Gjest Litri Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei Jeg er ei jente på 25 år, jeg har slitt med div problemer i underlivet siden jeg var 18 år. jeg tror selv de kommer av at jeg hadde en ekstremt overrenslig periode rundt denne tiden. Etter dette får jeg stadig igjen problemer som har samme symptomer som soppinfeksjon. Ubehagelig lukt, tykk, hvitaktig utflod og mye sårhet. Jeg har fått utallige kurer fra leger og har mange ganger behandlet meg selv med canesten. Plagene blir borte men de kommer allikevel igjen hyppig. av og til etter så lite som 14 dager. Jeg har blitt testet mot bakteriell vaginose før og denne testen var negativ. En gynekolog mente jeg hadde en ubalanse i skjeden som kom av melkesyrebakteriene. disse var visstnok ikke like bra som de burde være. Han foreslo å skylde skjeden med en blanding av eplecidereddik og vann så ofte som nødvendig. Dette ga i og for seg en positiv virkning men også denne virkningen er kortvarig. Jeg har prøvd et år uten p-preparater for å se om dette kunne hjelpe men heller ikke dette ga noen utslagbar virkning. Som 18 åring fikk jeg diagnosen vestibulitt. Jeg ble forsøkt behandlet for dette men kremen jeg fikk ga ingen virkning og jeg ga etter dette litt opp. Vesitbulitten ble knyttet opp til smerter jeg har i "bakveggen" av skjeden. Smertene minner om når hud blir strukket så langt at den er i ferd med å sprekke. Nå begynner jeg å bli veldig lei av all denne problematikken og synes det for lengst har begynt å gå kraftig ut over den intime delen av mitt og min nåværende samboers samliv. Hva kan jeg gjøre nå? Finnes det noe måter å bli kvitt noen av disse plagene på permanent basis? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349062-smerteproblematikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Her er det viktig at du har en lege, helst gynekolog, som kan følge deg skikkelig opp. Hvis det er sopp som kommer igjen og igjen, så kan det være aktuelt med forbyggende behandling, for eksempel tablett-behandling hver eller annenhver uke. Jeg anbefaler ikke skylling i skjeden, det har bare kortvarig lindrende effekt. Med så mye behandling er det ikke rart at du har fått vestibulitt. Området trenger ’ro’, helst unngå samleie i noen måneder, stopp med p-pille, vask deg med babyolje eller bare vann uten mye tørking. Sov uten truse, unngå truseinnlegg og bruk bomullstruse. Det er mulig å få henvisning til ’vulva-klinikken’ på Rikshospitalet, men det er lang ventetid. Olafiaklnikken i Oslo er også eksperter på slike plager. Jeg håper inderlig at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349062-smerteproblematikk/#findComment-2977488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.