Gå til innhold

Sa jeg det rette?

Anbefalte innlegg

Gjest Den sorte enke

Jeg ble overhøvlet av mannen min i dag om at jeg trampet på han...og at jeg ikke repekterte han og ikke lyttet til han...

Han ville ha respons med en gang på det som ble sagt...

Jeg sa jeg ønsket å tenke på dette...og om vi kunne prate om dette på ettermiddagen...

Han ble mektig sint med det samme jeg sa jeg ønsket å gå i tenkeboksen...men da han fikk tenkt seg om...var det greit...

Etter en lang tur i tenkeboksen, så spurte jeg om det var greit om vi kunne prate sammen om dette temaet...noe som ble gjort...

Jeg begynte med det at jeg forstod hvordan han hadde det...og at det var sikkert en sannhet i dette...

Så videre...:

Noen ganger "tramper" jeg på han helt ubevisst og ikke med vilje...Jeg kan si og spøke med ting som han føler seg trampet på...

Noen ganger er det også sånn at jeg også føler at jeg blir trampet på...når han sier og spøker om ting...

Sånn er det begge veier...

Noen ganger "tramper" jeg litt bevisst på han...Det for at jeg vil han skal prøve å forstå visse ting...

Angående respekt så sa jeg at de aller fleste gangene...så respekterer jeg han stort sett bestandig...Men noen ganger sier eller gjør han dumme ting som jeg ikke føler noen repekt for han...

Jeg gjør eller sier dumme ting jeg også...som ikke har fortjent repekt....

Angående det å bli lyttet til...så sa jeg at de aller fleste gangene lytter jeg til han...og noen ganger er det noe å lytte til...og andre ganger er det ikke...

Jeg forstod følelsen hans...sa unnskyld for hvis ting har blitt galt...men dette er noe som gjelder for både han og meg...og sikkert de aller fleste...

Han svarte på dette: "Er du ferdig?"...så gikk han bare ut...

Hva mener du om denne episoden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349095-sa-jeg-det-rette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dolores77

Det verste jeg vet med slike konfrontasjoner er at motparten kommer med motinnlegg, jammen du da, du er ikke bedre selv osv...

da blir vedkommende bare enda sintere og føler enda mer imot deg.

Jeg har en venninne som er slik, hvis jeg skulle si noe til henne - ja da mister hun all saklighet og vil skyve ansvaret over på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349095-sa-jeg-det-rette/#findComment-2977986
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...