Gå til innhold

8 års bryllupsdag i dag...

Gjest Jeg har en rar magefølelse i dag...

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en oppmerksomhet i år også i anledning dagen...

...men han bruker å bli så sint som regel...Ikke for at jeg gir gaver...men for at han bruker å glemme denne dagen...

8 års bryllupsdag...jeg har ingen god følelse i dag for det...

Vi har slitt så mye i løpet av disse årene at det føler ut som vi har vært "godt gift" i bare 2 måneder av disse årene...

Jeg har en rar magefølelse i dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348711-8-%C3%A5rs-bryllupsdag-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir sint fordi han føler seg som en taper når han ikke husket på dagen før deg, og rakk å kjøpe noe til deg istedet...

Det handler om forskjellige forventninger ofte. Han er ikke en person som legger vekt på slikt. Og du er det. Han føler at han er en som er "feil" fordi alt rundt oss er lagt opp til at man skal være slik som deg. Huske på sånt.. være romantisk. Komme med velplanlagte feiringer...

Forrige bryllupsdag vi hadde satt vi med briller og hver vår laptop i taushet i stua i mange timer. Plutselig ser gubben opp og sier ut i lufta;"si meg... hadde ikke vi bryllupsdag her om dagen?!"

Jeg måtte gi ham rett i det. :0)

Kanskje du bare skal la det passere i stillhet uten å si noe?

Han blir sint fordi han føler seg som en taper når han ikke husket på dagen før deg, og rakk å kjøpe noe til deg istedet...

Det handler om forskjellige forventninger ofte. Han er ikke en person som legger vekt på slikt. Og du er det. Han føler at han er en som er "feil" fordi alt rundt oss er lagt opp til at man skal være slik som deg. Huske på sånt.. være romantisk. Komme med velplanlagte feiringer...

Forrige bryllupsdag vi hadde satt vi med briller og hver vår laptop i taushet i stua i mange timer. Plutselig ser gubben opp og sier ut i lufta;"si meg... hadde ikke vi bryllupsdag her om dagen?!"

Jeg måtte gi ham rett i det. :0)

Kanskje du bare skal la det passere i stillhet uten å si noe?

''Kanskje du bare skal la det passere i stillhet uten å si noe?''

Du er inne på noe her...

Hmmm...

Gjest Ulvinnen

Huh, nå ble jeg et øyeblikk skremt her, overskriften fikk meg til å lure på om jeg hadde glemt min egen bryllupsdag. Men det er heldigvis et par uker til.

Som din mann, så har jeg lett for å glemme den. Og jeg syns heller ikke det er moro når min mann kommer med gave, mens jeg har glemt hele dagen. Men jeg blir ikke sint, bare lei meg og flau.

Jeg syns du enten kan hinte om at det er bryllupsdagen deres et par dager på forhånd (fra neste år av), eller la dagen forbigå i stillhet. Det hadde jeg satt veldig pris på om min mann gjorde.

Hvis han har interesse av å huske dagen, så klarer han det. Jeg skjønner ikke at folk år etter år kan glemme samme greia, når det finnes enkle hjelpemidler for å huske slikt (huskelapp-funksjonen på mobilen f.eks.)

Du, jeg hadde samme følelsen av mitt ekteskap også (nå er det over da).

Annonse

Huh, nå ble jeg et øyeblikk skremt her, overskriften fikk meg til å lure på om jeg hadde glemt min egen bryllupsdag. Men det er heldigvis et par uker til.

Som din mann, så har jeg lett for å glemme den. Og jeg syns heller ikke det er moro når min mann kommer med gave, mens jeg har glemt hele dagen. Men jeg blir ikke sint, bare lei meg og flau.

Jeg syns du enten kan hinte om at det er bryllupsdagen deres et par dager på forhånd (fra neste år av), eller la dagen forbigå i stillhet. Det hadde jeg satt veldig pris på om min mann gjorde.

Hva om du foretok deg noe selv for å huske dagen? Tror nok din mann hadde satt pris på det. :-)

Gjest høstløv

Hvis han har interesse av å huske dagen, så klarer han det. Jeg skjønner ikke at folk år etter år kan glemme samme greia, når det finnes enkle hjelpemidler for å huske slikt (huskelapp-funksjonen på mobilen f.eks.)

Du, jeg hadde samme følelsen av mitt ekteskap også (nå er det over da).

Det er ikke alltid det er riktig. Mannen min er nøye med å huske bryllupsdagen vår. Jeg bruker å hinte litt om det noen dager i forveien.

For to år siden så hintet jeg, som vanlig, og han svarte at det var han klar over, han hadde skrevet det i avtaleboken sin og jeg trengte ikke å minne ham på det.

Neste år glemte han bryllupsdagen (for jeg hadde selvfølgelig ikke hintet) og da jeg om kvelden fikk en gratulasjons e-mail fra søsteren min, som jeg leste for ham, ble han veldig flau og fortet seg å luske av sted for å kjøpe en stor bukett røde roser.

Jøss, er vi flere, altså? Jeg glemmer også bryllupsdagen vår, dvs., jeg gjorde det i mange år og så mer ut som et spørsmålstegn når han kom hjem med vin eller blomster eller gave.

Nå har jeg lagt inn datoen som en fødselsdag på mobilen, så nå er jeg også helt med. :-)

Gjest Ulvinnen

Jøss, er vi flere, altså? Jeg glemmer også bryllupsdagen vår, dvs., jeg gjorde det i mange år og så mer ut som et spørsmålstegn når han kom hjem med vin eller blomster eller gave.

Nå har jeg lagt inn datoen som en fødselsdag på mobilen, så nå er jeg også helt med. :-)

Det er vel bare 2-3 ganger (av over 20) jeg har glemt bryllupsdagen, men det har til gjengjeld mannen min syntes vært rasende festlig. Og han har stor glede av å minne meg på det. Men det er ikke uvanlig at jeg kommer på det i siste liten.

Jeg tror det er en myte at bryllupsdager skal være så mye viktigere for kvinner enn for menn. For meg betyr fødselsdager mye mer.

Det er vel bare 2-3 ganger (av over 20) jeg har glemt bryllupsdagen, men det har til gjengjeld mannen min syntes vært rasende festlig. Og han har stor glede av å minne meg på det. Men det er ikke uvanlig at jeg kommer på det i siste liten.

Jeg tror det er en myte at bryllupsdager skal være så mye viktigere for kvinner enn for menn. For meg betyr fødselsdager mye mer.

Min mann synes også det var helt strålende festlig, så om ikke annet har jeg gledet ham. :-)

Forøvrig er jeg enig med deg i at fødselsdager er viktigere enn bryllupsdager.

Annonse

Gjest Elextra

Det er ikke alltid det er riktig. Mannen min er nøye med å huske bryllupsdagen vår. Jeg bruker å hinte litt om det noen dager i forveien.

For to år siden så hintet jeg, som vanlig, og han svarte at det var han klar over, han hadde skrevet det i avtaleboken sin og jeg trengte ikke å minne ham på det.

Neste år glemte han bryllupsdagen (for jeg hadde selvfølgelig ikke hintet) og da jeg om kvelden fikk en gratulasjons e-mail fra søsteren min, som jeg leste for ham, ble han veldig flau og fortet seg å luske av sted for å kjøpe en stor bukett røde roser.

'' Mannen min er nøye med å huske bryllupsdagen vår. Jeg bruker å hinte litt om det noen dager i forveien.''

Hehe, det kaller ikke jeg å huske!

Forøvrig har det hendt at både mannen min og jeg har glemt dagen. De første årene var det utenkelig.

Gjest Elextra

Send en SMS og si "gratulerer med bryllupsdagen", da gir du ham en reell mulighet til å kjøpe blomster med hjem til deg.

''Send en SMS og si "gratulerer med bryllupsdagen", da gir du ham en reell mulighet til å kjøpe blomster med hjem til deg.

''

Godt forslag!

Hjemme hos oss er det likestilling også på blomsterfronten. Dessverre :%

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...