Gjest MissP. Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Skal om noen uker gjøre 3. forsøk med kobberspiral. Den første ble fjernet pga konisering, men det ble da konstatert at den ikke lå riktig. Den andre kom ut av seg selv, den har da sittet så feil at jeg ble gravid. Jeg ønsker likevel å gjøre et forsøk til, da jeg svært gjerne vil unngå hormonprevensjon. Men om det ikke funker denne gangen heller, hva nå? Om jeg må over på hormonprevensjon, hvilken? Hvilken type tilfører minst hormoner, vil f.eks. p-ring være et bedre alternativ enn piller? Hva slags bivirkninger har dere erfaring med? Ser at vektøkning, økt apetitt og nedsatt sexlyst er ofte nevnt, det frister absolutt ikke! Får ikke skikkelige svar fra fastlegen, hun avfeier alle spørsmål om hormonprevensjon med at jeg vil få bivirkninger og foreslår nytt forsøk med spiral. Gubben står på venteliste for sterilisering, men ting tar tid og det er bare ikke det samme med kondom... Setter pris på alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348645-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har opp igjennom årene prøvd både p-piller, kobberspiral og hormonspiral. Begge spiraltypene måtte jeg gi opp pga smerter og stadige blødninger. P-piller ble uaktuelt pga mye hjertesykdom i familien. De to siste årene har jeg brukt Cerazette som kun inneholder gestagen. Det er de pilene jeg har vært mest fornøyd med. Lite blødninger, mye mindre smerter, mindre kviser og uren hud. Nå har jeg sluttet med pillene for å la kroppen få en pause fra hormonene. Smertene kommer tilbake kjenner jeg, men nå er det vel ikke så lenge før jeg er i overgansalderen og slipper alt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348645-prevensjon/#findComment-2972602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.