Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Kan ikke den av dere som reiser uten unger ta toget? Det er jo luksus å kunne slape av på tog uten maseunger. ;)

Å kjøre aleine med ungene i bil på sommerføre er da også uproblematisk?

Host - får nok ikke min kjære til å ta toget i 12 timer...

Men vi har bestemt oss for å dele oss.Ungene og jeg kommer etter med bil eller tog.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• mariaflyfly

3

• Mammantil3

2

• candyqueen_83

2

mariaflyfly

Host - får nok ikke min kjære til å ta toget i 12 timer...

Men vi har bestemt oss for å dele oss.Ungene og jeg kommer etter med bil eller tog.

Herregud, putt unga i bilen og kjør. Den togturen med tre unger på slep står fortsatt for meg som et sammenhengende mareritt. ;)

Gjest prust

Herregud, putt unga i bilen og kjør. Den togturen med tre unger på slep står fortsatt for meg som et sammenhengende mareritt. ;)

Jeg har kanskje fortrengt litt hvordan togturen var...

Men vel - en heldags kjøretur med mine "krapyler" i bilen uten andre voksne med er ikke direkte forlokkende det heller. Det er jo en av dem som lager bråk bare vi skal kjøre 10 minutter...

mariaflyfly

Men vel - en heldags kjøretur med mine "krapyler" i bilen uten andre voksne med er ikke direkte forlokkende det heller. Det er jo en av dem som lager bråk bare vi skal kjøre 10 minutter...

La henne kjøre i forveien med pappaen og få litt aleinetid med han og farmor! Det er da den opplagte løsningen! ;)

Gjest Shira :o)

Kan ikke ett av barna være med pappaen da? Hvis ett av dem har lyst?

Jeg har vokst opp alene, men jeg har en pulje mindre småsøsken. Når en av dem fikk være alene en tur, som ved at de ble med mor/far til besteforeldre, var det stor stas. Så kan det hende at det blir enklere mtp på kjøring? Pappaen har selskap, du har to barn med i bilen/toget når du kommer etter?

Jeg er kanskje litt annerledes, for jeg tenker at det går an og dele opp søskenflokker. Det jevner seg ut over tid, men litt alenetid for hver enkelt er ofte godt. Neste gang er det en av de andre som kanskje får gjøre noe.

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277808030' post='4389123]

Kan ikke ett av barna være med pappaen da? Hvis ett av dem har lyst?

Jeg har vokst opp alene, men jeg har en pulje mindre småsøsken. Når en av dem fikk være alene en tur, som ved at de ble med mor/far til besteforeldre, var det stor stas. Så kan det hende at det blir enklere mtp på kjøring? Pappaen har selskap, du har to barn med i bilen/toget når du kommer etter?

Jeg er kanskje litt annerledes, for jeg tenker at det går an og dele opp søskenflokker. Det jevner seg ut over tid, men litt alenetid for hver enkelt er ofte godt. Neste gang er det en av de andre som kanskje får gjøre noe.

Jo, det er en mulighet. Jeg synes jo da at det er litt synd at ikke fetteren min og familien hans (med barn på alder med mine) da får treffe det barnet som evt blir med pappaen...

Og så er jeg redd det kanskje blir litt kjedelig for det barnet å ikke ha noen å leke med i såpass mange dager...

Annonse

Jo, det er en mulighet. Jeg synes jo da at det er litt synd at ikke fetteren min og familien hans (med barn på alder med mine) da får treffe det barnet som evt blir med pappaen...

Og så er jeg redd det kanskje blir litt kjedelig for det barnet å ikke ha noen å leke med i såpass mange dager...

Det er sant, men noen ganger klarer en ikke å få kabalen til å gå opp.

Er det ikke noen barn i nærheten? Er farmor så mobil at de to kanskje kunne funnet på litt?

Jeg var mye alene hos besteforeldrene mine da jeg var barn, har positive minner om det. Ikke at vi fartet så mye, men bakte gjerne en dag, piknik i hagen med baksten osv.

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277809006' post='4389130]

Det er sant, men noen ganger klarer en ikke å få kabalen til å gå opp.

Er det ikke noen barn i nærheten? Er farmor så mobil at de to kanskje kunne funnet på litt?

Jeg var mye alene hos besteforeldrene mine da jeg var barn, har positive minner om det. Ikke at vi fartet så mye, men bakte gjerne en dag, piknik i hagen med baksten osv.

Kjenner jeg bestemor rett, så kommer hun til å være med det hun orker på snekringen min mann skal gjøre, og dermed kan det bli litt lange dager for ett barn alene der...

Må tenke på det.

Kjenner jeg bestemor rett, så kommer hun til å være med det hun orker på snekringen min mann skal gjøre, og dermed kan det bli litt lange dager for ett barn alene der...

Må tenke på det.

Kanskje dere kan prate med farmor om det? At det avtales at de to skal finne på litt sammen?

Noen barn trives jo alene og aktiviserer seg mye selv, andre ikke. Så dette vet jo du best. :o)

Gjest prust

Jeg kan ikke tro annet enn dette løser seg. Har litt problemer med å se på dette som problem, i så fall er dette luksusproblem.

Det er klart at dette ikke er noe enormt stort problem, sett i den store sammenhengen. Men akkurat for denne ferien så blir det litt kronglete, og det er det jeg skriver om her.

Men akkurat å kalle det luksusproblem, skjønner jeg ikke...

Vi hadde sannsynligvis løst dette slik:

Han hadde reist og startet snekkerarbeidet så fort som mulig når ferien startet.

Hun hadde reist etter med tog når besøket var unnagjort.

Nå digger mine å reise med tog, da, så for oss er det en veldig god reisemåte (jenter på 8 og 9).

Vil tro at han er mer effektiv med snekkeringen også uten barn tilstede, så jeg tror dette blir den hyggeligste løsningen. :-)

Gjest segunda

Det er klart at dette ikke er noe enormt stort problem, sett i den store sammenhengen. Men akkurat for denne ferien så blir det litt kronglete, og det er det jeg skriver om her.

Men akkurat å kalle det luksusproblem, skjønner jeg ikke...

Jeg forstår at dette må løses, men som at dette er et samlivsproblem forstår jeg ikke. Derfor mener jeg at dette er et luksusproblem.

Annonse

Gjest prust

Vi hadde sannsynligvis løst dette slik:

Han hadde reist og startet snekkerarbeidet så fort som mulig når ferien startet.

Hun hadde reist etter med tog når besøket var unnagjort.

Nå digger mine å reise med tog, da, så for oss er det en veldig god reisemåte (jenter på 8 og 9).

Vil tro at han er mer effektiv med snekkeringen også uten barn tilstede, så jeg tror dette blir den hyggeligste løsningen. :-)

Sjekket pris på tog nå: 1864 kr for 1 voksen og 3 barn!!! Og det tar 12 timer...

Vet ikke hva som blir best jeg...

Men er enig med deg i at pappaen sikkert blir mest effektiv med noen dager uten oss, så det blir nok til at vi deler oss ja!

Gjest Elextra

''Jo, det er en mulighet. Jeg synes jo da at det er litt synd at ikke fetteren min og familien hans (med barn på alder med mine) da får treffe det barnet som evt blir med pappaen...

Og så er jeg redd det kanskje blir litt kjedelig for det barnet å ikke ha noen å leke med i såpass mange dager...''

Skjønner det er en liten floke dette her, men at det et samlivsproblem av dimensjoner er det jo ikke! :)

Gjest prust

''Jo, det er en mulighet. Jeg synes jo da at det er litt synd at ikke fetteren min og familien hans (med barn på alder med mine) da får treffe det barnet som evt blir med pappaen...

Og så er jeg redd det kanskje blir litt kjedelig for det barnet å ikke ha noen å leke med i såpass mange dager...''

Skjønner det er en liten floke dette her, men at det et samlivsproblem av dimensjoner er det jo ikke! :)

Men jeg har jo ikke sagt at det er et samlivsproblem av dimensjoner???

Gjest Elextra

Men jeg har jo ikke sagt at det er et samlivsproblem av dimensjoner???

Neida :-).

Tenkte bare på at dette lå på samlivsforum. Men ingen big deal altså, jeg mener ikke at terskelen for å skrive inn skal være høy.

Dog klarer de færreste av oss å få lagt den perfekte feriekabal, særlig tatt i betraktning at barna nå har ni uker skoleferie.

Må tenke på det.

Men kan ikke dette være en mulighet for en eller to av ungene til både å hjelpe faren og samtidig få vært sammen med bestemor på hennes territorium?

Jeg tror nok jeg synes du er litt hønemor, nå:-)

Gjest prust

Men kan ikke dette være en mulighet for en eller to av ungene til både å hjelpe faren og samtidig få vært sammen med bestemor på hennes territorium?

Jeg tror nok jeg synes du er litt hønemor, nå:-)

*klukk, klukk, klukk*

Joda - jeg ser det - er kanskje hønemor.

Vi får ta en prat om det til helga igjen. Nå i uka er vi dødstrøtte. Jeg sovnet i teltet sammen med 9-åringen her i stad, 6-åringen og pappaen hadde sovnet på sofaen da jeg kom inn i 23 tida....

Men nå har jeg faktisk sommerferie!!!!!!

*klukk, klukk, klukk*

Joda - jeg ser det - er kanskje hønemor.

Vi får ta en prat om det til helga igjen. Nå i uka er vi dødstrøtte. Jeg sovnet i teltet sammen med 9-åringen her i stad, 6-åringen og pappaen hadde sovnet på sofaen da jeg kom inn i 23 tida....

Men nå har jeg faktisk sommerferie!!!!!!

Hehe... kanskje det hjelper at ferien endelig har kommet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...