Gjest Novembermom Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Har i det siste opplevd en del at jeg får vondt nederst i magen. Det kan kjennes ut noen drar i et eller annet på langs eller oppover helt nederst, at noen skjærer en kniv på innsiden av meg nedenifra og opp ( det gir meg også en følelse av å sulte i hjel, men jeg er jo ikke sulten ), stikking osv. Dette har mer eller mindre skjedd opptil et par ganger hver dag. Er det noe jeg bør være spesielt obs på? Prøver å unngå tunge løft så ofte så mulig, og bøying, hviler hver gang jeg har sjansen, prøver å ta det rolig osv osv. Kjennes ut som om magen holder på å miste feste sitt der nede for å sette det litt på spissen. Noe jeg kan gjøre for å unngå at det skjer så ofte? Og i dag så har jeg eller mindre hatt vondt i magen siden jeg våknet i morges. Det har kommet og gått og innimellom så kan det kjennes ut som menssmerter. Og jeg har jo ligget i ro mesteparten av tiden i dag. Det var ikke kynnere, jeg fikk bare litt smerter. Har også kynnere ( hvis det er det i det hele tatt da ), der magen blir hard som stein og ikke slutter før jeg sitter eller ligger meg ned. Dette har jeg hatt lenge, og har vært til undersøkelse pga en liten blødning men alt var helt ok. Nå har jeg en veldig aktiv 2 åring i hus, så å hvile f eks en time på sofaen er helt umulig. 2 åringen er heller ikke i barnehage og det er bare meg som er tilgjengelig når det gjelder barnepass, for sambo jobber jo hele uken. Og det er jo også jeg som gjør alt arbeidet i huset, så sånt sett kan jeg være "fullbooket" en hel dag, men unntak av en liten hvilestund av og til når tulla sover midt på dagen. Men det er sjelden. Hva kan jeg gjøre for å få hvile mest mulig? Vil ikke at det skal gå utover babyen i magen, men jeg har masse å ta hensyn til ( meg, tulla, nurket i magen, husarbeid..... ) og da blir det til at hensynet til meg blir skjøvet unna inntil helgen ( mesteparten av tiden ) kommer for da er sambo hjemme... Hilsen lettere oppgitt, 29+0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34889-vondt-i-magen-og-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Dina olika smärtor är inte lätt att veta vad de kommer sig utav. Så länge som de inte är varaktiga, så är de säkert inte farliga heller. Mensmärtor som vara en hel dag trots vila höres däremot inte helt bra ut, då detta kan vara kynnere. Försök att kjänna efter om magen blir hård av och till. Om den blir det och detta inte avtar,så skall du kontakta din jordmor/ doktor eller förlossningsavdelning för en vurdering. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34889-vondt-i-magen-og-kynnere/#findComment-134588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.