Gjest Spør meg selv - gang på gang Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg har hatt en tråd under her, men ser nå at jeg må starte en ny.. Kjæresten og jeg har vært sammen 1,5 år. Eksen hans hadde gjort det slutt med ham på sms 3 mnd før vi begynte å date. De hadde jevnlig sms-kontakt da vi begynte å vanke sammen. Etter 6 mnd sammen med meg treffer han henne tilfeldig ute, de utveksler en klem og noen ord. To uker etter dette, drar han på ferie. Da sender han henne en sms og spør om hun er i nærheten og om de kan treffes, for "det var så hyggelig å se deg igjen". De traff hverandre ikke. Da jeg dro på ferie tidlig høst 2009 utvekslet de igjen sms. Hun hadde da ny type, så jeg regner med at han tok kontakt.. vet ikke helt. Han skrv bl.a "Ta vare på deg selv du nå, men dette vet du. Klem". Hun sendte ham gratulasjoner på hans bursdag i vinter. Han har hele tiden benektet dette, helt til jeg sjekka mobilen hans i vår. Der lå det lagret sms'er fra henne (nummeret var slettet på oppfordring fra meg tidligere) Vi snakket sammen i går (igjen), og jeg la frem alt jeg visste, hadde sett på mobilen hans osv. Ga også uttrykk for bitterhet, sinne, tristhet og svik. Han er lei seg fordi han gjorde dette og skjønner nå ikke hvorfor. Han sier han er totalt ferdig med henne. At jeg er mye bedre osv. Han er lei seg og sier unskyld gang på gang. Spørsmålet mitt er: Var dette utroskap?? Skal jeg stole på ham og komme videre? Vi har det utrolig godt sammen, men dette har ligget som en verkebyll for meg hele veien... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nei det var ikke utroskap. Det var nyskjerrighet, kanskje et ønske om å få vite hva som skjedde den gangen, få avklaring slik at han kan legge fra seg uroen i magen. Og gå videre uten å føle seg som en totalidiot. Og du marer så mye om dette at han antakelig går lei og så har du ødelagt hele greia. Kan du ikke legge det fra deg og gi mannen en real sjanse, så får du gjøre slutt! Du kan ikke hindre ham i å knalle noen andre om det er det han vil uansett, men vent nå med å lage spetakkel til han eventuellt HAR gjort noe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spør meg selv - gang på gang Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nei det var ikke utroskap. Det var nyskjerrighet, kanskje et ønske om å få vite hva som skjedde den gangen, få avklaring slik at han kan legge fra seg uroen i magen. Og gå videre uten å føle seg som en totalidiot. Og du marer så mye om dette at han antakelig går lei og så har du ødelagt hele greia. Kan du ikke legge det fra deg og gi mannen en real sjanse, så får du gjøre slutt! Du kan ikke hindre ham i å knalle noen andre om det er det han vil uansett, men vent nå med å lage spetakkel til han eventuellt HAR gjort noe.. EnolaGay. Takk for realt og tydelig svar! Du har nok rett! Jeg får gå i meg selv og gi ham en real sjanse.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dina36 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nå har jeg lest tråden din nedenfor. Du har tråden "tviler på han" under nicket oppgitt-redd-usikker. Jeg får ikke inntrykket at spørsmålet ditt er om han har vært utro, men at du tviler på forholdet. Det har kommet frem flere ting i den tråden som du ikke oppgir her. 1. Han tar minimalt initiativ til kontakt med deg. Det virker som om det er du som sørger for at dere treffest. Du skriver at han kommer til deg når du har barna, mens du ikke får komme til han når han har sine barn på besøk. Når du spør om hvorfor du ikke får komme, så får du ikke noe svar. Etter min mening er dette svært betenkelig, og et unnvikende svar er ikke et godt tegn. Sorry, men sånn er det. 2. Han har bedt om en pause i forholdet, selv om den ble kortvarig. Du skriver ingenting om grunnen, men hvordan kan du være sikker på at det er din ”gnåling” som er årsaken? Kanskje han rett og slett er usikker på om du er den rette? Hvorfor i alle dager har han gjennoppretter han kontakt med en dame som dumpet han på sms etter 3 mnd.? Tenkt over det? Dessverre så tror jeg ikke det er så mange som ville ha gjort det når man tenker på varighet og måten hun dumpet han på. De fleste har vel litt mer selvrespekt om de ikke fremdeles er interessert i sin x? 3. Han nekter på å ha hatt kontakt med henne, selv om du har spurt han flere ganger. Det vil si at han lyver, og det er lite tillittsvekkende. Som andre har skrevet til deg hvem ”logrer han med halen” momentant når man har blitt dumpet via sms etter 3 mnd.? I tillegg så lyver han og prøver å skjule kontakten han har hatt med henne. Selvfølgelig har han ikke vært utro enda, men er det egentlig det du spør om nedenfor? Det virker mer som om du lurer på om du kan stole på han og magefølelsen din er dårlig. Personlig så ser jeg ikke hensikten med å ha kontakt med en partner som dumper deg etter 3 mnd? Ikke nok med at du blir dumpet etter kun 3 mnd., men du blir også dumpet via sms. Har du ønsket å ha kontakt med en slik x kjæreste, og i såfall hva ville vært hensikten din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dina36 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nei det var ikke utroskap. Det var nyskjerrighet, kanskje et ønske om å få vite hva som skjedde den gangen, få avklaring slik at han kan legge fra seg uroen i magen. Og gå videre uten å føle seg som en totalidiot. Og du marer så mye om dette at han antakelig går lei og så har du ødelagt hele greia. Kan du ikke legge det fra deg og gi mannen en real sjanse, så får du gjøre slutt! Du kan ikke hindre ham i å knalle noen andre om det er det han vil uansett, men vent nå med å lage spetakkel til han eventuellt HAR gjort noe.. Har du lest det forrige innlegget hennes like nedenfor? Om det var bare hva som skjedde "den gangen" mannen lurte på, så hvorfor sender han sms'er i 1,5 år og vil gjerne treffe henne igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Har du lest det forrige innlegget hennes like nedenfor? Om det var bare hva som skjedde "den gangen" mannen lurte på, så hvorfor sender han sms'er i 1,5 år og vil gjerne treffe henne igjen? Rett og slett fordi det å bli dumpet på sms etter tre mnd. av en du er fryktelig forelska i. Gjør at du sitter med noen spørsmål.. mildt sagt. Og kan faktisk feste seg som en noe traumatisk opplevelse, for en som selv opptrer relativt renhårig i slike saker. Man føler seg idiotforklart og rævkjørt. En person som greier å gi en den følesen må nødvendigvis være spesiell..? Eller ren drittsekk. Og ettersom man ikke greier å kvitte seg med følelsen, så kan det innimellom være godt å ta opp tråden, for å få bekreftet mistanken. Enten det er slik eller sånn. Helt uten at man har lyst å legge fingrene på kokeplata en gang til for det. Kanskje bare vise at "se, jeg kom over det, you loose!" Irrasjonellt. Og menneskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dina36 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Rett og slett fordi det å bli dumpet på sms etter tre mnd. av en du er fryktelig forelska i. Gjør at du sitter med noen spørsmål.. mildt sagt. Og kan faktisk feste seg som en noe traumatisk opplevelse, for en som selv opptrer relativt renhårig i slike saker. Man føler seg idiotforklart og rævkjørt. En person som greier å gi en den følesen må nødvendigvis være spesiell..? Eller ren drittsekk. Og ettersom man ikke greier å kvitte seg med følelsen, så kan det innimellom være godt å ta opp tråden, for å få bekreftet mistanken. Enten det er slik eller sånn. Helt uten at man har lyst å legge fingrene på kokeplata en gang til for det. Kanskje bare vise at "se, jeg kom over det, you loose!" Irrasjonellt. Og menneskelig. Jo, men ikke i 1,5 år :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jo, men ikke i 1,5 år :-) Du vil bli overrasket over hvor lang tid sånt kan ta. Tenk deg bare 20årsjubileene fra ungdomsskolen. Folk går rett inn i de gamle "rollene" de hadde den gangen, uten å ville det selv engang. De kule er kule, de dumme er dumme osv. Den følelsen der kan godt overføres til denne situasjonen. Det er en skikkelig jobb å avlære seg med å la andre definere hvem man er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dina36 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du vil bli overrasket over hvor lang tid sånt kan ta. Tenk deg bare 20årsjubileene fra ungdomsskolen. Folk går rett inn i de gamle "rollene" de hadde den gangen, uten å ville det selv engang. De kule er kule, de dumme er dumme osv. Den følelsen der kan godt overføres til denne situasjonen. Det er en skikkelig jobb å avlære seg med å la andre definere hvem man er. Ingen mann som gjør det slutt på en feig måte (sms) orker mas om grunner fra en x-dame i 1,5 år. Nå er dette en dame som har dumpet, men alikevel. Kjæresten til trådstarter virker heller ikke så engasjert i forholdet når han ikke tar noe særlig initiativ til å treffe henne. Om du virkelig er interessert, så ønsker du vel å treffe kjæresten din? Unnvikende svar når hun spør om hvorfor han ikke tar initiativ sender vel noen signal? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ingen mann som gjør det slutt på en feig måte (sms) orker mas om grunner fra en x-dame i 1,5 år. Nå er dette en dame som har dumpet, men alikevel. Kjæresten til trådstarter virker heller ikke så engasjert i forholdet når han ikke tar noe særlig initiativ til å treffe henne. Om du virkelig er interessert, så ønsker du vel å treffe kjæresten din? Unnvikende svar når hun spør om hvorfor han ikke tar initiativ sender vel noen signal? Og så? Rådet blir okke som å gi fyren en sjanse eller la det gå. Å spekulere her i det vide og brede leder ingesteds hen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dina36 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Og så? Rådet blir okke som å gi fyren en sjanse eller la det gå. Å spekulere her i det vide og brede leder ingesteds hen. Det er vel ikke spekulasjon at mannen viser manglende engasjement til å treffe henne? Jeg får inntrykk av at hun nesten alltid tar initiativet. Når han ikke klarer å svare på hvorfor det er sånn, så trenger man ikke å spekulere.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spør meg selv- gang på gang Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jo, men ikke i 1,5 år :-) Takk for svar.. Du misforstår i forhold til tid.. Han sendte sms til henne ja, men det var i fjor sommer og høst, ca 11 mnd. etter bruddet.. De har ikke kontakt nå mer, men denne kontakten via sms, samt lyvingen hans har gjort noe med meg.. Jeg lurer på om jeg overreagerer og om dette virkelig kan kalles utroskap.. Krenkelse er det i allefall.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2979599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Dette er da ikke utroskap. Han har jo bare hatt litt SMS kontakt. Det synes jeg du må tåle! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2981245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nei det var ikke utroskap. Det var nyskjerrighet, kanskje et ønske om å få vite hva som skjedde den gangen, få avklaring slik at han kan legge fra seg uroen i magen. Og gå videre uten å føle seg som en totalidiot. Og du marer så mye om dette at han antakelig går lei og så har du ødelagt hele greia. Kan du ikke legge det fra deg og gi mannen en real sjanse, så får du gjøre slutt! Du kan ikke hindre ham i å knalle noen andre om det er det han vil uansett, men vent nå med å lage spetakkel til han eventuellt HAR gjort noe.. Vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2981246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nå har jeg lest tråden din nedenfor. Du har tråden "tviler på han" under nicket oppgitt-redd-usikker. Jeg får ikke inntrykket at spørsmålet ditt er om han har vært utro, men at du tviler på forholdet. Det har kommet frem flere ting i den tråden som du ikke oppgir her. 1. Han tar minimalt initiativ til kontakt med deg. Det virker som om det er du som sørger for at dere treffest. Du skriver at han kommer til deg når du har barna, mens du ikke får komme til han når han har sine barn på besøk. Når du spør om hvorfor du ikke får komme, så får du ikke noe svar. Etter min mening er dette svært betenkelig, og et unnvikende svar er ikke et godt tegn. Sorry, men sånn er det. 2. Han har bedt om en pause i forholdet, selv om den ble kortvarig. Du skriver ingenting om grunnen, men hvordan kan du være sikker på at det er din ”gnåling” som er årsaken? Kanskje han rett og slett er usikker på om du er den rette? Hvorfor i alle dager har han gjennoppretter han kontakt med en dame som dumpet han på sms etter 3 mnd.? Tenkt over det? Dessverre så tror jeg ikke det er så mange som ville ha gjort det når man tenker på varighet og måten hun dumpet han på. De fleste har vel litt mer selvrespekt om de ikke fremdeles er interessert i sin x? 3. Han nekter på å ha hatt kontakt med henne, selv om du har spurt han flere ganger. Det vil si at han lyver, og det er lite tillittsvekkende. Som andre har skrevet til deg hvem ”logrer han med halen” momentant når man har blitt dumpet via sms etter 3 mnd.? I tillegg så lyver han og prøver å skjule kontakten han har hatt med henne. Selvfølgelig har han ikke vært utro enda, men er det egentlig det du spør om nedenfor? Det virker mer som om du lurer på om du kan stole på han og magefølelsen din er dårlig. Personlig så ser jeg ikke hensikten med å ha kontakt med en partner som dumper deg etter 3 mnd? Ikke nok med at du blir dumpet etter kun 3 mnd., men du blir også dumpet via sms. Har du ønsket å ha kontakt med en slik x kjæreste, og i såfall hva ville vært hensikten din? Jeg er veldig enig med deg her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2981257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil3små Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg ville helt klart droppet han,med mindre han har en veldig god forklaring på det hele... Bare det at du har sjekket mobilen hans,som forresten ikke er lov (du kan heller ikke åpne posten hans!),sier meg at du ikke stoler på han.... Nei,skaff deg bedre selvtillit,det får du ikke i det forholdet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2981541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spør meg selv - gang på gang Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg ville helt klart droppet han,med mindre han har en veldig god forklaring på det hele... Bare det at du har sjekket mobilen hans,som forresten ikke er lov (du kan heller ikke åpne posten hans!),sier meg at du ikke stoler på han.... Nei,skaff deg bedre selvtillit,det får du ikke i det forholdet... Det er nok sant.. dette også.. Denne sms-kontakten han har hatt med eksen har gjort mer med min selvfølelse enn jeg har godt av. Jeg vil nok alltid føle meg som nummer to.. dessverre... Han gir meg mer hodepine enn hva jeg har godt av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2985402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spør meg selv - gang på gang Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Nå har jeg lest tråden din nedenfor. Du har tråden "tviler på han" under nicket oppgitt-redd-usikker. Jeg får ikke inntrykket at spørsmålet ditt er om han har vært utro, men at du tviler på forholdet. Det har kommet frem flere ting i den tråden som du ikke oppgir her. 1. Han tar minimalt initiativ til kontakt med deg. Det virker som om det er du som sørger for at dere treffest. Du skriver at han kommer til deg når du har barna, mens du ikke får komme til han når han har sine barn på besøk. Når du spør om hvorfor du ikke får komme, så får du ikke noe svar. Etter min mening er dette svært betenkelig, og et unnvikende svar er ikke et godt tegn. Sorry, men sånn er det. 2. Han har bedt om en pause i forholdet, selv om den ble kortvarig. Du skriver ingenting om grunnen, men hvordan kan du være sikker på at det er din ”gnåling” som er årsaken? Kanskje han rett og slett er usikker på om du er den rette? Hvorfor i alle dager har han gjennoppretter han kontakt med en dame som dumpet han på sms etter 3 mnd.? Tenkt over det? Dessverre så tror jeg ikke det er så mange som ville ha gjort det når man tenker på varighet og måten hun dumpet han på. De fleste har vel litt mer selvrespekt om de ikke fremdeles er interessert i sin x? 3. Han nekter på å ha hatt kontakt med henne, selv om du har spurt han flere ganger. Det vil si at han lyver, og det er lite tillittsvekkende. Som andre har skrevet til deg hvem ”logrer han med halen” momentant når man har blitt dumpet via sms etter 3 mnd.? I tillegg så lyver han og prøver å skjule kontakten han har hatt med henne. Selvfølgelig har han ikke vært utro enda, men er det egentlig det du spør om nedenfor? Det virker mer som om du lurer på om du kan stole på han og magefølelsen din er dårlig. Personlig så ser jeg ikke hensikten med å ha kontakt med en partner som dumper deg etter 3 mnd? Ikke nok med at du blir dumpet etter kun 3 mnd., men du blir også dumpet via sms. Har du ønsket å ha kontakt med en slik x kjæreste, og i såfall hva ville vært hensikten din? En ting må oppklares.. Det er den første tiden hans initiativ til kontakt var laber... I dag trekker jeg det dithen at det var fordi han ikke var ferdig med henne andre.. (og jeg som spurte om han var ferdig med tidligere forhold, og fikk ja til svar...) Vi er sammen nå, når vi har ungene. Det var det første året han var tilbakeholden med å introdusere sine barn for meg.. Nei, dette er vanskelig, og jeg søker etter "svar" gang på gang her inne. I perioder har vi det veldig fint. I disse periodene gir han meg mye oppmerksomhet osv. Det gjør meg godt. I andre perioder, hvor han kanskje er sliten etc og ikke gir meg like mye oppmerksomhet, blir jeg totalt utslitt og tenker "det verste".. at han har eksen i tankene, at de har hatt sms-kontakt osv.. Jeg tør ikke spørre ham om dette. Jeg gnåler heller ikke mye om denne eksen, men ja, et par runder pga henne har vi hatt. -Men nei, jeg snakker ikke om henne til daglig nei, selv om hun sitter som en verkebyll i hodet mitt.. Spørsmålet jeg stiller meg selv er om magefølelsen min kommer av min usikkerhet og lave selvfølelse pga det som har skjedd, om jeg klarer å stole å ham igjen og om jeg klarer å leve med det han gjorde mot meg i starten på forholdet vårt.. Jeg er utrolig glad i ham, men dette sliter meg ut ( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349230-er-dette-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-2985915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.