Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid vært plaget av intense underlivssmerter og uregelmessige blødninger. Gynekologen har tatt masse prøver og undersøkelser og kommet til den konklusjonen at det må være endometeriose med cyster som sitter på egstokkene. I en to-års periode har jeg brukt Cerazette men sluttet med dem på senvintren i år for å se om det kunne bli bedre. Men smertene har tiltatt og i perioder er jeg så ille at jeg får krampetrekninger og er svimmel og kvalm.

Gynekologen har nå foreslått at jeg skal begynne med Primolut N for å få bukt med smertene. I første omgang skal jeg prøve i tre måneder før hun tar en ny kontroll.

Jeg er litt skeptisk til disse pillene, de gir vistnok en del bivirkninger. Er det noen som har prøvd Primolut N mot endometeriose? Gode og dårlige erfaringer mottas.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349253-endomerteiose-og-primolut-n/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har ikke lagt spørsmålet for betaling, men du skal få gratis svar. Primolut er et utmerket produkt, men jeg synes du skal få avklart om det virkelig er endometriose. Det kan bare gjøres ved laparoskopi, kikkhullsoperasjon i narkose. Be om henvisning til gynekologisk poliklinikk.

vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...