Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bamsemora

Jeg er en voksen kvinne, som lurer litt på dette med orgasme. Ved samleie og/eller stimulering av klitoris kjenner jeg det bygger seg opp og kjenner en varm og god følelse. Det kan også dirre i hele kroppen. Så kommer det til et punkt hvor det bare gjør vondt i klitoris, og jeg klarer ikke mer stimulering og må skyve partner vekk. Er dette vanlig, eller hvorfor? Oppnås ikke orgasme pga ikke slapper helt av i kroppen eller hva? Hva bør jeg gjøre, dersom det er noe å gjøre? Jeg ser ikke på meg selv som en seksuell person, det er godt- ja- men jeg klarer meg fint uten også. Kanskje noen tips??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349038-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orgasmenta

Høres ut som du får orgasme. Orgasmer kan være sterke og svake og dine er kanskje ikke av det sterkeste laget? Kan hjelpe å trene bekkenmusklene, da det er disse musklene som er med å avgjør hvor sterke sammentrekningene i skjeden under orgasmen skal være.

Når dette er sagt så er ditt innlegg en bekreftelse på at orgasme i mange tilfeller er ganske oppskrytt. Visst er det godt, men det blir jo ofte beskrevet som det største, beste og viktigste i hele verden og noe som vi nærmest ikke kan leve uten. Det er derfor ikke så rart at mange ikke skjønner at det er orgasme de opplever, når de får det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349038-orgasme/#findComment-2977245
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Slik du beskriver det får du orgasme, men den er svært svak, kanskje i kategorien jeg pleier å betegne som en aldri så liten hverdagsorgasme. Det du forteller om som dirring i kroppen og den gode varme følelsen er nettopp orgasmen. En vanlig reaksjon er at klitoris blir øm, nærmest overfølsom og trenger en pause etter orgasmen.

Årsaken til at orgasmene er så svake er antagelig at bekkenbunnsmusklene dine er så svake at sammentrekningene i forbindelse med orgasmen knapt blir merkbare. Da kjennes ogås hele orgasmen svært svak.

Bekkenbunnsmusklenem som også kalles elskovsmusklene, ligger inntil den indre delen av klitoris og rundt urinrøret, skjeden og anus, og danner en hengekøye som de indre organene hviler på. Rundt skjeden ligger bekkenbunnsmusklenene i området rundt den ytre tredel av skjedens lengde. Musklene har også som funksjon å holde organer som livmor og urinblære på plass. Når musklene blir for svake kan det føre til organer kommer i feil posisjon, livmor eller blæra blir framoverbøyd eller bakoverbøyd og/eller skjeden kjennes for kort, særlig under samleiet.

Disse musklene må trenes, på lik linje med alle andre muskler i kroppen. Trenes de ikke går det ut over orgasmefunksjonen og glede av sex, noen med dårlig trente muskler eller kontroll over disse får også smerter, i tillegg til at du kan risikere å dele skjebne med 400.000 andre norske kvinner som har urinlekkasje.

Jeg har i mange år arbeidet med utvikling av en skjedetrener som har som målsetting å trene disse musklene på en mest mulig effektiv måte. Prinsippet treneren er utviklet etter er godkjent av amerikanske helsemyndigheter (FDA). Treneren er bl.a. testet ut av klienter med orgasme- og lystproblemer og kvinner med smerter under samleie. Treneren viste at svært mange kom over sine orgasme- og lystproblemer ved å bruke treneren og hjalp mange som slet med smerter, bla vaginisme og vestibulitt. Vil anbefale at du går på sidene www.vagiflex.com og leser om bekkenbunn og betydningen den har for et godt sexliv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349038-orgasme/#findComment-2977455
Del på andre sider

Gjest Misha6

Slik du beskriver det får du orgasme, men den er svært svak, kanskje i kategorien jeg pleier å betegne som en aldri så liten hverdagsorgasme. Det du forteller om som dirring i kroppen og den gode varme følelsen er nettopp orgasmen. En vanlig reaksjon er at klitoris blir øm, nærmest overfølsom og trenger en pause etter orgasmen.

Årsaken til at orgasmene er så svake er antagelig at bekkenbunnsmusklene dine er så svake at sammentrekningene i forbindelse med orgasmen knapt blir merkbare. Da kjennes ogås hele orgasmen svært svak.

Bekkenbunnsmusklenem som også kalles elskovsmusklene, ligger inntil den indre delen av klitoris og rundt urinrøret, skjeden og anus, og danner en hengekøye som de indre organene hviler på. Rundt skjeden ligger bekkenbunnsmusklenene i området rundt den ytre tredel av skjedens lengde. Musklene har også som funksjon å holde organer som livmor og urinblære på plass. Når musklene blir for svake kan det føre til organer kommer i feil posisjon, livmor eller blæra blir framoverbøyd eller bakoverbøyd og/eller skjeden kjennes for kort, særlig under samleiet.

Disse musklene må trenes, på lik linje med alle andre muskler i kroppen. Trenes de ikke går det ut over orgasmefunksjonen og glede av sex, noen med dårlig trente muskler eller kontroll over disse får også smerter, i tillegg til at du kan risikere å dele skjebne med 400.000 andre norske kvinner som har urinlekkasje.

Jeg har i mange år arbeidet med utvikling av en skjedetrener som har som målsetting å trene disse musklene på en mest mulig effektiv måte. Prinsippet treneren er utviklet etter er godkjent av amerikanske helsemyndigheter (FDA). Treneren er bl.a. testet ut av klienter med orgasme- og lystproblemer og kvinner med smerter under samleie. Treneren viste at svært mange kom over sine orgasme- og lystproblemer ved å bruke treneren og hjalp mange som slet med smerter, bla vaginisme og vestibulitt. Vil anbefale at du går på sidene www.vagiflex.com og leser om bekkenbunn og betydningen den har for et godt sexliv.

Jeg har bakovervendt livmor, kan det være årsak til at jeg har problemer med å få orgasme ved samleie? Får det kun om jeg onanerer på egenhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349038-orgasme/#findComment-2977870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...