Gå til innhold

Jente 25 med ekstremt mye hårtap.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg mister ekstremt mye hår, og har gjort det lenge nå. Ca. tre måneder. Det hele startet gradvis, rett etter at jeg hadde hatt en kraftig infeksjon i tykktarmen. Etter sykehus oppholdet var jeg fortsatt plaget mye med magen. Gikk ned endel i vekt også. Før jeg ble veldig syk, stresset jeg nok mye, samtidig som jeg hadde veldig lite søvn om nettene. Etter noen uker ble hårtapet mer og mer kraftigere, spesielt når jeg vasket det. I denne perioden var jeg også til en colonoscopi undersøkelse, hvor jeg tok phosphoral før undersøkelsen. Jeg reagerte veldig på denne medisinen, og ble ganske uvel. De neste dagene gikk jeg enda mere ned i vekt også. Lurer på om dette også kan ha forsterket hårtapet enda mer også? Det er også fordelt ifra hele hodebunnen, men noen steder er litt tynnere. Det er nesten som om det detter av bare jeg tar på det. Mitt hår var veldig langt og tykt. I de siste ukene har hele den aller lengste lengden av håret falt helt av. Er det fordi det var tyngst? I den siste tiden nå, hvor jeg mister veldig mye om gangen, så svir det også i hodebunnen. Jeg er veldig bekymret, siden det er så utrolig mye hårtap, på så kort tid. I tillegg har jeg brukt noen p piller i tre måneder nå, ved navn qlaire. Skal visst være ganske nytt. Som en av de litt mere sjeldnere bivirkningene (1 av 100), står det at det kan forekomme hårtap. Kan dette være en grunn? Ps, colonoscopi undersøkelsen vistes som normal, men har fortsatt mye vondt, og ubalanse i magen. Hva går ann å gjøre? Og hva vil hende videre? Vil det gi seg snart?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349055-jente-25-med-ekstremt-mye-h%C3%A5rtap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...