Gå til innhold

Misfornøyd etter neseoperasjon!

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet kvinne på 33 år

Hei! Jeg opererte nesen for tre uker siden. Synes den var litt bred og lang, men det var kun en liiiten justering jeg var ute etter, og ville for all del at den ikke skulle se operert ut. Kirurgen sa at det var fullt mulig å gjøre den litt mindre og at den ikke ville se operert ut i det hele tatt. Han var veldig overbevisende og ba meg stole på ham. Den kom til å bli SÅ fin sa han. Han er dessuten ansett som en av de dyktigste i landet. Nå etter at jeg har tatt av bandasjen og det har gått to uker, er jeg ekstremt misfornøyd. Jeg har rett og slett fått en skjev og spiss nese (enda jeg presiserte at jeg ikke ville at den skulle bli spiss). Hele neseryggen svaier som en bue. Ser nesten ut som den er flyttet 0.5-1 centimeter til den ene siden på det verste. Den kan umulig bli rett selv om hevelsen går ned. T.o.m. tuppen svaier til den ene siden. Jeg kjente dessuten at gipsen trykket mer på den ene siden, så kan det være at han slumset med å legge på gipsen rett? Jeg kjenner også at det er lettere å puste på den ene siden enn den andre. Så det er tydelig at den også er skjev inni der. Dette er helt utrolig, for jeg hadde en helt rett nese før! Ikke nok med det; det er også et lite hakk (en liten strek) på den ene siden av nesen, som er veldig framtredende. Kan ikke skjønne at det skal gå bort? I tillegg er neseryggen veldig høy og den buler ut midt på nesen. Nesen ser ut som et skjevt papegøyenebb. Jeg er veldig fortvilet og angrer noe helt utrolig. Jeg tør ikke gå ut med denne nesen og holder meg derfor inne. Å skulle klage til kirurgen tror jeg blir vanskelig, da jeg har hørt av andre misfornøyde pasienter at han benekter at det er hans feil. Jeg er rett og slett utrolig deprimert nå, og er nærmest suicidal. Sant skal sies at jeg ikke var veldig psykisk stabil fra før, så dette var nok et dårlig tidspunkt. Skrev også at jeg gikk på antidepressive i et skjema jeg fikk fra dem, men det var aldri noen spørsmål ang. det. En annen kirurg nektet forresten å operere! Mulig fordi han synes jeg ikke virket psykisk stabil nok. Men på denne klinikken virket rett og slett veldig ivrig etter å operere fortest mulig. Jeg føler meg rett og slett lurt! Jeg kan liksom ikke skjønne at den noen gang kan bli fin igjen. Jeg har fått en mye styggere nese enn før. Jeg trenger rett og slett svar på noe av det jeg lurer på fra en tredje person, da jeg ikke helt stoler på denne legen lenger. Så mine spørsmål til deg er da som følger; - Vil nesen rette seg opp når hevelsen er gått ned, selv om hele neseryggen svaier i en tydelig bue. - Er det noe man kan gjøre for å rette den opp igjen snarest mulig? - Er det fare for at nesen fortsetter å gro i skjev retning, hvis ikke noe blir gjort? - Vil dette hakket/søkket (innsunkne streken) bli borte etter hvert? - Kan jeg forlange en reoperasjon hos legen eller pengene tilbake? - Egentlig tør jeg ikke, og vil ikke, operere hos han igjen, kan jeg da forlange pengene tilbake og ikke en reoperasjon? - Men hvis han nekter begge deler, kan jeg da klage andre steder? Jeg har jo ikke råd til en ny operasjon på lang tid! Synes også informasjonen i forkant og etterkant, samt oppfølgingen har vært særdeles dårlig, kan jeg evt. klage på dette også? - Og hvor tidlig kan jeg evt. ta en ny operasjon? På forhånd takk for dine svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349296-misforn%C3%B8yd-etter-neseoperasjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det er vanskelig å si så me om dette uten å ha sett deg. Det er i alle fall vanskelig å vurdere resultatet på dette tidspunkt. Det kan hende du er mer hoven på den ene siden av en eller annen grunn, men det er vanskelig å si. Kanskje blir nesen OK med tiden og du blir fornøyd. Det får vi håpe. Det er etter et par uker uansett ikke lurt å gjøre noe. Nesen bør få ro i minst 6 mndr før noe evt skal gjøres. Om du har krav på gratis korreksjon eller ikke, avhenger av hva slags avtale dere har. Uansett bør du skaffe en second opinion på forhånd.

På dette tidspunkt er det nok best å forsøke å tenke posistivt og håpe på det beste!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...