Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LindaV

Du tar opp to problemer - det ene er at han har gjort det slutt pr sms. Det ser ut som alle her inne er enige i at det er feil måte å gjøre det slutt på.

Det andre du tar opp er at du synes han har feil grunner for å gjøre det slutt. Det er kun han som vet hvordan det føles for ham å ha deg som kjæreste. Han følger nok magefølelsen som sier ham at du ikke er den rette. Du har behov for å vite en eksakt grunn og han kommer med mange småting for å forklare seg, noe som er naturlig. Det er ikke alltid like lett å forklare hva som er feil i et forhold (det vet jeg som nå er på vei ut av ekteskapet mitt).

Du høres fryktelig bitter ut og det er lov å være sint og irritert, men samtidig må du tenke at det er godt du fant ut av hvordan han er nå. Verre om dere var etablerte med barn osv...

Se framover og finn en kar som verdsetter deg for den du er :)

Ja, men hvorfor kom han tilbake igjen? Han visste om alt i fra før og første gangen han gjorde det slutt sa han at han var sikker i sin sak (etter 1 år)! På meg så virker han som en "vinglepetter".

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• morsan

6

• Glimtipper

6

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Det er jeg helt enig i at å skrive rett frem betyr ikke uvennlig.

MEN nå har du ikke vært ærlig i svaret ditt, fordi du sier nå at det var ok å sende sms. Du skriver jo:

Forøvrig - selv om jeg syntes SMS for å kommunisere brudd var ok, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut. Vi er alle forskjellige. Men nå er saken slik at jeg ikke hadde ønsket å såre noen ytterligere, så jeg slår opp på det jeg bedømmer som en respektfull måte.

Det som sårer er en sms og ikke fortelle det "face to face". En sms er kynisk, respektløst, ufølsomt, feigt, har manglende empati, barnslig osv. Voksne folk tar litt ansvar og sender ikke sms. Det er det kun "fjortiser" og umodne folk som gjør. Når du gjør ting på denne måten, så er du ikke mye voksen eller tar ansvar for dine handlinger.

Jeg forventer faktisk mer av typen min enn datteren min på 16.....Ikke at typem nin oppfører seg som datteren min på 16, så enkelt er det bare!

''Forøvrig - selv om jeg syntes SMS for å kommunisere brudd var ok, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut.''

Jeg tror det skal oppfattes som "Forøvrig - selv om jeg hadde ment at SMS for å kommunisere brudd var ok, noe jeg ikke mener, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut."

Ja, men hvorfor kom han tilbake igjen? Han visste om alt i fra før og første gangen han gjorde det slutt sa han at han var sikker i sin sak (etter 1 år)! På meg så virker han som en "vinglepetter".

''Ja, men hvorfor kom han tilbake igjen?''

Jeg hadde en gang i den mørke middelalderen en slik kjæreste, og jeg tror at grunnen til at han flere ganger kom tilbake var at jeg lot han få gjøre det, og da ble jeg et greit tidsfordriv. Han hadde ikke ærbarhet nok til å tenke at han ikke burde leke med mine følelser når han måtte skjønne at de var adskillig dypere enn hans. Først da jeg sluttet å ta han tilbake kunne jeg gå videre og legge dette bak meg. Og takk og pris for at jeg gjorde det!

Jeg kunne forsåvidt skylde på at jeg var "ung og dum" (eller ihvertfall uerfaren) med mine 20-21 år, men han var 8-9 år eldre og man burde selvsagt forventet mer.

Men av og til blir man ikke mer moden med alderen, dessverre, man blir bare eldre...

Jeg mener du feiltolker Glimtippers svar. Hun kommer med et hypotetisk utsagn, nemlig det at _om_ det nå skulle ha vært slik at hun hadde ment at det å slå opp på sms var ok, så hadde ikke det heller gitt deg noen rett til å svare henne på den måten du gjør.

Nettopp.

''Forøvrig - selv om jeg syntes SMS for å kommunisere brudd var ok, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut.''

Jeg tror det skal oppfattes som "Forøvrig - selv om jeg hadde ment at SMS for å kommunisere brudd var ok, noe jeg ikke mener, så gir ikke det grunn til å skjelle meg ut."

Jepp, det var hva jeg mente.

Men jeg tror kanskje trådstarter er litt for sint og såret i dag til å forholde seg til det, så jeg tror jeg lar det ligge nå :)

Annonse

Gjest Elextra

Jeg forsvarer ikke at han gjorde det slutt pr sms.

Jeg forsvarer at man gjør det slutt med folk, dersom man opplever at man er veldig forskjellige. Mye bedre det enn å vente på at den andre skal forandre seg.

Og kjærlighet er ikke nok til å få et forhold til å vare i lengden.

(Nå virker det ut i fra det du skriver, som om følelsene hans er borte også, og det hjelper jo ikke)

''Og kjærlighet er ikke nok til å få et forhold til å vare i lengden''

Jeg vil nå si kjærlighet er langt viktigere enn felles interesser i et langvarig forhold!

Gjest LindaV

Jeg vil nå si kjærlighet er langt viktigere enn felles interesser i et langvarig forhold!

Tusen takk :-) Det er det jeg prøvd å si jeg også, fordi man skal vel ikke være en "kloning". Det er ikke det man bygger et langvarig forhold på.

Gjest må være lov å avslutte også

Tusen takk :-) Det er det jeg prøvd å si jeg også, fordi man skal vel ikke være en "kloning". Det er ikke det man bygger et langvarig forhold på.

Vel, eksen din er i alle fall enig med meg i at det er viktig å ha felles interesser. Så da kan jo du mene hva du vil.

Du tror han lyver når han sier hvorfor han går, og når andre foreslår at følelsene har kjølnet, så benekter du det også.

Han har forlatt deg. Du kommer ikke videre med alle unnskyldninger og spekulasjoner du holder på med.

Gjest må være log å avslutte også

Du fremstår ikke som vennlig du heller, og slik du formulerte deg så virket det som om du faktisk syntes det var ok......

Du er ikke sann!

OM Glimtipper nå skulle mene at han har oppført seg greit, hvordan kan du si at hun er uvennlig av den grunn?

Er det uvennlig å mene noe annet enn deg?

Gjest må være lovb å avslutte....

Kjærlighet er en nødvendig, men ikke tilstrekkelig, forutsetning for å få et forhold til å vare over lengre tid.

Hva de andre elementene er, varierer fra forhold til forhold og fra person til person.

Det er noen interesser jeg har som det er helt nødvendig at en partner deler, eller i det minste blir med på uten å surmule eller måtte overtales til det. De er "for store" til at jeg kan drive med dem alene. Skulle jeg oppgi dem, ville jeg miste meg selv. Og mister jeg meg selv, vil ikke forholdet vare. Så enkelt er det.

Det dreier seg riktignok ikke om karuseller eller tilsvarende bagateller.

Men en person som var redd for masse og ikke gjorde noe med det, hadde jeg nok hatt vansker med å leve med i lengden.

Gjest det må være lov å avslutte....

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker. Hva får et forhold til å vare i lengden? På meg så virker det som du mener identiske interesser. For meg er det noen felles interesser og resten går på verdier,holdninger og egenskaper. Hvordan man blir behandlet, repektert, forstått, tillitten, kommunikasjon osv. Jeg tror heller ikke en partner som bruker mye tid på jakt og fisk forlanger at kjæresten skal dele denne interessen.... Når det sies så er ikke slalom hans viktigste interesse heller.

Du indikerer at jeg har unngått temaet å fly, men da er du jo helt på villspor. Les ovenfor hva jeg svarte deg.

Det er naturligvis ikke sånn at alle synes det er viktig å ha samme interesser. Jeg synes det, og din eks synes det.

Det er helt legitimt å gjøre det slutt, dersom "felles interesser" er et grunnleggende premiss for ens forventninger til et forhold, og den man er sammen med ikke deler de interessene man opplever som veldig viktige i livet sitt.

Omn fly, slalom, karuseller osv er kjempeviktig for din eks, aner ikke jeg noe om. Men du er tydeligvis redd for en del, og er lite innstilt på å prøve. Det hadde irritert meg grenseløst, dersom du var min kjæreste.

Om fly: Du vil ikke fly i 15 timer, du skriver noe i retning av at "alle vet at folk som er redd for å fly ikke ønsker å fly." Ja, alle vet det. Men det hadde altså vært uaktuelt for meg å være sammen med noen som hadde et sånt forhold til fly. Og eksen din synes tydeligvis også at det er uaktuelt. Kanskje, til og med, er dette årsak til at følelsene har kjølnet.

Du kan ikke bestemme hva andre ser på som viktige i sine forhold. Din eks synes felles interesser er viktig. Du kan være så uenig du bare gidder, men det er ikke, objektivt sett, noe galt med hans ønske om felles interesse og en mindre "komplisert" kjæreste. Han ønsker seg bare noe annet av et forhold enn du gjør.

Gjest LindaV

Kjærlighet er en nødvendig, men ikke tilstrekkelig, forutsetning for å få et forhold til å vare over lengre tid.

Hva de andre elementene er, varierer fra forhold til forhold og fra person til person.

Det er noen interesser jeg har som det er helt nødvendig at en partner deler, eller i det minste blir med på uten å surmule eller måtte overtales til det. De er "for store" til at jeg kan drive med dem alene. Skulle jeg oppgi dem, ville jeg miste meg selv. Og mister jeg meg selv, vil ikke forholdet vare. Så enkelt er det.

Det dreier seg riktignok ikke om karuseller eller tilsvarende bagateller.

Men en person som var redd for masse og ikke gjorde noe med det, hadde jeg nok hatt vansker med å leve med i lengden.

Er jeg redd for masse? Hva vet du om det da? Nevnte jeg ikke flere ting jeg er med på- jeg kan gjerne nevne flere- men ser ingen vits i det.

Når det sies så har han to store hovedinteresser og det er faktisk ikke slalom. Det har jeg også nevnt i tråden, men du overser det av en eller annen grunn.Ikke minst skal jeg oppfylle alle hans interesser og han ingen av mine?

Annonse

Gjest sjøstjerna

'' Jeg er helt knust- jeg kjenner ikke mannen igjen- og har lyst til å be om en skikkelig forklaring. Jeg fortjener ikke å bli behandlet slik som dette.''

Trist det gikk som det gikk.

Dessverre så har du ingen _krav_ på forklaring. Skjønner godt du lurer, men du kan ikke kreve noe.

Som noen annen skrev her et sted: kanskje kan han ikke svare skikkelig heller, og nevner slike små-ting for å forsøke gi et svar.

Han kjenner dere ikke kan være par, og da er jo saken avgjort.

For skal dere være et par, så må begge være enige om det.

Råder deg heller til å snakke med venninner og gå mange turer. Kjærlighetssorgen er vond, men den går over til slutt.

Gjest LindaV

Vel, eksen din er i alle fall enig med meg i at det er viktig å ha felles interesser. Så da kan jo du mene hva du vil.

Du tror han lyver når han sier hvorfor han går, og når andre foreslår at følelsene har kjølnet, så benekter du det også.

Han har forlatt deg. Du kommer ikke videre med alle unnskyldninger og spekulasjoner du holder på med.

Jeg har ikke benektet noe som helst, men jeg lurer på om du kan lese? Jeg har skrevet at vi har felles interesser, men ikke alle. Men for deg så er det tydeligvis veldig viktig med mest mulig felles interesser...... helst alle, ser det ut som. Når du kan uttale at kjærlighet ikke er viktig i et forhold, så sier det litt....

Følelser....Hvor har jeg nektet på det?

Jeg _tror_ (merk: min personlige oppfatning!) at han etter det første bruddet fant ut at det var kjedelig å være alene og at han savnet noen å være sammen med og at det var enkelt å få deg tilbake. Kanskje håpet han også at følelsene skulle komme skikkelig tilbake om han tok litt tid til hjelp.

Nå har han funnet ut at følelsene ikke dukket opp igjen som troll av eske, at ditt snev av flyskrekk / høydeskrekk / karusellskrekk og hva nå annet han kunne finne på å bruke mot deg er noe som irriterer ham i hverdagen - hvor irrasjonelt det enn er for oss som ser det utenfra.

Samtidig er det selvfølgelig flaut å måtte bryte opp igjen, etter kort tid, så derfor velger han å gjøre det pr. sms for ikke å miste ansikt fullstendig under fire øyne med deg.

Men jeg er helt enig med de som sier at det å slå opp via sms er totalt lavmål og noe man gjør om man går på ungdomsskolen.

Gjest LindaV

Felles interesser er ikke det viktigste i et forhold. Om du tror at det holder et forhold sammens på sikt, så får du tro det. MEN selvfølgelig må det noen felles interesser til for at et forhold skal fungere. Det har vi også, men det overser du at jeg skriver....

Ja, en mann på 43 år som vektlegger karuseller som viktig lyver, så enkelt er det...Det kan også nevnes at han ikke kjørte slalom det første året jeg kjente han. Jeg hindret han ikke det og han bar ikke preg av å savne det. Litt rart dette om han ønsket dette så inderlig. Jeg var med han en tur i år- prøvde for første gang- så ikke kom og påstå noe du ikke vet.

Jeg vil gjerne at du referer til hvor jeg har benektet at følelsene har kjølnet.

Gjest må være log å avslutte også

Jeg har ikke benektet noe som helst, men jeg lurer på om du kan lese? Jeg har skrevet at vi har felles interesser, men ikke alle. Men for deg så er det tydeligvis veldig viktig med mest mulig felles interesser...... helst alle, ser det ut som. Når du kan uttale at kjærlighet ikke er viktig i et forhold, så sier det litt....

Følelser....Hvor har jeg nektet på det?

Jeg kan ikke lese, men det kan du, mener du?

HVOR har jeg sagt at kjærlighet ikke er viktig i et forhold????

Jeg har sagt at det ikke er tilstrekkelig, det er noe ganske annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...