Gå til innhold

Urolig hjerte når jeg skal sovne.

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnløs kvinne.

Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30-årene som i noen måneder nå (når jeg først har dette kommer det flere dager på rad) har opplevd det jeg kan beskrive som at hjertet mitt blir urolig når jeg skal sovne. Jeg føler meg vanligvis helt fin både om dagen og rett før jeg la meg, eller mens jeg f.eks. ligger og leser, men det øyeblikket jeg legger meg ned og skal sovne kjenner jeg at jeg får hjertebank og/eller det liksom dirrer i hjertet. Hvis jeg setter meg opp og begynner å lese igjen så går det over, det er kun mens jeg skal sovne (og det hjelper ikke å prøve å sovne sittende i sengen, det er ikke stillingen men innsovingen som er problemet).

Det er veldig ubehagelig, såpass at jeg bruker timesvis på å klare å sovne. Noen netter har jeg kanskje ikke sovnet før kl er 6 om morgenen. Jeg kan ligge og halvdøse og ha veldig lyst til å sove for jeg er jo kjempetrøtt, men straks jeg går i "sovemodus" blir det for ubehagelig så jeg må tvinge meg selv våken. Det har gått så langt at jeg ligger og innbiller meg hjerteinfarkt og jeg vet ikke hva om natten for jeg aner jo ikke hva det er og det føles veldig ekkelt. Er det noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348654-urolig-hjerte-n%C3%A5r-jeg-skal-sovne/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...

Hei, det er vel ikke flimmer? Sjekk pulsen når du er oppe om dagen når du sitter og skal sove og når du ligger. Forskjell på om du ligger på høyre eller v. side? Går pulsen regelmessig om dagen? Tell antall slag i 6 eller 10 sek. og finn hvilepulsen. Den sakker litt når du puster inn og ut, og holder du pusten kan den gå litt ujevnt og litt langsommere. Hopper hjertet over et slag i ny og ne? Det gjør den hos meg som har forkammerflimmer kronisk.

Men når du anstrenger deg kraftig, f.eks. løper eller går fort i motbakke, hvordan går pulsen da? Min går da mye jevnere, for det stakkars hjertet har da ikke tid å hoppe over noen, siden musklene skriker etter surstoffblod!

Flimmer vil legen kunne se hvis du tar ekg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...