Gå til innhold

Til ettertanke ..

Anbefalte innlegg

Kåre Kruttlapp

Har lyst til å fortelle og for å få noen synspunkter på hva kvinner og menn gjør når de er på vei ut av et forhold..Jeg kaller det overlapping .. og er slikt helt greit egentlig for den som overlapper ? og for den som står der "slukøra" etter å ha latt seg bruke som en brekkstang ..

Jeg er en voksen single mann med omsorg for en datter på 14 og har datet mange kvinner men bevisst latt være å gå inn i noe forhold på 8 år for å ivareta min datters fulle oppvekst inntill hun ble så stor at hun ble så stor at hun langsomt slipper taket i pappaen og at hun trenger meg hele tiden.

For ca 3 år siden traff jeg ei knakandes kjekk jente (3 timers kjøring) fra der jeg bor på nettet og dette utviklet seg til noe veldig varmt,nært,godt. Og all kontakt var på telefon og på MSN samt Facebook. Ulempen i dette (og alle varselklokker) ringte hos meg ..var at hun var på vei ut av et 20 års langt ekteskap med et brudd midt i som varte i 2 år før de igjen flyttet sammen.

Hun var totalt ferdig sa hun med mannen (han bodde hjemme) og vi ble veldig betatte av hverandre. Jeg møtte henne på et avtalt sted og kjemien var perfekt. Jeg var litt engstelig og samtidig forsiktig med å involvere meg for store forhåpninger siden jeg oppfattet det som "overlapping" .. men jeg ble mer og mere glad i denne jenta og det var gjensidig uten tvil.

Tiden gikk og vi har snakket nært og godt sammen omtrent hver dag i 3 år ..og møtt hverandre uten at jeg har turd legge planer siden jeg var redd å bli brukt som en brekkstang med påfølgende såre følelser. Hun har fortalt meg hvor glad hun er i meg og hva jeg betyr for henne og av den grunn steg håpet i meg (men med tvil) som skulle vise å bli riktig.

Så under en koselig samtale på telefonen forteller hun meg at hun for 3 mnd siden hadde truffet en annen og jeg undres over hvorfor vente i 3 mnd med å fortelle noe slikt når hun i tillegg akkurat har en mann som har flyttet ut og fortsetter å ville ha vår inderlige og nære,varme kontakt. Hun sier at hun ikke vil at jeg skal la henne være ifred,noe jeg sa var eneste mulighet siden jeg var glad i henne.

I meg innbilte jeg meg at vi hadde noe mere enn et vennskap og var veldig trygg på det (naivt) ..ja i ettertid ser jeg det for håpet lå der når hun fikk flyttet for seg selv og ble det jeg kaller fri .. fra der hun bodde og fikk slått rot i eget hjem.

Så flytter hun i omegn med sin sønn på 11 år (hun har 2 store barn også på 19 og 21) og vi har fortsatt denne tette kontakten hver eneste dag inntill jeg bestemmer meg for å bryte siden hun jevnlig treffer denne andre. Jeg forteller henne årsaken og hun blir sår og lei seg men aksepterer det. Etter 3 uker sender jeg henne en sms hvor jeg ber henne om å svare meg hvis hun fortsatt har følelser for meg og hvis hun fortsatt treffer denne andre så forventer jeg intet svar. 5 minutter tar det så ringer hun. Jeg blir veldig glad og vi opprettholder den intime kontakten.

Så her forleden forteller hun meg at hun har bestilt sydentur med sønnen og 10 andre til. Jeg unner henne dette av hele mitt hjerte siden bruddet hennes var bittert og at hun skal kose seg sammen med sønnen sin samt venner. Men magefølelsen min forteller meg at noe er galt og jeg spør henne pr sms om "han" skal være med med sine barn .. og ja jeg fikk bekreftet dette.

Nå sitter jeg her med blandede følelser og er litt sår. Jeg tenker: er jeg blitt lurt,er dette en kvinne som ikke får bestemt seg og gjerne vil ha i pose og sekk,eller er det en kvinne som er i et vacuum og som ikke har landet etter sitt brudd eller fordekker hva slags motiver hun egentlig har.

Og for min egen del har magefølelsen min fortalt at hun er i en panikkfase siden hun forteller etter 1 mnd i ny bolig ikke skal bo der i mere enn 3 år. Jeg er en smule forvirret og undrer meg over at man etter et så langt ekteskap ikke ønsker å finne stabilitet på egenhånd og ønsker å forbli singel inntil man har lagt det gamle lengre bak seg enn i hennes tilfelle. Men mennesker er forskjellig da,jeg innser det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåre Kruttlapp

Jeg liker ikke å si det, men jeg tror hun leker med deg.

Du har stilt opp og er der for henne, og hun misbruker det. Hun treffer en annen- som hun reiser på tur med. Og så er hun med deg når det passer henne.

Ja ser den .. men jeg er mere ute etter agendaen bak handlingene .. Vi har med en dame på over 40 som jeg skjønner nå vil ha i pose og sekk. Jeg var redd for at jeg hadde rett og fikk mine antagelser bekreftet. Jeg anser meg for veldig stabil når jeg er på vei inn i et forhold og åpenhet og ærlighet er det absolutte for meg og forventer det av partneren også. Og jeg tror jeg har rett når jeg sier at hun er litt mannegal og ustabil selv i et forhold. Og at hun også "ikke vil være aleine" som gjør at hun nå rir 2 hester på en gang. Men slike erfaringer må man jo gjøre seg i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980643
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja ser den .. men jeg er mere ute etter agendaen bak handlingene .. Vi har med en dame på over 40 som jeg skjønner nå vil ha i pose og sekk. Jeg var redd for at jeg hadde rett og fikk mine antagelser bekreftet. Jeg anser meg for veldig stabil når jeg er på vei inn i et forhold og åpenhet og ærlighet er det absolutte for meg og forventer det av partneren også. Og jeg tror jeg har rett når jeg sier at hun er litt mannegal og ustabil selv i et forhold. Og at hun også "ikke vil være aleine" som gjør at hun nå rir 2 hester på en gang. Men slike erfaringer må man jo gjøre seg i livet.

''Og at hun også "ikke vil være aleine" som gjør at hun nå rir 2 hester på en gang. ''

Tror du har litt rett her.

Forstår ikke at hun har samvittighet til å holde på slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980650
Del på andre sider

Kåre Kruttlapp

''Og at hun også "ikke vil være aleine" som gjør at hun nå rir 2 hester på en gang. ''

Tror du har litt rett her.

Forstår ikke at hun har samvittighet til å holde på slik.

Nei du kan så si. Mennesker uansett kjønn er veldig forskjellig og mange kan nesten ikke leve uten en partner. Og tillater seg selv heller ikke å gå alene en stund før det er en ny inne i bildet. Og det er egentlig budskapet mitt. Mange oppfyller sin egen lykke gjennom et annet menneske og tør ikke ta sjansen på å bli lykkelig aleine. Og for meg skurrer det .. iallefall i dette tilfelle hvor hun etter 20 års ekteskap finner meg i avslutningsfasen og så holder begge på gress.

Jeg sa til henne at jeg aldri ville funnet meg i at hun skulle ha en slik intim kontakt med en annen mann hvis vi hadde et realt forhold. Jeg vet ikke om hun skjønte innholdet i hva jeg sa. Og jeg aner at hun nå vil ta kontakt hvis jeg legger dialogen mellom oss død i en periode. Men jeg er bare nødt. Ikke unner jeg ham at hun skal ringe meg for å opprettholde noe oss i mellom og jeg selv håper jo innerst inne på "noe" men det har jo gått opp for meg hva jeg vil risikere hvis jeg fortsetter og jeg vil ikke utsette meg for noe slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980669
Del på andre sider

Annonse

Kåre Kruttlapp

Du er for langt unna henne til daglig til at hun innlemmer deg i livet sitt. Men du er sabla kjekk å ha som ventil, hemmelig venn, beundrer, trygghet og å ty til når selvbildet er på bunn.

Glem henne og gå videre er mitt råd. Hun har misbrukt deg.

Takk. Godt svart og slik har jeg oppfattet det også. :0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980672
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nei du kan så si. Mennesker uansett kjønn er veldig forskjellig og mange kan nesten ikke leve uten en partner. Og tillater seg selv heller ikke å gå alene en stund før det er en ny inne i bildet. Og det er egentlig budskapet mitt. Mange oppfyller sin egen lykke gjennom et annet menneske og tør ikke ta sjansen på å bli lykkelig aleine. Og for meg skurrer det .. iallefall i dette tilfelle hvor hun etter 20 års ekteskap finner meg i avslutningsfasen og så holder begge på gress.

Jeg sa til henne at jeg aldri ville funnet meg i at hun skulle ha en slik intim kontakt med en annen mann hvis vi hadde et realt forhold. Jeg vet ikke om hun skjønte innholdet i hva jeg sa. Og jeg aner at hun nå vil ta kontakt hvis jeg legger dialogen mellom oss død i en periode. Men jeg er bare nødt. Ikke unner jeg ham at hun skal ringe meg for å opprettholde noe oss i mellom og jeg selv håper jo innerst inne på "noe" men det har jo gått opp for meg hva jeg vil risikere hvis jeg fortsetter og jeg vil ikke utsette meg for noe slikt.

Høres lurt ut. Hold deg litt unna. Og vær litt kostbar dersom hun prøver ta kontakt.

Dersom dette knuser henne, og hun desperat forsøker nå deg igjen- med å slippe den andre- så er det håp for dere to.

Dersom hun trekker på skuldrene og surrer videre med den andre, så vet dere igjen hva hun vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980683
Del på andre sider

Kåre Kruttlapp

Høres lurt ut. Hold deg litt unna. Og vær litt kostbar dersom hun prøver ta kontakt.

Dersom dette knuser henne, og hun desperat forsøker nå deg igjen- med å slippe den andre- så er det håp for dere to.

Dersom hun trekker på skuldrene og surrer videre med den andre, så vet dere igjen hva hun vil.

Ja nemlig. Takk igjen for godt utfyllende svar. Jeg ser jo med egne øyne en kvinne som vil ha i pose og sekk nå. Og hun vet hva jeg ønsker med vår kontakt. Så får vi se hva som skjer. Kosepraten får hun nå ta med sin "flørt" og om hun tar kontakt så får jeg stille henne til veggs og forlange at hun velger. Blir for dumt overfor denne "nye" og for min egen del. Jeg trenger jo å komme videre i livet mitt jeg også. :0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349302-til-ettertanke/#findComment-2980686
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...