Gå til innhold

hvorfor får noen kvinner lettere orgasme?

Anbefalte innlegg

Gjest madelenemie2

Hei! Jeg har for første gang tatt opp det jeg trodde var et pinlig og vanskelig spørsmål med min psykiater. Imidlertid ble det ikke pinlig da min psykiater er veldig profesjonell og alt hadde jeg gjort skriftlig, men en del svar fikk jeg likevel ansikt til ansikt, nesten, på timen. Jeg ble først overrasket, men kanskje mest over min egen reaksjon at jeg taklet det bra å få svarene. Nå fikk jeg noen nye spørsmål og jeg stilte disse på mail, men siden jeg ikke har time før august blir det lenge å vente på svar. Det det gjelder er som følger: Min psykiater sier det ikke er vanlig for kvinner å få orgasme hver gang man har sex, samt at ikke alle kvinner får orgasme. Dette var nytt for meg og jeg lurer på hvorfor kvinner da har sex, er det for å få barn? Jeg lurer på om grunnen til at jeg får orgasme og det skjer innen 1 1/2 til 2 min, (tatt tiden) så lurer jeg på hva dette kan skyldes? Siden jeg har asperger syndrom så lurer jeg på om jeg også når det gjelder det seksuelle er mer lik en mann? Jeg liker ikke så mye kosing, for jeg vil mer til hovedsaken med en gang, min mann sier dette er typisk for menn ikke for kvinner. Jeg tenker mer som en mann, det er merkbart i mange situasjoner, veldig tydelig, jeg kan ikke gjøre 2 ting på en gang osv... Jeg vet at min hjerne på den måten er mer lik en manns, men jeg ser ikke noe maskulin ut ytre sett, heller motsatt ganske feminin. Men det at jeg alltid får orgasme og det under samleie, like fort som min mann er vist slett ikke så vanlig i følge min mann og min psykiater. Er du enig i dette? Og hva kan min anderledeshet skyldes? At jeg i den føtale fase fikk det man kaller en større påvirkning av testosteron, det er nemmelig en mulig forklaring på hjerneanderledesheten ved autisme, kan dette gjøre at mitt g-punkt er blitt større enn for de fleste kvinner? Mener alle leger/psykiater/sexologer at det finnes et g-punkt, min mann har sagt at det er derfor jeg får orgasme så fort pga av dette punktet. Håper du kan hjelpe meg med disse spørsmålene for når de blir så detaljerte vil jeg helst slippe å spørre min psykiater, men får jeg ikke svar må jeg spørre min psykiater likevel. Det ble mange spørsmål, men jeg håper likevel du kan svare meg.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...