Gå til innhold

Vepsebol

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi har et digert vepsebol i garasjen. Hvordan tar vi det bort?

Verken mannen min eller jeg har særlig lyst til å komme nær det... :-(

Skrevet

Brenn ned garasjen (ta ut bilen først), eller tilkall skadedyrbekjempere.

Dere må nesten undersøke hva som er billigst.

Med vennlig hilsen

Gjest prust
Skrevet

Brenn ned garasjen (ta ut bilen først), eller tilkall skadedyrbekjempere.

Dere må nesten undersøke hva som er billigst.

Med vennlig hilsen

Veldig saklig svar :-(

Vi kan jo selvsagt gjøre en av disse forslagene, men jeg tenkte nå et forslag til gjør-det-selv opplegg....

Skrevet

Veldig saklig svar :-(

Vi kan jo selvsagt gjøre en av disse forslagene, men jeg tenkte nå et forslag til gjør-det-selv opplegg....

"Beklager" humoren, men når du skriver:

''Verken mannen min eller jeg har særlig lyst til å komme nær det... :-(''

(som er forståelig) så er det vel ikke så mange andre muligheter enn skadedyrsbekjemplse? Altså, så lenge dere ikke vil gå nær det selv.

Gjest prust
Skrevet

"Beklager" humoren, men når du skriver:

''Verken mannen min eller jeg har særlig lyst til å komme nær det... :-(''

(som er forståelig) så er det vel ikke så mange andre muligheter enn skadedyrsbekjemplse? Altså, så lenge dere ikke vil gå nær det selv.

Joda, forsåvidt enig med deg i det...! Kikket på det i dag, og det hadde vokst noe enormt på bare 2-3 uker :-(

Skrevet

Jeg ville bare holdt ut sommeren, og fjernet det til høsten når alle arbeiderene har tatt kvelden.

Det vi pleier iallefall :-) Vi tar et raid om høsten/senhøst og fjerner alt vi finner

Skrevet

Jeg ville bare holdt ut sommeren, og fjernet det til høsten når alle arbeiderene har tatt kvelden.

Det vi pleier iallefall :-) Vi tar et raid om høsten/senhøst og fjerner alt vi finner

Joda, men da oppnår man ingen ting. Veps bygger uansett nytt bol hvert år.

Skrevet

Joda, forsåvidt enig med deg i det...! Kikket på det i dag, og det hadde vokst noe enormt på bare 2-3 uker :-(

Man kler på seg solide klær, for eksempel slikt orange regntøy. Tar på hansker, tetter igjen rundt hals nakke, hender og har på støvler. Og så tar man på sveisemaske, om man har det liggende.

Deretter går man inn med et par bokser radar og sprayer rett i åpningen. Eller setter høytrykkspyleren direkte i boet.

Jeg har gjort dette med bol inni veggen, gikk helt fint.

Skrevet

Joda, men da oppnår man ingen ting. Veps bygger uansett nytt bol hvert år.

LOL, er jo derfor vi går rundt og fjerner hvert år :-)

Skrevet

LOL, er jo derfor vi går rundt og fjerner hvert år :-)

;-)

Men jeg mener at du skrev at dere ikke fjerner før på høsten? Da er jo vepsene "ferdige" med bolet uansett.

Utfordringen til Prust her, var vel å bli kvitt bol mens veps enda bor i det.

Gjest prust
Skrevet

;-)

Men jeg mener at du skrev at dere ikke fjerner før på høsten? Da er jo vepsene "ferdige" med bolet uansett.

Utfordringen til Prust her, var vel å bli kvitt bol mens veps enda bor i det.

I kveld har jeg rensket slukene på badet - fy for en jobb, så jeg har sagt at nå får mannen min ta for seg vepsebolet!!!!

Og han må ta det nå ja, før 100 nye larver blir til veps!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...