Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt store blødninger over lang tid nå.. før fikk jeg mensen på dagen jeg skulle ha det. I september 2009 stoppa aldri blødningen.. det blødde hver bidige dag i uke etter uke. De fant ingenting galt, alle prøver var fine.. jeg prøvde hormonspiral, men det hadde ingen virkning. Blødningene fortsatte, var kanskje en dag eller to innimellom uten blødning, ellers blødde det videre i oktober, november , desember.. smerter i mage og underliv haddde jeg også. I januar var jeg til gynekolog igjen, og de fant en polypp i livmorhalsen, og de lurte på om dette kunne være årsaken.. 15 januar 2010 ble jeg lagt i narkose, de tok en utskraping, fjerna polyppen, og de oppdaget også en rift i livmorhalstappen og de svidde for å stoppe blødningen. De sa at det kom til å blø de første par ukene.. men det fortsatte og det fortsatte. (celleprøvene de tok var fine.) Jeg prøvde ut cyklocapron, ingen effekt eller reduksjon av blødning. Det var så ille at når tampongen var ute så dryppet det blod ned på gulvet.. skifta en del tamponger og bind i løpet av en dag, og natt. Jeg fikk resept på Proginova, gikk på det i en måned.. samtidig som ppiller(Diane). Blodprosenten var lav, formen var dårlig.. jeg var flere ganger til gynekolog, som hele tiden sa at de ikke fant noe galt.. til slutt var det en som syns han kunne se en stor polypp igjen, så de satte meg opp til ny operasjon. 16april var det i narkose igjen, og etterpå fikk jeg høre at de ikke hadde funnet noe polypp,at han hadde sett feil på ultralyden.. men de hadde måttet stoppe blødningen igjen på livmorhalstappen som fortsatt blødde (men ikke i så store mengder at det kunne være årsaken til mine blødninger..).. De har altså nå svidd på livmorhalstappen 2 ganger, og kan ikke gjøre det flere ganger uten at den blir helt vekk visstnok..

Jeg blødde fram til 6 mai.. hadde et opphold, takk gud, på 3 uker! 27mai startet det igjen for fullt, og her sitter jeg nå 21.06 og har til i dag skiftet tampong 2 ganger allerede på 2 timer. Jeg fikk ny medisin sist uke som heter Primolut, gått på det i en uke altså og merker ingenting som de var temmelig sikre på at jeg kom til å merke.

Jeg er fyller 26 år i år.. jeg har ikke barn, men kunne godt tenke meg muligheten til å få det om jeg ville.. Gynekologen jeg var til sist sa at det var lite å gjøre med mine blødninger, og han sa at kanskje vi skulle bare fjerne livmora. Jeg syns det er litt drastisk i min alder.. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre da ingen medisin har noe effekt. Det er vanskelig å fungere i hverdagen i jobb og sosiale sammenhenger, hele tiden sliten, smerter i mage&underliv og føler meg generellt slapp og elendig.

Har du noen råd? Er det noe jeg ikke har testet ut som jeg burde prøve , før de eventuelt tar bort livmoren min??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349019-store-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...