Gå til innhold

hvorfor får noen kvinner lettere orgasme?

Anbefalte innlegg

Madelenemie

''Det er viktig for meg å forstå helt hvordan det er, ha %, oversikttabeller og klarhet i saken for det gir mening.''

Jeg skjønner at det er lettere for deg å forstå hvordan ting henger sammen når du får eksakte tall på ting, men det finnes mange ting det ikke finnes % og oversiktstabeller for, f.eks følelser.

Jeg syns forøvrig det er interessant å lese hvordan du som har asbergers beskriver hvordan du tenker og har det. Jeg kjenner ingen med asbergers, det jeg kjenner til er det jeg har lest i boken The Curious Incident of the Dog in the Night-Time av Mark Haddon. Det høres fint ut at du har en mann som du har det godt sammen med og som ser ut til å forstå deg godt.

Hei!

Den boken er den eneste skjønnlitterære boken jeg har lest og som jeg likte:) Noen sa den var morsom, men det syns ikke jeg.

Den forklarte noe veldig bra og levende.

Ja og grunnen til at jeg fungerer så bra er nok min mann. Jeg er VELDIG heldig sier min psykiater, og jeg er glad min psykiater ettertrykkelig understreker dette for jeg mister lett perspektiv og oversikt og må bli minnet om ting.

Kanskje har min mann da rett at jeg er ganske anderledes fra andre kvinner, men at denne anderledesheten er greit. Kanskje problemet dypt der inni i meg og bak alle rasjonelle tanker om fornuft er at jeg bare vil være gjennomsnitlig og normal.

Jeg er nok litt sår på at jeg ikke fungerer i kvinnefelleskaper, jeg har forsøkt trillegrupper, barselgrupper, helsestasjon, kafetreff, åpen barnehage osv... men jeg snakker om helt feil ting, det er sikkert. Og når andre kvinner sier ting som "Min mann kan over hodet ikke gjøre mer enn en ting av gangen osv osv..." så stikker det vondt et sted inni meg, jeg ser vekk og ned i gulvet, og jeg tenker at jeg bare vil bort. For jeg kan ikke nikke smilende med, jeg har ingenting passende å tilføye, for jeg er jo akkurat som deres menn, jeg kan heller ikke gjør to ting på en gang. Det ler jo min mann av, men hjemme er det greit at jeg stopper hver gang jeg kutter løk, for min mann ser det positive han blir ikke sint av at ting tar lenger tid og at jeg ikke er så effektiv hvis han prater med meg når jeg gjør noe.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

21

• morsan

5

• tjohei

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Haha, sånn tenkte jeg også om forfatteren og hans avbildning i hovedpersonen: Typisk beskrivelse av menns drømmeverden - alle vil ligge med dem, men det medfører ingen forpliktelser, og til og med ektemennene deres synes det er greit.

Hei!

Jeg skjønner ikke at det har noen med Lisbeth salander og trilogien å gjøre?

Hei!

Jeg skjønner ikke at det har noen med Lisbeth salander og trilogien å gjøre?

Dette er ikke en beskrivelse av Salander, men Mikael Blomqvist og alle damene han omgir seg med, og at laban og jeg tror at det faktum at forfatteren skrev det på denne måten viser litt om hans egne fantasier om å være seksuelt attraktiv.

Madelenemie

Dette er ikke en beskrivelse av Salander, men Mikael Blomqvist og alle damene han omgir seg med, og at laban og jeg tror at det faktum at forfatteren skrev det på denne måten viser litt om hans egne fantasier om å være seksuelt attraktiv.

Hei!

Å ja jeg har ikke sett den filmen jeg, har bare sett trilogoen, menn som hater kvinner.

Hei!

Å ja jeg har ikke sett den filmen jeg, har bare sett trilogoen, menn som hater kvinner.

Litt usikker på hva du mener.

Trilogi = tre bøker. Det som kalles Millenniums-trilogien, består av tre bøker av Stieg Larsson, som alle handler om Mikael Blomqvist som jobber i tidsskriftet Millennium. I de tre romanene dukker også Lisbeth Salander opp.

"Menn som hater kvinner" er bok nr 1, bok nr 2 heter "Jenta som lekte med ilden", og tredje bok heter "Luftslottet som sprengtes". Alle tre er også filmatisert.

Jeg har lest alle tre bøkene, men ikke sett noen av filmene.

Hei!

Jeg har aldri vært sammen noen andre enn mannen min.

Så jeg vet ikke, men han forstår meg veldig og er snill mot meg,

Siden jeg har asperger syndrom så er jeg veldig flink på fag og merkelig dårlig på noen bestemte ting som å ha oversikt over økonomi eller hva vi skal gjøre og rekkefølgen på ting.

Derfor er det en del anderledes arbeidsfordeling på oss, han tar alt det sosiale, jeg tar mere det praktiske, men noe sosialt må jeg være med på, brylluper, konfirmasjoner, skoleavslutninger (ikke alle) osv... men jeg har sov i ro i ørene, da hører jeg hva mennesker sier, men det blir litt dempet lyden, men det er ofte jeg ikke har det, men da blir jeg så sliten at jeg må gå hjem litt tidligere enn andre selv om jeg helst vil være med for jeg liker å se mennesker gjøre selskapsleker, men jeg liker bare ikke lyden.

Er du lydømfintlig?

Annonse

Det stemmer at ikke alle kvinner får orgasme. Men du skal ikke føle deg anderledes av den grunn. Mange kvinner får lett orgasme. Men det virker som om man ikke får lov til å fortelle det, i hvert fall ikke her på dol. Jeg har flere ganger blitt beskyldt for å lyve på meg orgasmer. Så jeg trodde også at jeg var sjelden, helt til jeg rotet meg inn på et annet forum der minst 10-15 hadde samme erfaring. Deilig.

Jeg får orgasme ved nesten hvert samleie. Både klitorisorgasme og vaginalorgasme. (Får lett orgasme uten å måtte stimulere klitoris). Men jeg tror ikke jeg har noe G-punkt, har aldri funnet det. Jeg syns bare det er ubehagelig om mannen min prøver å massere det stedet der G-punktet skal være.

Jeg liker kosing, men kan også nyte en "rett på sak". Har stor glede av begge deler.

Jeg syns ikke du skal gå og lure på om du er kvinnelig nok. Det er store variasjoner både blandt kvinner og menn. At du lett får orgasmer skal du bare glede deg over, ikke lure på om det er noe "galt" eller ukvinnelig.

Det er vel heller omvendt, at de som ikke får orgasme eller sjelden, føler seg ukvinnelig. Å få lett orgasme vil jeg si er mer kvinnelig. Det betyr jo at man har stor sexlyst på sin mann.

Det stemmer at ikke alle kvinner får orgasme. Men du skal ikke føle deg anderledes av den grunn. Mange kvinner får lett orgasme. Men det virker som om man ikke får lov til å fortelle det, i hvert fall ikke her på dol. Jeg har flere ganger blitt beskyldt for å lyve på meg orgasmer. Så jeg trodde også at jeg var sjelden, helt til jeg rotet meg inn på et annet forum der minst 10-15 hadde samme erfaring. Deilig.

Jeg får orgasme ved nesten hvert samleie. Både klitorisorgasme og vaginalorgasme. (Får lett orgasme uten å måtte stimulere klitoris). Men jeg tror ikke jeg har noe G-punkt, har aldri funnet det. Jeg syns bare det er ubehagelig om mannen min prøver å massere det stedet der G-punktet skal være.

Jeg liker kosing, men kan også nyte en "rett på sak". Har stor glede av begge deler.

Jeg syns ikke du skal gå og lure på om du er kvinnelig nok. Det er store variasjoner både blandt kvinner og menn. At du lett får orgasmer skal du bare glede deg over, ikke lure på om det er noe "galt" eller ukvinnelig.

Har du det slik med alle menn? Er det slik at du kan være sammen med en hvilken som helst mann og lett få orgasme? Eller har det mye med hvem du er sammne med?

Hei!

ja jeg skal vist ha glede av det for det sa min psykiater og min mann sier det bare er en stor fordel og glede for han.

Men han er overbevist om at dette skyldes asperger syndrom og da må det være en av de 2 fordelene ved det, det ene er at man oftest er flink teoretisk og det andre er at man kanskje får lett orgasme.

Hvis du har sett filmen, "menn som hater kvinner" (3 filmer er det) så har vist den kvinnen sex på en typisk asperger måte sier min mann. Jeg har problemer med å se det for jeg er langt fra en pønker, jeg har feminine klær og langt hår, ikke tatoveringer og smykker liker jeg ikke, ikke sminke så mye heller, men jeg sminker meg noen ganger da blir min mann glad. Jeg tror det er fordi hun er direkte, det er jeg også, og jeg hater kosing, det er klenging, men jeg liker altså bare sex.

Forresten kan man ikke stimulere noe g-punkt, det sitter så langt inn i kjeden eller noe sånt at man bare kan stimulere det ved samleie med en mann, forstår du, jeg tror ikke du skjønner hvor g-punktet sitter. Hvis det finnes, noe som jo må være tilfelle siden min mann sier det og jeg får innvendige sammentrektninger, det er de som er behagelige og er den invendige orgasmen jeg snakker om.

Det kan jo ikke være noen kvinner som har det og noen kvinner som ikke har det?

Forresten er det kun en måte jeg kan gjøre det på for å få orgasme, det er ikke i sengen forstår du.

Hva mente du med den siste setningen med at det ikke var i sengen?

Gjest Men skulle gjerne fått det...

Jeg har kun fått orgasme to ganger i mitt liv, men eg nyter fortsatt sex og har hatt et aktivt sexliv med både mange partnere og lange forhold. Ikke alle kvinner får orgasme, det er sant.

Hei!

Jeg tenkte litt mer på det du sa. Jeg har tannlegetime kl 10.45 slik at jeg rekker å svare før jeg kjører.

Det kan hende jeg også lurer og spør fordi jeg vil være/føle meg mer normal enn min mann gjør meg. Siden han mener disse tingene kan skyldes asperger syndrom og det er 0,1% av befolkningen som har asperger syndrom, samt 1 av 4 som er kvinner (Attwoods beregning) eller 1 av 10 (i Norge gammel beregning) så blir jeg jo ganske alene da om dette hvis dette skyldes asperger syndrom.

Men nå ser jeg at rask orgasme er høyst variabelt blant kvinner, jeg ser at alle som har svart her inne liker nærhet og kos (I tråd med min mann oppfatning) nå skal jeg gå på et annet forume en annen dag og finne ut av om det er bra eller dårlig for andre menn med slike kvinner som meg.

Jeg må nok spørre noen menn om det, og kanskje har de forum på "Vi menn", det bladet kjøper flere menn enn kvinner.

Hvorfor jeg vil vite det; Jeg vil vite om min mann virkelig har det bra med dette eller om han sier det fordi det er sånn jeg fungerer, kanskej er dettte med mere nærhet et veldig stort savn for han eller kanskje er det som han sier uproblematisk.

Min mann er diplomatisk det vil si at han kan unngå å si den fulle sannhet for å ikke såre andres følelser (det er ikke å lyve men å omgå den harde sannhet noen ganger) Jeg lærer meg nå til å se fordelene av dette.

Jeg hadde før en feil oppfatning av ordet diplomatisk, derfor fyldte jeg ut for ca 4 år siden på det ASQ skjemaet at jeg er en diplomatisk person, min mann ble svært overrasket over min egen opplevelse av meg selv, men jeg hadde ikke forstått ordets betydning forstår du, det har jeg nå og da ser jeg at jeg nok ikke er den mest diplomatiske, men jeg kan jo se fordelene og la meg si det sånn, være så ærlgi at man ikke tar fra mennesker gleden. det vil man jo ikke heller.

Hei,

Jeg er en mann. Jeg hadde likt å møte en dame som du beskriver på en bar og kunne ha gjort det bak senen men det hadde vært kjedelig hvis det var den eneste måte du likte det og kunne aldri brukt litt mere tid i sengen. Kjapp sex er godt og fordelen er at da kan man få det oftere fordi man trenger ikke å bygge opp noe. Sarlig hvis det går for deg så fort uten noen problemer. det er en sier for en man også hvis man kan tilfredstille en kvinne. Jeg vet ikke om jeg hadde foretrukket kvantitet fram for kvalitet. Men jeg tror når det kommer til sex vil men foretrekke kvantitet. Jeg hadde gjort det. Gjør dere oftere en 2-3 ganger i uken?

Jeg tror at din mann er tilfreds hvis dere gjør ofte. Men kun slike korte akt 1- 2 ganger i uken hadde vært kjedelig. Men som du beskriver alt her ser ut som din mann er tilfreds og det kan være kvantitet som han foretrekker.

Ha en fin sexy kveld.

Madelenemie

Er du lydømfintlig?

Hei!

ja jeg er lydømfindtlig, jeg hater det og lurer noen ganger på om det er mitt største problem. Har hatt det hele livet, men nå hørte jeg at det er noe man vokser sjelden av seg. Men man kan vurdere å gjøre tiltak hjemme, det har vi ikke gjort, men kanskje bør vi siden barna også har dette.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Har du det slik med alle menn? Er det slik at du kan være sammen med en hvilken som helst mann og lett få orgasme? Eller har det mye med hvem du er sammne med?

''Har du det slik med alle menn? Er det slik at du kan være sammen med en hvilken som helst mann og lett få orgasme? Eller har det mye med hvem du er sammne med?''

Jeg har bare hatt sex med min mann, så det kan jeg ikke svare på.

Gjest hiroshima

Med din Asberger diagnose, er du helt klart annerledes. Og dette ser du jo ut til å være innforstått med selv også.

Spørsmålet ditt går ut på at du lurer på om du er annerledes når det kommer til sex også og også dette har du jo egentlig skjønt selv at du er? Mannen din har rett. Du har sex og tenker om sex mer som en gjennomsnittlig mann.

Jeg har ikke asberger, men kjenner meg litt igjen i ditt forhold til sex, men dette handler om at jeg er en smule følelsesmessig avstumpet etter overgrep i barndommen..

Alle par som er glad i hverandre foretrekker vel litt kos av og til. Ofte er det damene som er mest opptatt av kos, men de fleste menn synes det er greit og "gir" dem kos når de har behov for det. Så gir damene dem sex når de har behov for det. Gi og ta, det er jo det forhold mye handler om.

Har du tenkt på om du kanskje tar mer i forholdet enn du gir? Det er vel lov å ofre litt i forholdet selv om det ikke er det du har mest lyst til. Klarer du ikke å gi mannen din litt kos og nærhet i tillegg til sexen? Er det enten eller lissom?

Så istedenfor å være opptatt av om menn liker damer som har problemer med kos, hvorfor ikke bare gi ham litt av begge deler? Dere vil garantert ha godt av det begge to!

• 2 uker senere...

Hei!

Takk for informasjonen, jeg har ikke så mange venner (er litt usikker på ant, det kommer ann på definisjonen) og min mann er det som tar seg av det sosiale slik at jeg har ikke mye erfaring. (det er dessuten et nytt tema for meg)

Dessuten holdt jeg mest på med mine ting når jeg var barn og ungdom også, så det jeg vet/kan har jeg lest meg til eller lært av min mann, ikke lært av andre mennesker. (det er litt fint å høre med levende mennesker hvordan de lever sine liv, det gir en mening på en annen måte...vanskelig å forklare)

Derfor er mitt verdensbilde litt sånn, enten eller, jeg jobber med å forstå at det er nyanser, men jeg er veldig sånn, vil ha tall og % da forstår jeg liksom bedre.

Jeg må også tenke lenge på noe for å forstå det og det skal jeg gjøre med ditt svar. For jeg forstod det ikke nå, men kanskje etter hvert. Jeg godtar det du skriver, men jeg forstår ikke poenget med forspill, når man kun vil ha orgasmen som tar 1 1/2 -2 minutter, noen ganger mer, men går fort.

Det er ikke at jeg ikke godtar det du sier, jeg er til og med åpen for at det sikkert føles bra for deg/dere som av og til liker det, selv om jeg ikke forstår det i det hele tatt!!

Min mann sa jeg vil til poenget med en gang, at det er mere sånn mange menn er (ifølge han), men at det er fint for han, men jeg vet, for han har sagt at han godt kunne tenke seg nettopp det du beskriver.

Men det blir helt absurd i mitt hodet å utsette en orgasme, jeg tar den fort også kan jeg sove litt feks. og ikke minst se en film, lese en bok eller ordne noen papirer, jeg tror nok jeg er mere et sånt menneske.

Men når han spør direkte finner jeg tid for det og det er jo fint når man først er kommet i gang, men jeg tror min mann hadde trengt en hobby, jeg har sagt han kunne samle på noe.

Hei

Du skriver at du ikke forstår poenget med forspill når man vil ha orgasme, men for mange er det veldig deilig å ha forspill også, man må ikke nødvendigvis ha orgasme. Det er det å være nær den personen man elsker på en sånn intim måte som er deilig, det er ikke bare det fysiske men også det psykiske som er deilig, hvis du forstår?

Selv har jeg ikke fått orgasme sammen med en mann, men jeg har ikke så mye erfaring på området. Jeg tror det for min del er viktig å få litt tid til å bli kjent, ikke bare "kjøre" på som mange menn gjør (i hvertfall unge..).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...