Gå til innhold

Vondt i nakken/hodet

Gjest Komme meg gjennom sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest Komme meg gjennom sommeren
Skrevet

Jeg plages sånn med hodepine og smerter i nakken og skuldrene. Jeg jobber på hotell og i den mest hektiske perioden no. Men føler at jeg trenger noe for å komme meg gjennom sommeren. Tar smertestillende nesten hver dag. Kan fastlegen skrive ut noe som hjelper? Muskel avslappende? Eller noe?

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg pleier bare å ta paracet og så ta meg en god høneblund.

Pass på at du ligger skikkelig om natta med god hodestøtte, ikke for høyt osv.

Har du noen til å massere deg er det fint, er ofte knuter i nakken/skuldre som gjør det ille. Fastlege kan evnt henvise til fysioterapeut om du blir veldig plaget, det var jeg,

jeg hadde klikkekjeve og stiv nakke. Fikk orden på kjeven, men nakken kommer og går.

Pass på arbeidsstillingen din og se om det er noe du kan gjøre annerledes, riktig løfteteknikk osv.

Pausegymnastikk er vel mest for kontorfolk, men det kan hende det er bra for din yrkesgruppe og, å bruke musklene på en annen måte, strekke ut litt osv.

Få nok søvn er også viktig, og pass på å få i deg nok væske.

Prøv å gjøre avslapningsøvelser/meditasjon når du har tid.

Gjest Nerda
Skrevet

Dolores har mange gode råd. Beste typer smertestillende er betennelsesdempende som f.eks. Ibux. Fastlegen din kan skrive ut noe kraftigere i samme sjanger - Voltaren er mye brukt.

Ellers ville jeg rådet deg til å komme deg til en kiropraktor. Svært effektiv hjelp for mange.

Gjest togli
Skrevet

Jeg ville tatt et par behandlinger hos naprapat, samt kjøpt meg en spikermatte. Selv tar jeg nesten aldri smertestillende mer ved leggetid, kun pga spikermatta.

Naprapaten ville jeg gått til for å få bort eventuelle låsninger i ryggen.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Mulig du bør endre fokus - ikke bare tenk medisiner. Øvelser, avslapping, fysikalsk behandling, trening.

PS: Langvarig bruk av hodepinetabletter kan gi hodepine i seg selv!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville tatt et par behandlinger hos naprapat, samt kjøpt meg en spikermatte. Selv tar jeg nesten aldri smertestillende mer ved leggetid, kun pga spikermatta.

Naprapaten ville jeg gått til for å få bort eventuelle låsninger i ryggen.

Ja, naprapater kan sine ting! :)

Gjest togli
Skrevet

Ja, naprapater kan sine ting! :)

Har aldri prøvd noe som fungerer bedre, og jeg har prøvd mye! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...