Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sara34

Jeg har bestemt meg for å gi kjæresten en sjanse til etter utroskap. Han har nettopp flyttet bort fra en plass hvor han hadde en venninne som var kjempeforelsket i han, de var venner og gikk turer sammen til tross for dette, dette + hans utroskap med en annen dame ble derfor til mye sjalusi fra min side, selvom jeg ikke har vist det så mye til han..

Men jeg har gitt beskjed om at jeg ikke aksepterer at han har kontakt med henne fordi hun er så forelsket i han, (de har kjent hverandre ett år) er det feil av meg å nekte han det? En enkel melding er selvsagt ok, men at de skal gå turer sammen o.l er helt uaktuelt. Nå arrangeres det en stor fest på den plassen som han flyttet fra neste helg og jeg har sett på facebook at han har meldt seg på denne festen. (jeg har snoket litt for å finne ut av dette) venninnen som er forelsket i han skal også der..

For det første så han har ikke sagt til meg at han skal der, det synes jeg han burde hvis han har så lyst å gå, og for det andre så skjønner jeg ikke hvorfor han skal, han hater plassen og folkene der,det var derfor han flyttet , han har ikke noen gode kompiser som skal der, bare bekjente(som han ville komme seg bortfra) og hun venninnen. Har jeg "rett" til å si at jeg ikke aksepterer det. Jeg må isåfall si at jeg har "snoket" siden jeg vet det, trenger synspunkter :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

Han har allerede vært utro med to stykker og du tar han tilbake? I tillegg må du snoke for å finne ut ting som han absolutt burde fortalt deg om du skal klare å stole på ham igjen. Beklager, men her tror jeg du har gjort en stor tabbe. Det at du må snoke i hans saker er et veldig dårlig tegn mtp at dette forholdet skal vare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/#findComment-2975684
Del på andre sider

Gjest Sara34

Han har allerede vært utro med to stykker og du tar han tilbake? I tillegg må du snoke for å finne ut ting som han absolutt burde fortalt deg om du skal klare å stole på ham igjen. Beklager, men her tror jeg du har gjort en stor tabbe. Det at du må snoke i hans saker er et veldig dårlig tegn mtp at dette forholdet skal vare.

Han har vært utro med en annen, ikke denne venninnen. Det er venninnen som er forelsket i han, han har ikke gjort noe med hun så vidt jeg vet..Men jeg liker jo ikke at han skal tilbringe tid sammen med hun. Jeg kan jo tenke meg at han unngår å si til meg at han skal på denne festen fordi han er redd for at jeg skal tro at det er noe mellom han og denne venninnen. Men jeg synes det er feil av han å gå der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/#findComment-2975692
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Han har vært utro med en annen, ikke denne venninnen. Det er venninnen som er forelsket i han, han har ikke gjort noe med hun så vidt jeg vet..Men jeg liker jo ikke at han skal tilbringe tid sammen med hun. Jeg kan jo tenke meg at han unngår å si til meg at han skal på denne festen fordi han er redd for at jeg skal tro at det er noe mellom han og denne venninnen. Men jeg synes det er feil av han å gå der.

Du kan ikke styre handlingene hans, da vil han føle at du begrenser ham. Det igjen vil føre til at han ikke kommer til å fortelle deg om planer han har om å gjøre ting du ikke liker. Du kommer til å fortsette snokingen og å være mistenksom. Syns du det høres ut som et godt utgangspunkt for et forhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/#findComment-2975701
Del på andre sider

Gjest Sara34

Du kan ikke styre handlingene hans, da vil han føle at du begrenser ham. Det igjen vil føre til at han ikke kommer til å fortelle deg om planer han har om å gjøre ting du ikke liker. Du kommer til å fortsette snokingen og å være mistenksom. Syns du det høres ut som et godt utgangspunkt for et forhold?

Nei:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/#findComment-2975710
Del på andre sider

Satte du noen vilkår for å gi ham en ny sjanse? Eller var det et mer planløst vi får vel forsøke?

Jeg har lite tro på at man klarer å få et forhold til å fungere igjen etter utroskap om man ikke har vært svært tydelig på hvilke krav og forventninger begge parter har, og enige om disse. Der den bedratte i stor grad må være premissleverandøren.

Er også ganske sikker på at med mindre den som har vært uttro går i seg selv for å finne årsakene til utroskapen _og_ legger en plan og lager seg regler/grenser for å ungå å være utro igen, er det ikke liv laga. (Årsak er _ikke_ lik undskyldning!)

Jeg tipper dere begge går med ganske mange uutalte krav og forventninger. Han ønsker sannsynligvis å legge ting bak seg så fort som mulig og at "alt skal bli som før".

Du er kanskje mer på jakt etter oppriktig anger og ansvarstagende, samt klare tegn på at han legger seg i selen både for å gjenvinne din tillit og for å unngå å være uttro igjen.

Vilje til trofasthet handler om mye mer enn å la være å råflørte og ligge med andre. Mener man alvor, tidligere utroskap eller ikke, må man også være seg bevisst de små uskyldige stegene som i sin tur kan lede til utroskap. Og la være å gå de skrittene.

Et sunt forhold bygger på at begge parter _velger_ hverandre i både de store og små tingene. Trofasthet som ikke kan sikres på en annen måte enn at den ene bestemmer over den andre på et eller flere områder, holder som regel ikke lenge.

Om du nekter ham å dra, er det du som blir den sure megga og han den forurettigede. Kanskje du i stedet bør reforhandle grunnvilkårene for at dere skal forsøke på nytt. Så kan han velge om det er verdt prisen.

Alternativt får du revurdere om dette er noe du orker å satse på.

Jeg har ikke vært i dine sko, men jeg forestiller meg at jeg ville hatt svært vondt for å svelge at han dro på den festen og pleide kontakt med venninner. Spesielt kontakt med venninner som er forelsket i ham.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348916-er-dette-ok/#findComment-2976117
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...