganske overrasket over uttalelsene hans, fordi han har fløyet med meg før. Han så at jeg ikke var komfertabel, men jeg satt da rolig. Om ikke dette er egoistisk, så vet ikke jeg...Ikke bare egoistisk, men "stygt" sagt også...

Dette kaller jeg egoistisk, fordi en "virkelig mann" hadde visst både støtte og forståelse. Han har visst forståelse tidligere, men nå var den forståelsen borte og blitt egoisme. Rart min x ikke syntes det var "hemmede"..

Jeg skjønner ikke hvordan du kan "forsvare"dette engang... Om det hadde så STOR betydning for han, så hvorfor kom han som sagt ikke med eksakt tidspunkt til noen reiser eller eksakte reisemål? Han har da ikke spurt engang. Bare "luftet" om jeg kunne tenke meg å bli med til feriehuset.

Gjest LindaV

Hvorfor vil du være sammen med ham egentlig?

Å slå opp pr sms er skikkelig dårlig gjort, det er jeg enig med deg i. Men alt det andre du sier om ham er ikke spesielt pent, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor du ikke bare er glad du er kvitt ham.

For øvrig må jeg si at grunnene han oppgir virker som en mer eller mindre tynn unnskyldning. Antagelig føler han at han må oppgi en grunn, og griper da til en hvilken som helst grunn.

Nei, prøv å glemme ham og gå videre i livet.

Han har positive sider også, men har vist en "stygg" side nå. Noe jeg ikke trodde han kunne gjøre :-(

Jeg mener også at grunnene er unnskyldninger. Hvorfor må jeg stå slalom når han går på langrenn? Skal han ha "i pose og sekk"? Det er noen som mener det i tråden, og det forundrer meg. Etter min mening er ikke helt identiske interesser nødvendig i et forhold. Det er faktisk ikke det som holder et forhold sammens tilslutt. Det hjelper heller ikke med fine ferieturer om man mangler tillitt,forståelse,respekt, humor osv.

Han har positive sider også, men har vist en "stygg" side nå. Noe jeg ikke trodde han kunne gjøre :-(

Jeg mener også at grunnene er unnskyldninger. Hvorfor må jeg stå slalom når han går på langrenn? Skal han ha "i pose og sekk"? Det er noen som mener det i tråden, og det forundrer meg. Etter min mening er ikke helt identiske interesser nødvendig i et forhold. Det er faktisk ikke det som holder et forhold sammens tilslutt. Det hjelper heller ikke med fine ferieturer om man mangler tillitt,forståelse,respekt, humor osv.

Hvorfor er det så viktig for deg at vi er enige med deg?

Saken er at han mener som han gjør. Han vil ikke være sammen med deg lengre. Noe mer trenger du i grunnen ikke vite.

Gjest LindaV

Hvorfor er det så viktig for deg at vi er enige med deg?

Saken er at han mener som han gjør. Han vil ikke være sammen med deg lengre. Noe mer trenger du i grunnen ikke vite.

Da er det ok å sende en sms av en voksen kar? Er det slik du gjør det slutt?

Annonse

Det er skikkelig lavmål å slå opp ved bruk av sms.

Ellers skjønner jeg at du reagerer på grunnene han anfører for å gjøre det slutt, men det er egentlig ganske poengløst å diskutere om grunnene hans var "gode nok" eller ikke. Bottom line er at han ikke vil være sammen med deg lenger, og det er selvsagt veldig sårende og trist for deg.

Men det hjelper fint lite om du får venninner eller dol'ere med på at han egentlig ikke hadde noen grunn for å gjøre det slutt. Det er isåfall han selv du må overbevise, og det ser dessverre ut som om han har bestemt seg.

Jeg ønsker deg lykke til videre. Kjærlighetssorg er vondt, men det ffine er at det går over etterhvert.

Da er det ok å sende en sms av en voksen kar? Er det slik du gjør det slutt?

Hva jeg mener om det er irrelevant. Han gjorde det nå en gang slik. Uansett er hovedpoenget at han er ferdig med deg, så du burde jobbe mot å bli ferdig med han. Han er ikke den rette.

Det er helt feil, fordi vi har vært sammens 1 år tidligere. Han gjorde det slutt, men etter noen måneder begynte han å ta kontakt og villa ha meg tilbake. Grunnen til at det ble slutt da var at han hadde blitt likegyldig, sa han. Han visste om "begrensningene" på det tidspkt. Forholdet var dermed ikke "nytt" nå. Derfor mener jeg at det "egoistisk". Når han kom tilbake, så hadde han jo godtatt de...

Hvis dere også har vært sammen tidligere, og han har gjort det slutt en gang før, så er det jo mye som tyder på at han enten er en surrekopp som ikke takler å være i et forhold over lengre tid, eller at du faktisk ikke er den rette for ham - selvom han har vært villig til å gjøre et par reale forsøk.

Kanskjke han VILLE være forelsket, men når han kom til et stykke, så følte han ikke nok.

Kanskje han var smigret over at du var forelsket i ham, og dermed ønsket å føle det samme?

Kanskje han liker deg veldig godt, men følelsene begrenser seg til vennskap?

Eller kanskje han er en sånn type som ikke takler så bra fortsettelsen av et forhold etter at ny-forelskelsen er over.

Det er forelskelse som driver dem, og når den er borte, så mister de motivasjonen..

Han høres ihvertfall såpass ustabil ut, at du egentlig bør være glad for at dette avsluttes før det evt hadde kommet samboerskap og barn inne i bildet.

Det er jo ikke særlig tilfredsstillende å være sammen med en fyr du er usikker på, og som er så vaklete i sine følelser for deg.

Selvom det er en dårlig trøst akkurat nå, så finnes det sikkert en annen mann der ute som vil ha akkurat DEG, tiltross for at du ikke liker å fly eller kjøre karuseller..

Lykke til!

Gjest LindaV

Hva jeg mener om det er irrelevant. Han gjorde det nå en gang slik. Uansett er hovedpoenget at han er ferdig med deg, så du burde jobbe mot å bli ferdig med han. Han er ikke den rette.

Det sier seg selv hva du mener, fordi hadde det ikke vært akseptabelt, så hadde du skrevet det. Du vil ikke si det ikke fordi du vil unngå diskusjonen.Du hører nok til unntakene av slike feige personer som opfører seg som "fjortiser". Ikke mye til mann/kvinne.

Saken er at jeg spør om slik oppførsel er akseptabelt, men det later du som du ikke skjønner.

Det sier seg selv hva du mener, fordi hadde det ikke vært akseptabelt, så hadde du skrevet det. Du vil ikke si det ikke fordi du vil unngå diskusjonen.Du hører nok til unntakene av slike feige personer som opfører seg som "fjortiser". Ikke mye til mann/kvinne.

Saken er at jeg spør om slik oppførsel er akseptabelt, men det later du som du ikke skjønner.

Du framstår ikke som vennlig i denne tråden. Det er ingen her som må bruke tid på ditt problem, alle deler sine tanker uten å få noe håndfast igjen for det.

Det jeg forsøker å si til deg er følgende: Ikke plag deg selv med disse spørsmålene og ikke heng deg opp i hvordan det skjedde. Du har nå en gang funnet ut hva han mener og hva han vil, så bruk tid på å la dette synke inn og gå videre med livet ditt. Han er ikke verdt en eneste unødvendig tanke. Fokuser på deg selv.

Og nei, jeg er ikke "en av de som ville slått opp på SMS".

Gjest LindaV

Hvis dere også har vært sammen tidligere, og han har gjort det slutt en gang før, så er det jo mye som tyder på at han enten er en surrekopp som ikke takler å være i et forhold over lengre tid, eller at du faktisk ikke er den rette for ham - selvom han har vært villig til å gjøre et par reale forsøk.

Kanskjke han VILLE være forelsket, men når han kom til et stykke, så følte han ikke nok.

Kanskje han var smigret over at du var forelsket i ham, og dermed ønsket å føle det samme?

Kanskje han liker deg veldig godt, men følelsene begrenser seg til vennskap?

Eller kanskje han er en sånn type som ikke takler så bra fortsettelsen av et forhold etter at ny-forelskelsen er over.

Det er forelskelse som driver dem, og når den er borte, så mister de motivasjonen..

Han høres ihvertfall såpass ustabil ut, at du egentlig bør være glad for at dette avsluttes før det evt hadde kommet samboerskap og barn inne i bildet.

Det er jo ikke særlig tilfredsstillende å være sammen med en fyr du er usikker på, og som er så vaklete i sine følelser for deg.

Selvom det er en dårlig trøst akkurat nå, så finnes det sikkert en annen mann der ute som vil ha akkurat DEG, tiltross for at du ikke liker å fly eller kjøre karuseller..

Lykke til!

Dette tror jeg kan være litt av årsaken ja....

Det vil si at han kanskje er en sånn type som ikke takler så bra fortsettelsen av et forhold etter at ny-forelskelsen er over+ at han ikke helt vet hva han vil (vinglepetter).

Annonse

Gjest må være lov å avslutte....

Dette kaller jeg egoistisk, fordi en "virkelig mann" hadde visst både støtte og forståelse. Han har visst forståelse tidligere, men nå var den forståelsen borte og blitt egoisme. Rart min x ikke syntes det var "hemmede"..

Jeg skjønner ikke hvordan du kan "forsvare"dette engang... Om det hadde så STOR betydning for han, så hvorfor kom han som sagt ikke med eksakt tidspunkt til noen reiser eller eksakte reisemål? Han har da ikke spurt engang. Bare "luftet" om jeg kunne tenke meg å bli med til feriehuset.

Jeg forsvarer ikke at han gjorde det slutt pr sms.

Jeg forsvarer at man gjør det slutt med folk, dersom man opplever at man er veldig forskjellige. Mye bedre det enn å vente på at den andre skal forandre seg.

Og kjærlighet er ikke nok til å få et forhold til å vare i lengden.

(Nå virker det ut i fra det du skriver, som om følelsene hans er borte også, og det hjelper jo ikke)

Gjest LindaV

Du framstår ikke som vennlig i denne tråden. Det er ingen her som må bruke tid på ditt problem, alle deler sine tanker uten å få noe håndfast igjen for det.

Det jeg forsøker å si til deg er følgende: Ikke plag deg selv med disse spørsmålene og ikke heng deg opp i hvordan det skjedde. Du har nå en gang funnet ut hva han mener og hva han vil, så bruk tid på å la dette synke inn og gå videre med livet ditt. Han er ikke verdt en eneste unødvendig tanke. Fokuser på deg selv.

Og nei, jeg er ikke "en av de som ville slått opp på SMS".

Du fremstår ikke som vennlig du heller, og slik du formulerte deg så virket det som om du faktisk syntes det var ok......

Du fremstår ikke som vennlig du heller, og slik du formulerte deg så virket det som om du faktisk syntes det var ok......

''Du fremstår ikke som vennlig du heller, og slik du formulerte deg så virket det som om du faktisk syntes det var ok......''

Jeg beklager om jeg ikke framstår som vennlig, men jeg har ikke skrevet noe uvennlig. Jeg duller ikke når jeg svarer, jeg skriver rett fram. Det er ikke det samme som å være uvennlig. Les det jeg har skrevet og se hva budskapet er. Jeg vil at du skal få det bedre.

Forøvrig - selv om jeg syntes SMS for å kommunisere brudd var ok, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut. Vi er alle forskjellige. Men nå er saken slik at jeg ikke hadde ønsket å såre noen ytterligere, så jeg slår opp på det jeg bedømmer som en respektfull måte.

Jeg skjønner at du er såret over det denne mannen har gjort, men jeg synes ikke det gir deg noen rett til å angripe dem som svarer deg her inne.

Glimtippers svar til deg kom etter at tråden hadde utviklet seg litt, og det fremkom at du var veldig opptatt av hva folk på dol mente mht grunnene for at han gjorde det slutt. I en slik sammenheng synes jeg det er veldig betimelig å spørre hvorfor det er så viktig for deg at dem som svarer i tråden er enige med deg (om hva som er gode nok grunner til å slå opp).

Gjest LindaV

Jeg forsvarer ikke at han gjorde det slutt pr sms.

Jeg forsvarer at man gjør det slutt med folk, dersom man opplever at man er veldig forskjellige. Mye bedre det enn å vente på at den andre skal forandre seg.

Og kjærlighet er ikke nok til å få et forhold til å vare i lengden.

(Nå virker det ut i fra det du skriver, som om følelsene hans er borte også, og det hjelper jo ikke)

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker. Hva får et forhold til å vare i lengden? På meg så virker det som du mener identiske interesser. For meg er det noen felles interesser og resten går på verdier,holdninger og egenskaper. Hvordan man blir behandlet, repektert, forstått, tillitten, kommunikasjon osv. Jeg tror heller ikke en partner som bruker mye tid på jakt og fisk forlanger at kjæresten skal dele denne interessen.... Når det sies så er ikke slalom hans viktigste interesse heller.

Du indikerer at jeg har unngått temaet å fly, men da er du jo helt på villspor. Les ovenfor hva jeg svarte deg.

Til opplysning- jeg har ingen alvorlig angstproblematikk. Høydeskrekk er det mange jenter som har og jeg er vel heller ikke den eneste som er ukomfertabel i et fly.

Når en mann mann kan ta frem karuseller og høydeskrekk som en årsak til å gjøre det slutt, så virker det på meg som han leter etter grunner. Disse grunnen blir for dumme når man er godt voksen...Jeg har aldri hørt at han har ønske om å hverken hoppe i fallskjerm eller strekkhopp, og i såfall han har lyst til det, så blir det mer som et engangstilfelle. Jeg kan ikke se hvilken "begrensning" jeg er her altså.

Hva skal han "gjøre i høyder" som tar så mye tid at jeg "hemmer" han? Han har som sagt heller ikke mye fritid å ta av heller til slike aktiviteter..

''Når en mann mann kan ta frem karuseller og høydeskrekk som en årsak til å gjøre det slutt, så virker det på meg som han leter etter grunner.''

Han kunne selvfølgelig ha gjort det mindre skånsomt ved f.eks. å si at "jeg orker ikke trynet på deg lenger, føler ingen tiltrekning, gidder ikke kaste bort tiden min på deg". Hadde et slikt svar vært bedre?

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker. Hva får et forhold til å vare i lengden? På meg så virker det som du mener identiske interesser. For meg er det noen felles interesser og resten går på verdier,holdninger og egenskaper. Hvordan man blir behandlet, repektert, forstått, tillitten, kommunikasjon osv. Jeg tror heller ikke en partner som bruker mye tid på jakt og fisk forlanger at kjæresten skal dele denne interessen.... Når det sies så er ikke slalom hans viktigste interesse heller.

Du indikerer at jeg har unngått temaet å fly, men da er du jo helt på villspor. Les ovenfor hva jeg svarte deg.

''Hva får et forhold til å vare i lengden? ''

At _begge to_ ønsker å fortsette forholdet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...