Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jessica24

Hei Jeg er i dag 5 uker gravid. Jeg har siden før jeg testet positivt, for litt over en uke siden, kjent at det er mer ømt på venstre side av livmoren. Var hos fastlege i dag og han kunne kjenne at jeg var litt mer øm på venstre side. Jeg har ingen alvorlige smerter, men kjenner at det er mer ømt når jeg presser og kjenner på venstre side. Det kan komme små stikk innimellom som ikke gjør vondt. Jeg er redd for at det kan være svangerskap utenfor livmoren. Jeg har ingen blødninger, feber, akutte smerter, men er veldig bekymret. Dette er IVF. Har typiske svangerskapssymptomer som kvalme, tisser ofte ogkjenner murringer i underlivet, er oppblåst. De ved IVF avdelingen sa det var for tidlig å kjenne symptomer da jeg ringte de i dag. Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348672-gravid-utenfor-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikninger og murringer er helt normalt.

Får du akutte, sterke smerter, skal du kontakte lege umiddelbart. Men risikoen er liten. Husk at egget ditt til og med er "tvangsplassert" på riktig sted og har sluppet å finne veien selv.

Slutt å kjenne etter og forsøk å leve som normalt (jada, jeg vet akkurat hvor lett DET er). Så lenge du ikke har blødninger, har du lov til å være optimistisk.

Lykke til!

Gjest Jessica24

Stikninger og murringer er helt normalt.

Får du akutte, sterke smerter, skal du kontakte lege umiddelbart. Men risikoen er liten. Husk at egget ditt til og med er "tvangsplassert" på riktig sted og har sluppet å finne veien selv.

Slutt å kjenne etter og forsøk å leve som normalt (jada, jeg vet akkurat hvor lett DET er). Så lenge du ikke har blødninger, har du lov til å være optimistisk.

Lykke til!

Takk laban!

Det var litt mer beroligende. Men er så bekymret. Skal bli godt å få UL overstått.

TAKK for at du tok deg tid!!!

Takk laban!

Det var litt mer beroligende. Men er så bekymret. Skal bli godt å få UL overstått.

TAKK for at du tok deg tid!!!

Hvis du er gravid, er dette starten på maaange år med bekymringer :-)))

Men det har så absolutt sine positive sider også!

Jeg forsøkte å tviholde på noe som så ut til å bli en spontanabort, sommeren 1998. Det var fotball-VM da også. Alt så heller dårlig ut en stund, men etter ca. 7 1/2 uke så jeg en liten amøbe sprette omkring på UL-skjermen.

Nå er han 11 år, relativt spretten ennå - og har nettopp kommet skitten, svett og fornøyd hjem fra fotballcup.

Skriv gjerne inn når du vet hvordan det går!

Mette Moen, Gynekolog

Ved IVF-graviditet har eggstokkene vært ’overstimulert’ og det er derfor vanlig med mange cyster som kan være vonde, spesielt hvis det oppstår graviditet. Men det er også økt risiko for graviditet utenfor livmor, så jeg anbefaler deg å få utført ultralyd ganske snart. Du kan også få din fastlege til å ta blodprøver for måling av HCG-kvantitativ med noen dagers intervall. Ved en normal graviditet skal de øke etter et bestemt mønster. Ved ca 6 ukers graviditet vil det være mulig å sjekke at graviditeten er på rett plass. Hvis du får blødning og/eller økende smerter, bør du søke lege. Jeg håper at alt er Ok, lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...